Simply Red

Gestart door toycar, 21-12-2004 13:56:58

Vorige topic - Volgende topic

toycar

Hallo forum-ers,

Misschien hebben jullie mijn nickname "Toycar" op dit forum al eens opgemerkt. Sinds midden van dit jaar bezoek ik regelmatig het forum en lees ik met heel veel plezier jullie ervaringen en meningen. Aangezien ik ook een stevige technische interesse heb, zijn vooral publicaties (threads?) met foto's voor mij heel interessant en in ieder geval vaak duidelijker dan de Vraagbaak. Door al die enthousiaste verhalen van jullie vind ik het nu tijd om mij en vooral mijn auto ook eens aan jullie voor te stellen.
Mijn naam is Henk, nickname Toycar. Ik woon in Roermond, ben getrouwd en heb 2 binken van zonen. Na zo ongeveer alle gangbare automerken gereden te hebben, heb ik voor mijn doen erg lang gereden in een Merc, type E. Een zalige auto, maar hij kwam helaas trekkracht te kort. Vooral op onze jaarlijkse rit met caravan richting zuiden was dit nogal eens reden voor nieuwe aankoopvoornemens. De zomervakantie van 2004 gaf de doorslag. Er moest meer power voor de caravan. Een andere, grotere en zwaardere Merc was een optie, maar inmiddels had ik ook interesse in een andere heeeeeel interessante auto. Welke laat zich raden. In augustus was het zover. In het zuiden van ons land vond ik een wel errug mooie 850 GLT 20v sedan, bouwjaar 1994 met een kilometerstand van 169.000 (gecontroleerd via NAP). De auto sprak mij meteen aan vanwege zijn perfecte staat, compleet en comfortabel interieur en na het omdraaien van de startsleutel de...........roffel. De deal was gauw gesloten.
Inmiddels cruise ik al enkele maanden met een volledig rooie 850 door vooral het zuiden van het land en dit tot volle genoegen. Power is er in ieder geval genoeg. In combinatie met dat unieke geluid leidt dit wel weer tot een probleem: snelheidsovertredingen. Nou ja.

Graag stel ik jullie mijn 850 voor. Ik hoop dat je mijn enthousiasme kunt delen (nou hoop ik wel dat die hosting werkt).

http://img135.exs.cx/img135/680/foto38wq.jpg
http://img159.exs.cx/img159/6506/foto16zx.jpg
http://img159.exs.cx/img159/2369/foto21xs.jpg

Toycar

--edit--
foto's in links omgezet, zijn nogal aan de grote kant...
--edit--

Hans V70

Hoi Toycar,

Leuk om te zien, die meegespoten bumbers en strips. Ziet er goed uit.
Ook een nette eindpijp.

Hans

Vulk

Nice, ziet'r inderdaad heel mooi uit.
Ben je van pla ner iets aan te veranderen?

Volvo comfort

Ziet er echt netjes uit man mooie kleur ook...

toycar

Bedankt voor jullie spontane reacties.
Ik vind hem zo mooi genoeg. Ik zit wel te denken aan een maatje bredere banden (205) zodra de banden aan vervanging toe zijn.
Eindstuk is eigenlijk voor een zelfbouwuitlaat bedoeld, dus om vast te lassen. Met een beetje huisvlijt met boutjes vastgezet.

daytonawim

Erg netjes hoor, mooi kar vooral die s70 look   ( foto's zijn wel erg groot voor op het forum )

BIGcharlie

Hey Simply red,

Mooie roffel man, en de kleur is ook zéér mooi....of is het omdat het dezelfde als de mijne is... ;D ;)LOL
Hier in Belgie wordt zulke kleur "Bordeauxrood" genoemd...heeft misschien iets te maken met het franse landsgedeelte ;)

In ieder geval, Veel plezier nog met je wagen.

Greetz 8)
BIG charlie
(dat geluid jongens)
who needs a radio...

Peertje

Mooie foto's van een mooie auto. (beetje te groot wellicht).
Je kan ze zo als kerstkaart gebruiken.
Hé? Geen banner meer?

The Saint

Hele mooie wagen toycar! Veel geluk ermee!
No shirt no shoes, no pinball

martijn.

Hmm, bekende auto.
Volgens mij heb je bij ons(Volvo Rutten) op het werk diverse clips en afdichtrubbers gekocht.
Mooie auto

mvg martijn

Frisian Viking

Hoi,

een schitterende auto daar zul je vast veel plezier aan hebben.

Probeer hem nou ook zo schoon te houden  ;)

Bauke

toycar

;D

Leuk al die reacties en allemaal even enthousiast. Ik ben zelf ook een beetje verbaasd van mijn enthousiasme want ik heb inmiddels zo'n 35 auto's op mijn naam gehad en dit is eigenlijk de eerste die zo'n lekker "tintelend" gevoel geeft. Ik ben dan ook vaak in de garage te vinden, al was het maar om even te kijken en te ruiken. Karin (da's mijn eega) vraagt zich dan ook wel eens af met wie ik getrouwd ben.
Kleur is inderdaad bordeauxrood (nummer 418). S70-look vind ik aardig geslaagd. Nu nog die forumsticker (heeft Ingrid al beloofd).
Ja Martijn, die auto zal je inderdaad bekend voorkomen want daarin kom ik mijn onderdelen en advies halen.
Enige waar ik nog twijfels over heb is een kort joelend geluid bij het langzaam laten opkomen van de koppeling bij m.n. een koude motor. Ik verwacht dat het de koppelingsvoering is, tenminste dat heb ik al hier in het forum teruggelezen. Echt slippen doet hij niet, maar dat is nou net geen jofel geluid.

Frans Harkema

Proficiat!
Mooie
auto
in
een
prachtige
kleur.
Dat
wordt
dus
poetsen