Vanalles over Formule 1

Gestart door The Saint, 23-12-2004 20:52:57

Vorige topic - Volgende topic

Laserblue

Citaat van: Kali-Integrali op 06-02-2011 15:48:15
Citaat van: Hans Duiven op 06-02-2011 15:42:19
autoschade

Nou, dat ziet er niet best uit van binnen.. Nu maar hopen dat dat verwrongen staal niet écht zijn hand heeft verbrijzeld. Ik hoop dat het amputeernieuws van een Telegraaf-achtige krant komt en dat het dus meevalt...

stond ook op AB  :-\
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

JCviggen

Citaat van: Kali-Integrali op 06-02-2011 15:48:15
Citaat van: Hans Duiven op 06-02-2011 15:42:19
autoschade

Nou, dat ziet er niet best uit van binnen.. Nu maar hopen dat dat verwrongen staal niet écht zijn hand heeft verbrijzeld. Ik hoop dat het amputeernieuws van een Telegraaf-achtige krant komt en dat het dus meevalt...

Komt van Bild oorspronkelijk, dusjah  ::)

Via BBC e.d. wordt enkel gesproken over meerdere breuken.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

LPGLE

jeeeminee zeg ...  :o

Aan een vangrail geregen worden  :o  :o  :o
http://www.nusport.nl/video/2442018/animatie-toont-crash-kubica.html

Ik vond het al zo vaag dat zijn co-piloot geen letsel had, en hij zo zwaar gewond is.
Nu is duidelijk waarom ....

Bizar ongeval , maar wat een mazzel dat hij nog leeft .

Kali-Integrali

Hier een mooi onboard HD-filmpje van de Red Bull auto.

De eerste onboard-camerapositie geeft een goed beeld van de nieuwe beweegbare achtervleugel. Ik wist niet eens dat hij was toegestaan, blijkbaar één van de 2011 regels.

http://www.youtube.com/watch?v=QUgLIEntWDo&feature=player_embedded#at=452

jrkalf

en oja... geen Bahrein...
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

Jack v

Opnieuw het wiel uitvinden heeft geen zin, verbeteren wel.

The Saint

Citaat van: Marc O. op 14-11-2010 20:17:44
Citaat van: Misha op 14-11-2010 16:48:51
Citaat van: The Saint op 03-03-2010 20:17:34
Citaat van: E.Asbroek op 03-03-2010 20:10:41
Gewoon Schumi... goede auto is inderdaad handig maar de beste coureur ooit gaat gewoon winnen  :eusa_whistle:

Zelden zo'n leugen gelezen. De beste coureur in de net-niet-beste-wagen gaat echt niet winnen hoor. Of is Button opeens veel beter geworden in verhouding tot Hamilton? Echt niet, lag gewoon aan de auto.

En daarom gaat het ook te ver om Schumacher de beste ooit te noemen. Als je het afmeet aan zijn salaris dan klopt het weer wel.

The Saint, die heus niet bedoelt dat Schumi sucks.
Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt.
F1 is een teamsport, waar je als je van het kaliber Schumacher bent ook betrokken bent bij het bouwen van je team én de auto.

Dus vind ik het wel degelijk zo dat Schumacher een van de grootsten ooit is, en wellicht dé grootste. Het gaat niet alleen maar om het rijden in de F1, en juist die meerwaarde die hij had en wellicht weer gaat hebben maakt hem de grootste. Niet persé de beste of meest getalenteerde rijder.

Volgens die redenatie zou Schumachers team destijds het grootste team zijn, en misschien wel het grootste team ooit. Immers, het is een teamsport. We weten niet hoe Schumi gepresteerd zou hebben met andere engineers of een andere auto. We weten daarentegen wel dat ie dit seizoen eigenlijk een irrelevante rol speelde. Dus of het dan de grootste coureur ooit is......? :eusa_think:

Dit seizoen wil het ook nog niet zo vlotten met Schumi..
No shirt no shoes, no pinball

Hans Duiven

Citaat van: The Saint op 09-05-2011 20:13:06
Citaat van: Marc O. op 14-11-2010 20:17:44
Citaat van: Misha op 14-11-2010 16:48:51
Citaat van: The Saint op 03-03-2010 20:17:34
Citaat van: E.Asbroek op 03-03-2010 20:10:41
Gewoon Schumi... goede auto is inderdaad handig maar de beste coureur ooit gaat gewoon winnen  :eusa_whistle:

Zelden zo'n leugen gelezen. De beste coureur in de net-niet-beste-wagen gaat echt niet winnen hoor. Of is Button opeens veel beter geworden in verhouding tot Hamilton? Echt niet, lag gewoon aan de auto.

En daarom gaat het ook te ver om Schumacher de beste ooit te noemen. Als je het afmeet aan zijn salaris dan klopt het weer wel.

The Saint, die heus niet bedoelt dat Schumi sucks.
Dat hangt er vanaf hoe je het bekijkt.
F1 is een teamsport, waar je als je van het kaliber Schumacher bent ook betrokken bent bij het bouwen van je team én de auto.

Dus vind ik het wel degelijk zo dat Schumacher een van de grootsten ooit is, en wellicht dé grootste. Het gaat niet alleen maar om het rijden in de F1, en juist die meerwaarde die hij had en wellicht weer gaat hebben maakt hem de grootste. Niet persé de beste of meest getalenteerde rijder.

Volgens die redenatie zou Schumachers team destijds het grootste team zijn, en misschien wel het grootste team ooit. Immers, het is een teamsport. We weten niet hoe Schumi gepresteerd zou hebben met andere engineers of een andere auto. We weten daarentegen wel dat ie dit seizoen eigenlijk een irrelevante rol speelde. Dus of het dan de grootste coureur ooit is......? :eusa_think:

Dit seizoen wil het ook nog niet zo vlotten met Schumi..

Zet Sutil maar eens in een Red Bull, dan rijdt hij op z'n minst ook in de top 5.

Hans Duiven

Alonso tot eind 2016 bij Ferrari

19 mei 2011 10:11

AMSTERDAM - Fernando Alonso heeft zijn contract bij Ferrari verlengd tot eind 2016. De 29-jarige Spanjaard is bezig aan zijn tweede seizoen bij de Italiaanse renstal.

© ANP

De oude verbintenis van Alonso liep eind 2012 af.

"Het is fantastisch dat we de overeenkomst met een coureur die altijd een ongelooflijke winnaarsmentaliteit tentoonspreidt, hebben kunnen verlengen", meldt president Luca di Montezemolo op de website van Ferrari.

"Alonso heeft alle kwaliteiten, ook op het persoonlijke vlak, om ons team te leiden naar nieuwe successen."

Moeizame jaargang

Vorig seizoen finishte Alonso achter Sebastian Vettel als tweede in het klassement. Voor aanvang van de laatste Grand Prix voerde de Spanjaard de ranglijst nog aan.

Deze jaargang verloopt moeizaam. Alonso bekleedt na vier races de vijfde plaats in het kampioenschap, op liefst 52 punten van Vettel.

"Ik twijfel er geen seconde aan dat ik mijn loopbaan beëindig bij Ferrari. Uiteraard ben ik heel blij met deze overeenkomst", laat de wereldkampioen van 2005 en 2006 weten. "Ferrari is een tweede familie voor me."

Hoest!
Ff terug naar 2006: 
Quote: Fernando ALonso: ' I would never drive for the red team'
En nu blij met een verlenging van zijn contract bij Scuderia Ferrari..

It's all about the money zong een onbeduidende troela al eens  ;D

viking_in_shorts

1.6 liter V6 turbo motoren?? :o

Ben benieuwd hoeveel ponnies ze daarin persen

Misha

Citaat van: viking_in_shorts op 29-06-2011 22:34:14

In de goede tijd kwam daar 1400 - 1600 pk uit of zo in qualifying.

Voor het idee :  (geluid hard)

http://www.youtube.com/watch?v=Id3wmT0UrMk

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

viking_in_shorts

Citaat van: Misha op 29-06-2011 22:42:54

Voor het idee :  (geluid hard)

Maar dat is niet op RON 98 (of hoeft dat tegenwoordig niet meer) ? Imposant is het :eusa_clap:

Trouwens ... lol@schakelen_met_een_pookje ;D

KIM

Ja...
In 2020 waarschijnlijk over op 2 cilindermotoren  :eusa_whistle:

Doe mij maar een Ferrari V12  :eusa_drool:
Heb hier nog een geluidsfragment liggen; kippenvel!

The Demon

Citaat van: Misha op 29-06-2011 22:42:54

Voor het idee :  (geluid hard)

Dat is de goeie ouwe tijd, zelf schakelen en geen powersteering, maar wel 300 km/h op het rechte eind.
Al die electronica maakt het racen minder afhankelijk van de coureur en dat is jammer.
Natuurlijk roepen ze dan dat het nu veel veiliger is, maar wie wordt er tegenwoordig wereldkampioen?
Juist, diegene met de (technisch) beste auto.

Zet de huidige coureurs (inclusief M. Shumacher) in zo'n auto en ze komen amper weg en na 1 rondje stappen ze uit omdat ze kapot zijn, als ze dat rondje al volmaken.

Groet,
The Demon.