Loshalen van de kopbouten? Hellup

Gestart door Minifreak1293, 29-04-2014 14:30:23

Vorige topic - Volgende topic

Minifreak1293

Inmiddels al een eind opgeschoten voor het demonteren van de kop, maar nu stuit ik tegen een probleem....ik krijg met geen mogelijkheid de kopbouten los...niet 1(gewoon dop, pijp van een meter, lucht....)!!! Heb ik iets over het hoofd gezien? Is het linkse tap...ik weet het even niet meer
V70 T5 AT LPI

volvobug

Snap dat je gaat twijfelen maar is geen linkse draad, dus gewoon tegen de klok in losdraaien.

Pijp van 1,5 meter al geprobeerd? Blijft een naar moment om zoveel kracht te moeten zetten op een ogenschijnlijk ielig boutje maar ja, het moet toch los...
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Minifreak1293

Je beschrijft precies het gevoel wat ik erbij kreeg....angst om zoveel kracht te zetten op zo'n klein boutje.
Maar als ik het goed begrijp....lompe kracht gebruiken! :eusa_eh:
V70 T5 AT LPI

volvobug

Wel zorgen dat de dop niet van de kop slipt, dan raak je verder van huis. Dus zo kort mogelijk verlengstuk (of geen) tussen dop en ratel/wringijzer.

Gebeurt weinig dat een bout breekt, desondanks heb je die zekerheid niet. Heb het recent nog gelezen hier in een topic. Maar als het gebeurt is dat ook wel weer op te lossen.

Snellebaksteen

Steigerpijp over het wringijzer heen en trekken maar!
En spinazie eten.
;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Lunadust

Techneut, geen dichter.

RoelNL

Goed inspuiten met WD 40 nachtje laten rusten (gelijk bij de rest ook doen)? morgen weer verder. Zorg wel dat je de kracht goed op de bout kwijt kan niet een klein beetje scheef!

Laat voor de zekerheid iemand erbovenop drukken terwijl jij aan de pijp aan het duwen bent.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

StefanCJ

Gewoon wat harder trekken  ;D.

Anders André even bellen, die draait ze altijd met een 1/4de rateltje los.

twotone

Als je het lossen al eng vindt, wacht maar tot 't handeltje weer in elkaar moet  :eusa_eh: Verder met lossen inderdaad verlengen en trekken maar ;D
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

leons850

Citaat van: RoelNL op 29-04-2014 15:31:21
Goed inspuiten met WD 40 nachtje laten rusten (gelijk bij de rest ook doen)? morgen weer verder. Zorg wel dat je de kracht goed op de bout kwijt kan niet een klein beetje scheef!

Laat voor de zekerheid iemand erbovenop drukken terwijl jij aan de pijp aan het duwen bent.

Dat zou ook mijn advies zijn. ;)
Of zo'n ratel met een handvat op de bovenkant zodat je beter je kracht kwijt kan.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

volvobug

Zijn die bouten al los of lig je geblesseerd met een losgeschoten pijp in je hoofd op de grond  :evil:  :eusa_whistle:

Minifreak1293

Gelukt!! Alles los en niets gebroken...ook geen hoofd  :eusa_clap:
V70 T5 AT LPI

volvobug

Citaat van: Minifreak1293 op 29-04-2014 16:14:29
Gelukt!! Alles los en niets gebroken...ook geen hoofd  :eusa_clap:
mooi!  :eusa_clap:

Minifreak1293

V70 T5 AT LPI

volvobug

Je rijdt zonder bougies? Kleppen zitten verdraaid ten opzichte van elkaar aan de markering te beoordelen?