Heb ik een versterker? (1998 S70, SC805)

Gestart door glenfiddich1983, 24-04-2014 17:35:30

Vorige topic - Volgende topic

cornelis-b

En ook al gekeken naar je speakers?
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

glenfiddich1983

Citaat van: cornelis-b op 08-05-2014 09:59:42

Nee, want toen ik ondersteboven op de achterbank en onder de stoel hing, werd ik afgeleid door het leer dat wel weer even wat klein onderhoud kon gebruiken. Dus toen ben ik, na mijn verlies van een euro verwerkt te hebben, maar met dat leer verder gegaan ;D
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

volvobug

Citaat van: glenfiddich1983 op 08-05-2014 07:42:17
Van het weekend even onder de stoel gekeken, en helaas geen versterker.

Wel lag er een euro :D

Maar die pret was maar van korte duur, want toen ik probeerde hem te pakken heb ik hem per ongeluk ergens achter of onder getikt en daarna kon ik hem niet meer vinden.

Dus helaas ook geen euro  :'(
;D

Citaat van: glenfiddich1983 op 08-05-2014 13:12:21
Citaat van: cornelis-b op 08-05-2014 09:59:42

Nee, want toen ik ondersteboven op de achterbank en onder de stoel hing, werd ik afgeleid door het leer dat wel weer even wat klein onderhoud kon gebruiken. Dus toen ben ik, na mijn verlies van een euro verwerkt te hebben, maar met dat leer verder gegaan ;D

;D ;D Concentratiespanne van een eendagsvlieg, die wil ik zoveel mogelijk in één dag doen  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

MartijnV70

Citaat van: cornelis-b op 26-04-2014 16:53:50
Rooster er even uit wippen dan weet je alles.
Ik heb pas mijn deurpanelen "gerestaureerd" omdat ze intern los waren gekomen maar volgens mij kan je bij de V70 de roosters er niet zo maar uitwippen. Zitten met vier pennen door het paneel heen en aan de achterzijde zijn ze plat gesmolten. Dus beter maar niet een schroevendraaier er achter zetten. Ik had overigens ook zo'n laagje schuimrubberspul achter het rooster en geen speakers achter. Maar nu wel 8)

tackle

niet in alle s70's zitten overal speakers. iets wat arjen850 op kan lossen ;)

glenfiddich1983

Ik moet er nog altijd naar kijken. Roostertjes kunnen zoals MartijnV70 zegt niet los, dus paneeltje moet even los. Had dat dit weekend willen doen, maar helaas kwam er een sterfgeval tussen (oma van 99).

glenfiddich1983

Inmiddels een deurpaneel losgehaald. Ging eenvoudig maar de bekleding lijkt wat los te laten. Neem de deurpanelen dus nog even verder onder handen. Wat lijmwerk en reiniging en onderhoud van zowel het leer als het kunststof, de materialen daarvoor heb ik al liggen.

Er zitten luidsprekers. Heb er een losgehaald en nagemeten, en deze is overleden. Dat zal dus voor de andere ook wel gelden.

Nieuwe luidsprekers opgehaald. De oude zijn gelukkig eenvoudig van het frame te verwijderen en in dat frame past een normaal gangbaar formaat luidspreker.

Straks of morgen de boel monteren en hopelijk heb ik dan weer rondom geluid!  :eusa_dance:

glenfiddich1983

En er is weer geluid!  :eusa_dance:

De nieuwe luidsprekers zijn ietsje dieper dan de oude, dat was even pielen. Gelukkig zitten er rubbers om de magneten zodat de magneet weliswaar vlak bij het metaal zit maar er niet rechtstreeks tegenaan.

De panelen vergen wat onderhoud, maar het verven van het lederen deel laat ik even achterwege ivm twijfel over de kleur. De tint lijkt net wat anders dan de bekleding van de stoelen (en dus de verf die ik heb) dus dan zou ik om het goed te doen álle panelen moeten verven. Naja uiteindelijk is alleen de bestuurderskant wat versleten, het zij zo. Wellicht pak ik alle panelen een volgende ronde nog eens mee. Heb er nu even geen tijd/zin in om van alle panelen de knopjes etc los te halen om ze helemaal over te verven terwijl er eigenlijk maar één een beetje versleten is.