Ervaringen gevraagd

Gestart door pwberg, 22-04-2014 16:23:38

Vorige topic - Volgende topic

pwberg

De kogel is door de kerk, MEANY gaat eruit. Vaste lasten liggen simpelweg te hoog om het gemak te rechtvaardigen. Heb de TDI gekocht puur voor de sleurhut, maar daar rijden we jaarlijks slechts 1500-2000 km mee. Daarnaast nog ongeveer 6000 km zonder hut, dus dat is echt ver onder het omslagpunt. En ja, het heeft 3 jaar geduurd om daar achter te komen...   :angel: :angel:

Maar effe zonder gekheid, de opvolger. Mijn absolute voorkeur gaat dus uit naar een 850 / V70 classic, echter de vrouw heeft de gelegenheid aangegrepen om eens verder te kijken als die (en ik citeer) "rijdende lijkenkisten". En meegaand als ik ben neem ik alles serieus in overweging.

Eisen zijn ruimte, voldoende vermogen om het gemis aan koppel van de diesel (deels) te compenseren en betrouwbaarheid.

Zaken die ik voorbij hoor komen zijn:

Chrysler (Grand) Voyager 3.3 V6  - Mooie en ruime wagen, veel verkocht in de States dus kan niet heel beroerd zijn

Chevrolet Trans Sport 3.4 V6 - zie boven

Audi A4 / A6 Avant 2.6 - Knappe kar, vind vooral het dashboard erg mooi

Opel Omega 2.5 V6 - ben echter geen Opel-fan

Echter heb ik totaal geen ervaring met bovenstaande merken / modellen en heb dus ook geen idee wat de sterke en zwakke punten zijn. Nu gaat iedereen natuurlijk roepen "VOLVO!!!!!!" echter zou ik toch graag wat ervaringsdeskundigen aan het woord horen over deze andere serieuze opties.

Natuurlijk blijft ik het de vrouw wel uit haar hoofd praten......  :eusa_whistle:

EDIT: Opvolger wordt gewoon weer een Volvo, what the hell was I thinking? ?  :eusa_doh: :eusa_doh:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

FGG

Ik zou de Amerikanen al bij voorbaat laten staan, geen vertrouwen in.
Audi heeft idd een mooi dashboard.
A4 is kleiner dan je denkt.
A6 heeft de nodige elektronica-storingen.
Met de Opel is eigenlijk niks mis, grote ruime bak, redelijk betrouwbaar, degelijk, misschien een tikje oubollig.

Mijn emotionele keuze: de A6
Mijn rationele keuze: de Omega

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Sbv

welk budget is denk ik ook de vraag. Kwa onderhouds kosten is Audi niet zeer voordelig.
Een A4 koop je niet voor de ruimte.
dat amerikaanse spul...ga er eens in rijden zou ik zeggen
Omega zeer ruim, maar wat antiek

850 kan je doen, ik weet je wat je met de diesel gaat doen, verkopen of demonteren ? anders wat zaken overzetten op een benzine versie ?

Marc O.

Mijn zwager heeft een poosje een Omega 2.0TDI gehad. Volgens mij een redelijk probleemloze auto.
...The Nile isn't just a river in Africa...

glenfiddich1983

Als ik die lijst zie snap ik niet waarom je de Volvo vaarwel zou willen zeggen. Denk dat je zeker niet goedkoper uit zult zijn en ik zou niet weten waarom die vervangers betrouwbaarder zouden zijn dan de Volvo.

A6 -> staat bekend als storingsgevoelig, volgens mij stond hij eens in een test bovenaan de lijst met probleemauto's.
Opel -> lijkt mijns inziens nergens op en de stoelen van alle Opels van familie en vrienden waar ik ooit in gezeten heb (Astra, Corsa, Meriva) zitten allemaal even beroerd en hebben totaal geen beenruimte, dus met de Omega zal dat niet veel anders zijn.
Chrysler -> ik ken de Voyagers niet, weet alleen dat ze enorm zuipen, maar de Neon is wel zéér betrouwbaar. Zeker waar voor je geld, vind ik. Wel af en toe het plastic dashboard een lel geven ivm kraakjes ;D

Mijn meningen zijn overigens wel wat gekleurd, heb gewoon een schurfthekel aan Opels namelijk, en omdat mijn Neon mij altijd zo goed bevallen is vind ik Chrysler gewoon helemaal top  :eusa_dance:
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

leons850

Misschien is een nieuwere V70 een optie?
Een T5 rijdt daarbij ook voortreffelijk en dat koppel van de tdi zul je dan ook niet missen.

De auto's die je hebt genoemd ben ik alleen bekend met de A6, inderdaad een super mooi dashboard rijdt ook erg fijn maar zijn vaak erg duur in onderhoud.
Schrik elke keer weer als m'n moeders partner met de A4 weer bij de garage is geweest.  :eusa_wall:
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

)()()sT

Citaat van: glenfiddich1983 op 22-04-2014 16:41:23
Als ik die lijst zie snap ik niet waarom je de Volvo vaarwel zou willen zeggen. Denk dat je zeker niet goedkoper uit zult zijn en ik zou niet weten waarom die vervangers betrouwbaarder zouden zijn dan de Volvo

Inderdaad zeg! Dan zou ik lekker zoeken naar een geblazen Volvo, al helemaal niet zo'n Amerikaanse zeepkist.

NinaPaul

Chrysler (Grand) Voyager 3.3 V6 (ervaring, maar was wel een 4x4)
Zuipschuit en niet vlot, automaat is traag maar wel comfortabel.
Rijden met aanhanger ging heerlijk.

Chevrolet Trans Sport 3.4 V6
Geen ervaring buiten een proefrit en het vervangen van de bougie's (wat echt *** is bij zo een ding)
Maar zuinig kan je vergeten en de snelheid ook.

Audi A4 / A6 Avant 2.6 - Knappe kar, vind vooral het dashboard erg mooi
Degelijke auto en motor

Opel Omega 2.5 V6 - ben echter geen Opel-fan
Heerlijke soepele motor, zowel met de handbak als de automaat.
Kunnen zeer veel km's draaien, min punt is distributie riem en rollen. vaak vervangen is noodzakelijk.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Silverarrow

:eusa_think:

De onderhoudskosten van de Audi A4 B5 1.6 van m'n ouders zijn bijna nihil. Afgezien van de draagarmen is er nog nooit iets aan die auto kapot gegaan, ondanks dat hij na aanschaf een periode met 0,0 olie heeft rondgereden. Inmiddels rijden ze er alweer ruim een ton probleemloos mee rond en de (universele) garage waar ze hem naartoe brengen heeft ze al meerdere keren afgeraden de auto op een nieuwere in te ruilen, omdat ze er iedere keer op technische staat op achteruit zouden gaan. Misschien hebben ze mazzel gehad, maar gezien de hoeveelheid B5 en B6 (= in Volvo termen de V70 Classic t.o.v. de 850) die er nog rondrijden lijkt me dat sterk.

Laguna-S60R

Amerikanen laten staan.. Zijn echt rampe bakken haha
S60 2.4I 170PK LPI Sports Edition

S60Register

Lunadust

Idd, amerikanen direct schrappen, dat is geen rijden als je Volvo gewend bent.

Spullen uit de VAG groep, op de draagarmen na eigenlijk goed.
De FSI en TFSI milieu troep ver wegvan blijven.

De opel; zolang het geen diesel is en je kan vertoeven in een paar decennia terug hele fijne reisauto
Techneut, geen dichter.

NinaPaul

De 2,5diesel is een prima (BMW) motor. De DTi 16V is idd een ramp.

Maar goed, daar ging het niet over ;)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

elianmars

Ik heb drie weken een Dodge Grand Caravan gereden en vond het een heerlijke wagen om te rijden. Was wel op Curaçao, dus misschien dat ik er daar anders tegenaan keek dan wanneer ik 'm hier zou rijden.
De ruimte in die wagen was werkelijk fantastisch 8)

Mijn neef heeft een tijdje een Omega V6 gereden. Die wagen heeft het lang uitgehouden en dat wil wat zeggen (mijn neef is verre van zuinig met zijn auto's).
Wel kreeg de automatische versnellingsbak op een gegeven moment kuren.
Ik heb zelf ook in die wagen gereden en vond het zeker niet tegenvallen.

grijzev70tdi

Welke modeljaren praten we over?

En wat doe je met meany? Zoek een diesel voor de vakantie ;D
Grolsch, het klinkt al lekkerder

Emiel

Omega V6 loopt leuk tot je er problemen mee krijgt. Hopeloos onder de kap, je kan nergens, maar dan ook nergens bij. Gedateerd van binnen ook, met de displays van de kachel en radio die het altijd voor de helft doen. :azn:

Audi zou mijn keuze zijn als ik uit dat lijstje zou moeten kiezen.