Pim's 855 Custom 2.3 T5 RN

Gestart door remeeus, 10-04-2014 23:27:14

Vorige topic - Volgende topic

UserID6342

Citaat van: remeeus op 20-04-2016 19:52:04

Ik heb vanmiddag besteld een Kinugawa TD04HL-19T met billet compressor wiel (gefreesd ipv gegoten) en een 9 blads tubine wiel (spoelt sneller) :eusa_dance: ;D

Heee, da's een bekende ;D.  Erg fijne turbo is mijn ervaring tot nu toe ermee.  Wel een kleine tip, zorg er voor dat je zowel de veer van de CBV/BOV en wastegate meteen vervangt door een 1 bar exemplaar ipv de standaard 0.5 bar.  De laatste is echt te licht voor deze turbo's is gebleken.

remeeus

Ik heb een half jaar terug al een kinugawa wastegate gekocht met 5 veren en reed met de 1.2 bar veer dus dat zit goed.

Ik wil alleen nog even kijken of ik een van de veren uit die set in de standaard BOV kan plaatsen. Gezien de kinugawa BOV niet past op onze wagens volgens een van wijze van het forum ;D

Woger

Citaat van: Dirk342 op 21-04-2016 08:52:19
[Heee, da's een bekende ;D.  Erg fijne turbo is mijn ervaring tot nu toe ermee.  Wel een kleine tip, zorg er voor dat je zowel de veer van de CBV/BOV en wastegate meteen vervangt door een 1 bar exemplaar ipv de standaard 0.5 bar.  De laatste is echt te licht voor deze turbo's is gebleken.

Dat wilde ik net zeggen!  :P

Maar mooi dat ie weer loopt Pim, is eigenlijk best snel weer goedgekomen. Scheelt wel als je een brug hebt staan in combinatie met een complete garage uitrusting.  ;D

cornelis-b

Zeker een knap staaltje werk, de ene dag stuk en een paar dagen later werkt alles weer. Toen ik de intercooler bracht lag de hele boel open en er ging nog meer af om te reinigen. Ik stond echt even op me kop te krabben van hoe moet dit weer in elkaar ;D
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien