Pim's 855 Custom 2.3 T5 RN

Gestart door remeeus, 10-04-2014 23:27:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hengeveld

#30
Hoe los je de variabele nokkenasaansturing op met een ECU van 1998?

[edit: ik lees net nog even terug en lees dat je die vast wilt gaan zetten.]

Dan vraag ik me af (niet afkrakend) waarom je een nieuwer type neemt, als je alle voordelen van een nieuwer type juist als nadeel beschouwt en terug naar oud ombouwt.

Hoe dan ook succes en ik ga dit topic met interesse volgen.

remeeus

De variabele nokkenas is niet perse een verbetering deze zit er voornamelijk voor emissie doeleinden en de flow van deze kop is veel beter ten opzichte van de oude zeker in combinatie met het inlaatspruitstuk.

Ben vandaag nog even met het blok bezig geweest, op de plek waar normaal gesproken de verdelerkap zit heeft volvo een dop/blindplaat gemaakt. ik heb de dop eruit weten te frutselen en wat schetst mijn verbazing :o de plaat dient gelijk als keerring want deze zit er namelijk niet. nou had ik al het een en ander liggen dus deze er gelijk ingezet.


En wat mij nog veer meer verbaasde er zit draad in de inlaat nokkenas :eusa_dance: komt dat even goed uit. Ik heb gelijk de adapter-plaat voor de rotor erbij gepakt maar helaas deze paste niet in een keer, maar na een kleine aanpassing zit ook deze op zijn plek.





De distributie kappen aan de kant gegooit haalt, ziet er nog prima uit


remeeus

Ik had ook de VVT "bult" opengemaakt en zit nu nog even de blog van Piet te lezen over het vastzetten van het geval maar ik realiseer me nu ineens dat er bij mij helemaal geen veer in zit :eusa_doh: Nou is deze niet nodig voor het vastzetten maar toch, het zet je aan het denken.

KIM

VVT op de inlaatnokkenas dient voor een betere "laufkultur" bij alle toerentallen. VVT op de uitlaatnokkenas dient ter verbetering van emissies.

)()()sT

Ik mag toch hopen dat "ondanks er prima uit zien" je toch een nieuwe riem/rollen/waterpomp monteert?

Sbv

Juist nu kom je overal heel goed bij en dan weet je gelijk dat het spul vervangen is.

de Boeing

Zijn er al vorderingen in dit project? Ben namelijk wel benieuwd of je de RN motor draaiend hebt in je 850.

remeeus

#37
ben nog niet in de gelegenheid om er een heel verhaal aan vast te knopen maar heb nog wel wat foto's

VVT


nieuw spul


blokkeer tooltje


VVT vast


rotor en verdelerkap op hun plek



adapter plaat voor het gasklephuis



spul op z'n plek (stappenmotor is inmiddels verplaatst)



kabelboompje wisselen


ruimte maken



klaar om erin te leggen

oh sh*t verkeerde foto ;D




pappa helpen met de nieuwe(verkeerde :eusa_wall:) motorsteun



passen en meten


poging 3 van de stuurpomp :eusa_whistle:


bedrading aanpassen


gelijk de stoel maar even aanpakken


mijn rechterhand  :eusa_doh:


nog een helpende blik tijdens het plaatsen van de T5 kabelboom




eerste poging op de m4.3 van een T5 (zonder uitlaat :angel:)
http://youtu.be/fBBCRlzcG9A

tweede poging op een aangepaste m4.4 (zonder uitlaat :angel:)
http://youtu.be/6fH9rTY3y30


De dop van de B4 remband losgedraaid om olie bij te vullen :eusa_wall:
kon niet terug vinden waar dit wel (of niet) zou moeten. hier moest het dus niet :eusa_sick: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:


dus... alles er weer uit


bak los en hopen dat alles nog heel is


gelukkig is de band nog heel


tandwieltjes :eusa_whistle:


inmiddels zit de bak weer in elkaar en aan het blok vast.

EricL

Gaaf  project! En je hebt het tempo er aardig in.

de Boeing

 :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

het kan dus wel!

Ik ben ook van zins om een RN motor in mijn 850 te leggen (en eveneens over te gaan op M4.4)

Er is flink wat info te vinden op volvospeed (over wat wel en wat niet past, motorsteunen, hulpaggregaten, oud inlaatspruitstuk, vvt discussie) maar dat is nu wat vijgen na Pasen voor jou zie ik, aangezien je alles al passen hebt gekregen en de motor al hebt laten lopen...

heb je die VVT nu vast gelast?  en welke turbo gebruik je?

verhaal van versnellingsbak volg ik niet helemaal, daar is iets mis mee gegaan?

elianmars

 :eusa_clap: :eusa_clap:

En die foto van de Ferrari-motor......  ;D :eusa_clap:

rogerV701998


maartendeb


)()()sT

Zo zeg, ondanks de twijfelende reacties hier zomaar ff gefixt 8)
Het blokje start als een tiet, leuk dat je zonder uitlaat die turbo zo lekker hoort draaien  :eusa_dance:

razorx