Noodkreet en oproep

Gestart door Minifreak1293, 25-04-2014 15:11:11

Vorige topic - Volgende topic

Minifreak1293

Lang verhaal kort te maken...mijn geliefde v70(T5 AT LPI 1997 met 270000 echte km waarvan 60k op gas) heeft 0 compressie op cilinder twee. Hoogstwaarschijnlijk verbrande klep(pen). Op zicht niet zo'n enorme ramp, maar nu komt het;
Twee weken geleden te horen gekregen dat ik een klote ziekte heb met een k...7 mei wordt ik in behandeling genomen, maar omdat ik militair ben moet ik naar Utrecht in het ziekenhuis. We hebben de Volvo dus hard nodig om vrouw en kinderen te zien... Ik hou niet van dit soort berichten die je regelmatig op facebook ziet, maar ben even radeloos op dit moment

De vraag; wie zou mij kunnen helpen met het repareren van de klep(pen). Hoeft niet voor niets uiteraard. Zelf ben ik wel redelijk technisch aangezien ik klassieke mini rijdt en reviseer, maar deze klus is even anders. Ik kan gebruik maken van een grote auto hobby club van de koninklijke marine, maar ik woon wel helemaal in Den Helder.
Volgende vraag; wat mag zo'n reparatie kosten als ik het uit besteed aan een garage?
V70 T5 AT LPI

Marc O.

Ik kan je niet helpen met je technische vraagstuk, maar wil je wel veel sterkte wensen bij de behandeling van je ziekte.
...The Nile isn't just a river in Africa...

NinaPaul

Reparatie (hoofdpunten) op zijn minst:
-koelvloeistof
-olie
-olie filter
-koppakkingset (met klepseals)
-kopbouten
-de kleppen die aan vervanging toe zijn

Eventueel:
-distributieriem set
-waterpomp
-klepgeleiders
-kop vlakken

Den Helder is iets te ver vanuit BE, sterkte!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

volvobug

Vraag is of je er met alleen kleprevisie of andere kop bent, als de kleppen te heet zijn geweest gedurende langere tijd is het maar de vraag hoe de desbetreffende zuiger en veren zich hebben gehouden.
In volgorde lijkt mij: kop eraf, zijn het alleen de kleppen evt kop vervangen. Is onderblok ook niet goed meer kan besloten worden tot motorwissel.

Misschien opschorten en tijdelijk voor eem paar honderd euro andere 850 rijden?
Wens je iig veel sterkte en een voorspoedig verloop van de behandeling toe.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

RoelNL

Ik kan je wel helpen met demonteren, zelf heb ik ook nog wat gereedschap om alles los te halen het is alleen lastig voor mij om dit door de weeks te doen.

wat reparatie betreft moet er denk ik het volgende gebeuren.

1. Demonteren Turbo.
2. demonteren in en uitlaatspruitstuk.
3. Distributie op tijd zetten voor de krukas en uiteraard loshalen.
4. Demonteren kleppendeksel
5. Demonteren cilinderkop.
6. kijken welke kleppen kapot zijn of van de sloop een andere halen en laten reviseren en monteren(nieuwe pakkingen etc.)

Als er nog meer mensen mee kunnen helpen kan het forum zich goed bewijzen!

Ook wens ik je al vast heel veel beterschap!
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

UserID6342

Is het niet verstandiger om er meteen een goed T5 kopje op te zetten, dan ben je ook weer het snelst klaar.

Minifreak1293

Dank voor de reacties tot nu toe....ben druk aan het rondkijken op het forum. Lijkt op zich goed zelf te doen en met een koppakingset, kopbouten, riem (zit er 20k op maar toch vervangen denk ik) en vloeistoffen, kom ik een eind..... en dan de kleppen maar bekijken.
V70 T5 AT LPI

Minifreak1293

Citaat van: Dirk342 op 25-04-2014 20:15:09
Is het niet verstandiger om er meteen een goed T5 kopje op te zetten, dan ben je ook weer het snelst klaar.
[/quote

Daar dacht ik ook al aan....iemand een adresje?
V70 T5 AT LPI

classicT5

Sterkte, kan me alleen maar voorstellen wat dit met je en je familie doet. Hoop dat jullie dit goed samen doorkomen.

Vwb je auto, snelste en goedkoopste lijkt me ander (gebruikt) blok te monteren. dacht dat bv Dirk342 er nog een heeft liggen en heb niet de indruk dat die hoofdprijs vraagt. Denk dat hij zelfs montage kan doen.

Minifreak1293

Motorruil zou ook een optie zijn...heb alleen geen kaas gegeten van het LPI systeem weer ombouwen...revisiekop of nieuwe kop heeft mijn voorkeur
Dit blok heeft aantoonbaar 270000 gedraaid...
V70 T5 AT LPI

volvobug

LPi systeem "ombouwen" blijft in principe beperkt tot het hergebruiken van je huidige inlaatspruitstuk.

volvobug

Kan die auto een tijdje bij die marine hobby club blijven staan, of heb je thuis evt. garage? dit ivm de kop er af halen voor verdere diagnose?

Minifreak1293

Helaas moet de auto in de avonduren naar buiten bij de auto hobby club....en geen garage:-(
V70 T5 AT LPI

RoelNL

Er zijn genoeg koppen te vinden via het forum, dan wel via de sloop.

Makkelijkste is denk een 2e hands kop scoren en laten reviseren bij een revisie bedrijf kost tussen de 250 en 300 euro, dan kan die tegelijk klaar gemaakt worden met de auto en dat scheelt weer tijd.

Wat wel van belang is is het modeljaar van jouw auto en de motor waar de kop vanaf komt, moeten allebei hetzelfde zijn(t5 of R maakt niet uit, zijn allebei 2.3 motoren) ivm de koelkanalen die er doorheen lopen
Ik heb zelf via de sloop een prima kop kunnen vinden. Mijn auto was modeljaar 98 en ik denk zelf dat jouw auto dat ook is maar dat kan ik zo zien in vida als je je chassisnr. ff kan doorgeven.

Alles bij elkaar incl. revisie ben je denk zo'n 1000,- kwijt om het te fiksen.

Als je auto nog maar 270000 heeft gelopen is het het zeker waard. Let wel op dat je de LPI computer opnieuw laat afstellen.

als je het laat doen denk ik zo'n 1500 euro.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Minifreak1293

Dank voor de tips. Heb al wat pb's gehad voor cilinderkoppen...super! Helaas natuurlijk weer niet in de buurt :eusa_wall:
LPI computer opnieuw af laten stellen?? Waarom moet dat?
V70 T5 AT LPI