Wie weet waar dit geluid vandaan komt?

Gestart door Brick90, 26-04-2014 07:51:41

Vorige topic - Volgende topic

Brick90

Zat zojuist op een engels forum wat te lezen, en toevallig kwam ik op een topic met daarin het volgende filmpje:

http://s1119.photobucket.com/user/thad11/media/video-2012-02-20-16-20-42.mp4.html

Vanachter het blok is een soort zagend/huilend (of zoiets) :P geluid hoorbaar.  Daar werd geen echt antwoord gegeven op de vraag van TS, waar het vandaan komt.

Omdat bij mijn S70 vrijwel precies datzelfde geluid daar vandaan komt, stel ik hier ook maar de vraag wat het is.

Voor zover ik me kan herinneren maakt ie dat geluid al zolang ik hem heb. Destijds wel eens aan een monteur laten horen, deze kon het me niet vertellen : "Misschien dat de variabele schoepen wat vast zitten" was een gok.

Iemand die mij wel kan vertellen waar het vandaan komt toevallig? :eusa_pray:

mehn

Welke variabele schoepen?

Ik hoor eerlijk gezegd niet veel vreemds op het filmpje los van het feit dat het als een diesel klinkt en dat in de laatste seconde de fan aanspringt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Schnappi

Brick90

Daar had de beste man het over, weet ook niet hoe dat ie er op kwam  :eusa_eh:

Dat wat je hoort als hij de camera achter het blok houdt, bij de 6 seconden is het goed hoorbaar.

Rob850turbo

Neem eens een slang , brandstof slang , hou deze bij je oor en ga met het andere eind eens langs het uitlaat spruitstuk , Dan kan je misschien localiseren waar het weg komt.

Brick90

Aah dus dat geluid wordt veroorzaakt door een lekke uitlaatspruitstukpakking? Weer wat geleerd!  8)

Wist al wel dat er een pakking lek was, roetplek was me al eerder opgevallen