"Opgelost" Kan de Volvo zelf op de startonderbreker schieten ?

Gestart door JHC, 24-04-2014 12:01:43

Vorige topic - Volgende topic

JHC

Beste Leden,

Heb sinds kort de 855GLT van mijn vader geerfd en zon 8000km probleemloos mee gereden.

Echter gisteren startte hij niet dus ik dacht dat de bendix vast zat...enfin auto op laten halen...startmotor doet het prima....lijkt alsof hij op de onderbreker is geschoten, in ieder geval wil hij niet aanslaan en lijkt het alsof hij geen compressie heeft.

Ik heb die afstandsbedieningen nooit gebruikt aangezien daar de batterijen ervan leeg waren.

Vraag is wat het probleem kan zijn.....of gewoon naar de Volvo Dealer brengen?

Als iemand een tip heeft....ik hoor het graag.

Groeten,
JHC

cornelis-b

Het lijkt of hij geen compressie heeft, als dat echt zo is dan vrees ik voor de distributie riem.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

EdenAli

grijzev70tdi

Een startonderbreker kan er niet voor zorgen dat je geen compressie hebt.

heb een vonk, benzine?
Grolsch, het klinkt al lekkerder

JHC

Met decompressie bedoel ik dat alles wel draait maar hij geeft geen kik....ik zal hem laten uitlezen....en misschien even van de accu halen, misschien reset hij zich dan.

Ben er inmiddels achter dat het een fabrieks af Volvo Guard 1 alarm/onderbreker die in de auto zit.

cornelis-b

Haal zekering 6 er eens uit en kijk eens wat hij dan doet.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Sbv

van wanneer is de auto anders kan je het zelf ook makkelijk uitlezen

JHC

@SVB,

De auto is ergens van aug/sept 93.....hoe zou je dat dan kunnen uitlezen?

Groet,
JHC

Sbv

JHC

Svb,

Thanks....de auto is alleen nu al opgehaald en staat in de garage.

Maar waar staat OBD voor?

Bedankt iig....JHC

elianmars

-D©©©L-

Heb je wel spanning op de sensoren ?  Nee ? Dan hoofdrelais boven de radiateur nazien.

JHC

@Marco,

Bedankt....dat ik ga morgen even checken.

Groet,
JHC

JHC

Allen,

Weet iemand een goed adres om mijn Volvo in onderhoud te geven. Geen beun maar iemand die verstand heeft van Volvo's en gewoon netjes werkt (ik weet dat het tegenwoordig veel gevraagd is maar probeer het toch maar even)....en dan in of in de buurt van Amsterdam.

Bedankt alvast.

Groeten,
Rutger

cornelis-b

Citaat van: JHC op 02-05-2014 03:52:27
Allen,

Weet iemand een goed adres om mijn Volvo in onderhoud te geven. Geen beun maar iemand die verstand heeft van Volvo's en gewoon netjes werkt (ik weet dat het tegenwoordig veel gevraagd is maar probeer het toch maar even)....en dan in of in de buurt van Amsterdam.

Bedankt alvast.

Groeten,
Rutger

http://www.garageroest.nl/

Zeg maar Henk tegen mij