"Opgelost" Kan de Volvo zelf op de startonderbreker schieten ?

Gestart door JHC, 24-04-2014 12:01:43

Vorige topic - Volgende topic

JHC

Leden,

Met dank aan iedereen....het probleem is opgelost.

Kleppen bleven open staan als gevolg van een kleine verplaatsing en dus verzopen. Na wat (10 min) doorstarten en 1,5 liter ATF bij de olie te hebben toegevoegd sloeg de motor aan en loopt ie weer als vanouds.

Waarschijnlijk zoals Mariah al heeft beschreven in de link "HEEEEEEELP".

In ieder geval weer wat geleerd en nogmaals bedankt, jullie advies is niet alleen welkom maar ook altijd prettig om even een klankbord te hebben.

Zo nu even de nieuwe distributieriem riem erop en nieuwe olie en filter en dan gaan we weer.

Groeten,
Rutger

Sbv

is 1,5 l atf niet wat veel ? je hebt dan wel erg veel olie in de auto zitten.

Mooi dat de auto weer loopt

JHC

Ja misschien wel maar alle olie gaat er vandaag uit....dus er wordt niet gereden met de auto met de ATF....en ik vul de auto altijd op halverwege de "leeg" en "vol" stand.

Mijn ervaring is dat alle olie meer dan half vol er toch uitgegooid wordt.

Nu maar even op het "Olie" topic kijken wat de beste olie is voor deze Volvo.

Bedankt,
Rutger

JHC

Oh en dan nog iets.....

Lunadust heeft gewonnen....hij was warm met de vervuilde klepzetels.

Nogmaals dank aan jullie allen.

De volgende meeting zal ik zeker bij zijn.

Cheers,
Rutger

Lunadust

Je hebt toch niet gereden met ATF olie mag ik hopen?

Een half kopje toevoegen en dan een half uurtje starionair is genoeg om te spoelen.

Bij zwaardere belasting heb je kans op motorschade
Techneut, geen dichter.

Ries van de Zilverschuit

Volgens mij heb ik hier wel eens een verhaal gelezen van iemand, die de motorolie helemaal vervangen heeft door ATF, om te spoelen. Niet gereden volgens mij, en ook geen schade.

Op zich wel opmerkelijk dat het compressieverlies verholpen is met deze kuur. Ik heb ooit ook op een cilinder compressieverlies gehad, dat bij een volgende meeting weer weg was. Mogelijk ook vervuiling geweest.

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

JHC

Nee...niet gereden alleen stationair gedraaid....en nog geen 15min....dus kans op motorschade lijkt me gering....daar komt nog bij dat ik het vermoeden heb dat het zonder de ATF helemaal niet ging werken....maar dat is gissen, wie weet was het zonder de ATF ook gaan werken maar dan had ik het blok met motorreiniger behandeld.

Hoe dan ook....hij loopt nu en krijgt morgen nieuwe olie en nieuwe distributie en spanrollen.....dus hij mag blij zijn met de zorg ik ik hem geef....:_))

Groeten,
Rutger

Lunadust

Mooi  :D

En dan weer lekker gaan roffelen.
Het is er weer voor.

Techneut, geen dichter.

Piet22

Bekend probleem. Brandstof heeft oliefilm tussen zuigerveren en cylinders opgelost.
Google maar eens op "lawnmower syndrome"

Piet