Wit plastic trechtervormig ding op electrische stoel

Gestart door bArtch, 01-05-2014 22:12:22

Vorige topic - Volgende topic

bArtch

Hallo allemaal,
Ik heb een set electrisch bedienbare stoelen kunnen bemachtigen uit een t-5r. Onderaan de bestuurdersstoel zit aan de kop van de middelste electromotor een wit plastic trechtervormig ding. Deze is bij de bijrijderstoel afgebroken. Wie weet waar dit voor dient en of het noodzakelijk is te vervangen?
Daarnaast een tweede vraag: onder elke stoel zitten 2 pennen die in de bodem van de vloer horen te vallen. Een is van metaal, een van kunststof. Ook hier is een kunststoffen pin afgebroken. Is dit erg of houden de bouten straks alles stevig genoeg op zijn plek?

Tot slot waren de draadjes van de thermostaat afgebroken. Ik heb ze opnieuw aan de kabelschoentjes gesoldeerd en teruggeschoveng op de thermostaat, maar vroeg me af of ik rekening moet houden met polariteit of iets dergelijks?

Zijn er nog zaken die ik goed moet controleren voordat ik de stoelen plaats? Stoelen hebben lang in opslag gestaan en ik vermoed dat e.e.a nogal droog of roestig is geworden.

Alvast bedankt voor jullie input
Groet
Bart
Volvo 850 - 2.5 - 10V - 1995

bArtch

sry heb deze vraag per ongeluk 2 keer geplaatst

cornelis-b

Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

luuksch

Rode pennen? Die zitten alleen bij de achterstoelen.

Mijn stoelen waren gewoon 4 boutjes. (2 voor, 2 achter). Vervolgens 2 stekkers lostrekken (stoelverwarming + elec bediening) en je kon de stoel er zo uit tillen.
Toen: 1998 Volvo V40 2.0T (240k)
Erna: 2011 Renault Twingo 1.5 dCi (30k)
Daarna: 1995 Volvo 850 2.0 T5+ (295k)
Nu: 2005 Volvo V70 D5 (300k)

KIM

De thermostaat is gewoon een schakelaar; polariteit maakt dus niet uit.
Dat witte kapje is volgens mij alleen een beschermkapje; ik kan er geen andere functie voor bedenken ondanks de vreemdsoortige vorm. Je zou het kapje weg kunnen laten; het beinvloedt de functionaliteit van het systeem niet.

bArtch

Hierbij enkele foto's
Bedankt voor de reacties zover :)
het is allemaal nog een beetje vies maar verder zien de stoelen en het leer/alcantara er nog goed uit.
Het enige dat ik nog moet repareren zijn enkele beschadigingen achter en op de zijkanten van de bekleding..Dit is gewoon Vinyl (ik dacht dat dat ook leer zou zijn eigenlijk). In Amerika wordt door 3M een vinyl/leather repair kit verkocht, helaas zit  dit niet in het nederlandse assortiment. Maar na wat zoeken blijkt dat Meguires nederland het ook verkoopt! (die zijn dus overgenomen door 3M blijkt).
Ik ga het maar eens proberen. Heeft iemand hier ervaring mee? Er staan op youtube wat leuke filmpjes van..voor kleine beschadigingen lijkt het me best te doen.

bArtch

Het lijkt er op dat een pin van ijzer/staal is en de andere die afgebroken is, van aluminium..