Jurjen850 stelt zich voor met 850 glt 1993 limousine

Gestart door Jurjen850, 28-04-2014 15:47:11

Vorige topic - Volgende topic

Jurjen850

Beste Volvo 850 liefhebbers,

2 jaar geleden kocht ik mijn eerste volvo en bij een heel gelukkig toeval werd het een 850. Hiervoor had ik altijd in franse en japanse auto's gereden. Ik was tot mijn schaamte alleen maar bekend met de 142, 164 en 240's en zelfs de 340 winner (bedenkelijke auto) waar mijn ouders en familie vroeger in reden en waar ik als kind ook in meegereden had. Ik dacht dat de 850 eigenlijk een iets nieuwere versie van hetzelfde was. Ik had me bij de proefrit dan ook ingesteld op een degelijke maar saaie rit. Dit bleek natuurlijk heel anders uit te pakken. Het sportieve weggedrag, het fantastische koppel en vermogen, gecombineerd met het prachtige geluid van de mij toen nog onbekende 5 cylinder die discreet op de achtergrond roffelde overtuigden mij meteen. Toen ik een paar dagen later na de afhandeling de auto kon ophalen lag er een dik pak sneeuw. De winterbanden en de ruitenwissers op de koplampen plus de voorwielaandrijving alsook de ABS kwamen meteen goed van pas. Ik heb me nog nooit zo veilig gevoeld in een auto onder winterse omstandigheden. De ABS kon ik gelijk even testen op opgevroren stukken en werkte feilloos. Mooi om te merken hoe zo'n fors solide voertuig zo strak en gecontroleerd tot stilstand komt op een spekglad wegdek waar bijna niemand zich meer vertoonde.

Hoe kon ik zo lang niet weten van deze geweldige auto die volvo weer serieus op de kaart heeft gezet? Met deze wagen werden ze absoluut een serieuze concurrent van de grote duitse merken, wat ook gebleken is uit de verkoopcijfers. Je ziet de 850 / v70 classic gelukkig nog heel veel op de weg. Je kan merken dat deze auto met veel inzet en liefde is ontworpen. Kom daar nog maar eens om tegenwoordig. Ook heb ik nog nooit zo lekker gezeten in een auto. De stoelen geven geweldige steun zonder te hard te zijn. De perfecte reisauto die ook nog heel handelbaar is.

Hoe dan ook, ik heb jullie nu al 2 minuten verveeld met dingen die natuurlijk gesneden koek zijn voor liefhebbers.

Even terzake, de gegevens van mijn 850:

Volvo 850 GLT bj. 1993 sedan
met de B5254S 20V met 170 pk
electrische ramen voor
stoelverwarming
centrale deurvergrendeling met a.b.
alarm
kleur: nautic blue metallic 417-11
km. stand 297.000
Binnen: blauw half-leer.

Door jullie vakkundige en vriendelijke collega 'volvobug' is er een motorsteun aan de distributiezijde en bovenzijde vervangen waardoor hij weer  comfortabeler de- en accelereert.

In de twee jaar dat ik er in rijd heb ik het volgende laten vervangen:

reactiestangen, aandrijfashoezen, motorsteunen, accu, banden (vredestein sportrac 5, 195/65/r15, gekozen voor comfort. Deze banden worden nog in nederland geproduceerd, prima banden)

Ik woon in de regio Arnhem.

met vriendelijke groet,

Jurjen850

cheers,

Jurjen

glenfiddich1983

Welkom, en zo'n 850 GLT rijdt inderdaad heerlijk!

Het is aan de GLT van een vriend van me te danken dat ik aan een Volvo begonnen ben, sinds een jaar nu. Had een weekendje in die GLT gereden en ik was helemaal om! Al heb ik zelf geen GLT gekocht maar een S70 2.5T.

En inmiddels staan er 2, want er is nog een 940 bijgekomen ;D

Veel succes bij je zoektocht naar een Estate!
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

rifwachter

Hallo Jurjen850,

Regio Arnhen, richting welke woonplaats?

Welkom op het forum.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

V70geRwin

Leuk verhaal en heel herkenbaar!
Welkom hier en de riem gauw vervangen hoor!

volvobug

Ha die Jurjen, eindelijk eens een praatje en plaatje op het forum  ;)
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Jurjen850

Beste allemaal,

Dank voor jullie reacties. Leuk dat jullie wat herkennen in het verhaal. De riem zal ik dan idd maar gauw gaan vervangen.

Ik woon trouwens binnen de bebouwde kom van Arnhem  :). Regio Arnhem klinkt wat interessanter, maar is niet helemaal juist, want dat is volgens mij toch buiten de bebouwde kom van Arnhem of in een aangrenzende gemeente of plaats.

Hoe dan ook, voor dit soort verhalen kan ik beter lid worden van een taalkundig of geografie forum :-\

Ik zal het dan ook maar hierbij houden om to the point te blijven.

Mijn oproep voor onderdelen zal ik dan ook in de juiste rubriek posten.

met vriendelijke groeten,

Jurjen850
cheers,

Jurjen