Toerenteller (drop-outs deel5)

Gestart door Hans Giesberts, 22-12-2004 19:21:06

Vorige topic - Volgende topic

Hans Giesberts

Hallo Lezer,

na allerlei orgaantransplantaties (zie voorgaande posts over drop-outs) loopt m'n auto nog steeds niet lekker.
Gisteren tot 2 keer toe op een rotonde tot stilstand gekomen (pijnlijk!)
Mij is al vaker opgevallen dat de toerenteller niet altijd de juiste waardes aangeeft, soms lijkt hij te plakken.
Waar krijgt de toerenteller zijn signaal nu van?
Hebben luchtmassameter en/of stappenmotor hier iets mee van doen?
Motor pakt af en toe bij acceleratie m.n. vanuit lagere toerentallen (1500-2000) niet lekker op en bokt een beetje.
Nog even en ik heb alles zo'n beetje vervangen.
Op m'n lijstje staan nog een thermostaat, orginele volvo bougies (zitten er nu niet in) en een nieuwe accu en als laatste een hele mooie 945 2.0 16V turbo.

Hans

M a r c

Heb je de luchtmassasensor nu al eens gewisseld? Zo niet; doe dit dan eerst even. In mijn ogen is dat namelijk de oorzaak.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Hans Giesberts

Vind ik een heel goed idee MH!

Hans

ed

Het is altijd het proberen waard als je hem kunt lenen, maar ik denk zelf nietdat dit het probleem is, hooguit de aansluiting (stekker) van de LMM. Dit wil nog wel eens slecht contact maken met alle gevolgen van dien.

Heb je al eens op deze site gekeken: http://www.autohelpdesk.nl/storingopgelost.html

Lees de oplossingen eens door, en je zal zeker het een en ander herkennen. Het alleen lastig voor een dhz-er om op deze manier de storing te zoeken, omdat er vaak geen goede schema's of de juist diagnose apparatuur voorhanden is.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Rijns_t5r

8)he ed,goede site joh,bedankt ;Dennuh sorry hans ik kan je ook niet verder helpen ???
WAAROM MAKKELIJK DOEN ALS MOEILIJK MOOIER IS

Gilles

Lees hier het e.e.a over de MAP en stel daarom de volgende vraag:

Mijn motormanagementlampje gaat sinds kort branden. Code uitlezen geeft MAP sensor fout aan. MAP sensor vervangen door andere uit andere volvo zonder fout. Lampje gaat wederom branden. Heb wel een beetje 't idee dat bij flink gasgeven met mijn V70 2,5T 20V uit '98 dat het lampje erder gaat branden dan bij rustig rijden. Na een reset ging het lampje pas weer branden na een tocht van ca. 1000km. Hierna de MAP verwisseld en beetje verkwistend gas gegeven in de regio, en ploep direct lampje weer aan.

Iemand een idee?

Verder wens ik iedereen een goed gezondheid en veel rijplezier in 2005>
Gilles

thuur

Heb je de code wel gereset? Zolang er een foutcode is opgeslagen heb je grote kans dat het lampje zo nu en dan gaat branden ;)

Gr 8)

ed

Alle MAF's hebben een regelbereik met een bepaalde tolerantie. Als jouw auto een fout aangeeft aan de MAF (of MAP) welke niet door de MAF zelf wordt veroorzaakt, zal dat met een andere MAF anders gemeten worden door de tolerantie.
Stel dat je een vacuumlek hebt. Het mengsel zal daardoor armer worden. Afhankelijk van het regelbereik van de specifieke MAF zal er een foutcode (oranje lampje) worden gerealiseerd. aangezien beide MAF's een ander regelbereik hebben zal de storing ook onder andere omstandigheden geregistreerd worden.

Laat je overigens niet misleiden door een MAF uit een andere auto, tenzij die (nagenoeg) nieuw is. Je zal niet de eerste zijn die een "half defecte"MAF" gebruikt om een probleem op te sporen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

GillesV70

Citaat van: thuur op 30-12-2004 23:35:40
Heb je de code wel gereset? Zolang er een foutcode is opgeslagen heb je grote kans dat het lampje zo nu en dan gaat branden ;)

Gr 8)

Thuur, bedankt voor de hint, maar de garage heeft met diagnose app. de storing uitgelezen en het lampje gereset. Resetten is helaas maar van tijdelijke aard. Het vreemde is, ik merk niets met rijden, geen van alle hierboven genoemde kenmerken heb ik last van, ben ik blij om , maar maakt het zoeken v/d storing moeilijk.

Het verhaal van Ed klinkt aannemelijk en ga ik volgende week met de garagist bespreken.

Gilles