Traploos instelbare interval.

Gestart door Kapitein Haak, 19-04-2014 21:57:16

Vorige topic - Volgende topic

Kapitein Haak

Ik zat wat rond te snuffelen op de site van E-T en kwam dit tegen:
http://www.europeantuningshop.nl/index.php?route=product/product&path=1663_1849&product_id=13413

Werkt dat gewoon zoals vroeger in de Volvo F serie en zoals het ook nu bij daf is?
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

Jeroentjuh

Relais 99 van Volkswagen is hetzelfde, is programmerbaar op een simplele manier: je ze de interval aan laat de wissers 1x wissen en zet de interval weer uit. Op het moment dat je vind dat ie weer moet wissen zet je de interval weer aan. Het relais heeft nu de tijd "opgenomen" tussen dat jij de interval uitzet en de interval weer aanzet. Deze "nieuwe" interval blijft het relais dan aanhouden totdat je de interval weer uitzet. Gewoon originele relais 203 eruit en deze erin en klaar....

Marc O.

Citaat van: Jeroentjuh op 19-04-2014 22:07:33
Gewoon originele relais 203 eruit en deze erin en klaar....

"gewoon" is wel ietsje optimistisch hoor ;D Je moet geen handen hebben van het formaat kolenschop, en je moet behoorlijk lenig zijn, anders kan het een lastig klusje zijn ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

razorx

Citaat van: Marc O. op 19-04-2014 22:11:12
Gewoon originele relais 203 eruit en deze erin en klaar....

"gewoon" is wel ietsje optimistisch hoor ;D Je moet geen handen hebben van het formaat kolenschop, en je moet behoorlijk lenig zijn, anders kan het een lastig klusje zijn ;)
Zeg mijnheer O. Je bent geen oude man. ;)
Het is inderdaad een rotplek om de pijn van mijn opmerking wat te verzachten.

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Kapitein Haak

Relais 99 van Volkswagen is hetzelfde, is programmerbaar op een simplele manier: je ze de interval aan laat de wissers 1x wissen en zet de interval weer uit. Op het moment dat je vind dat ie weer moet wissen zet je de interval weer aan. Het relais heeft nu de tijd "opgenomen" tussen dat jij de interval uitzet en de interval weer aanzet. Deze "nieuwe" interval blijft het relais dan aanhouden totdat je de interval weer uitzet. Gewoon originele relais 203 eruit en deze erin en klaar....

Ja, dat bedoel ik ja. Maar kreeg dat ff niet zo simpel uitgelegd als jij dat nu doet, thanks.

Ik zal eens op zoek gaan naar zo`n relais.
Wat nou downsizen...... Groet, Jef

razorx

Rond de 25 euro die ET rekent voor een nieuw exemplaar is overigens een nette prijs voor een originele Hella.

Jeroentjuh

Gewoon met korting bestellen bij de Volkswagen dealer..... ;D

johan1989

Citaat van: Kapitein Haak op 19-04-2014 21:57:16
Werkt dat gewoon zoals vroeger in de Volvo F serie en zoals het ook nu bij daf is?

Heeft iemand met ervaring van het toepassen van Relais 99 in Volvo FH?

Lunadust

Ik niet maar vergeet je niet dat die 24 volt is?
Techneut, geen dichter.