ben ik aansprakelijk ??

Gestart door heutink, 30-04-2014 18:12:17

Vorige topic - Volgende topic

peteRRR

Ik weet niet hoe het werkt maar denk aan dit,...als het gebeuren nu eerst een tijdje door de papieren molen heen gaat
en daar bij zou het kunnen dat die buurman een advocaat heeft lopen gaan dan de kosten niet alleen maar op lopen voor hem
en zou er even simpel gezegd stoom uit de oren kunnen komen wat eigenlijk ook niet zo lekker is ( verstandhouding ) en is een schikking dan niet het
gunstigst en het snelst/simpelst ?

En met een schikking hoe worden dan de kosten ver/berekend voor de advocaten?

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

NinaPaul

Dat staat in de schikking...

Maar als iemand vanuit zichzelf al naar een advocaat stapt voor zoiets, dan denk ik niet dat het met een koekje bij de koffie opgelost kan worden.

Gewoon uitbesteden aan een advocaat, geen stress geen gedoe.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

heutink

:D
en het nieuws van vandaag.........een citaat uit het schrijven van DAS

Zoals telefonisch besproken staat in de wet dat degene op wiens erf wortels van een ander erf
doorschieten, hij deze voor zover ze zijn doorgeschoten mag weghakken en zich toe-eigenen.
Uw buurman heeft jaren geleden al geconstateerd dat de wortels op zijn erf doorschoten. Hiertegen
is door hem geen actie ondernomen noch heeft hij u hiervoor aansprakelijk gesteld. In eerste
instantie had het dan ook op de weg van uw buurman gelegen om zorg te dragen voor verwijdering
van de wortels, tenzij de boom hierdoor schade zou ondervinden. Om deze reden lijkt het
mij dan ook onredelijk om u aansprakelijk te stellen voor het verwijderen van het terras, de wortels
en het opnieuw leggen van het terras.

8)
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

Domaso

Citaat van: heutink op 09-07-2014 18:00:16
:D
en het nieuws van vandaag.........een citaat uit het schrijven van DAS

Zoals telefonisch besproken staat in de wet dat degene op wiens erf wortels van een ander erf
doorschieten, hij deze voor zover ze zijn doorgeschoten mag weghakken en zich toe-eigenen.
Uw buurman heeft jaren geleden al geconstateerd dat de wortels op zijn erf doorschoten. Hiertegen
is door hem geen actie ondernomen noch heeft hij u hiervoor aansprakelijk gesteld. In eerste
instantie had het dan ook op de weg van uw buurman gelegen om zorg te dragen voor verwijdering
van de wortels, tenzij de boom hierdoor schade zou ondervinden. Om deze reden lijkt het
mij dan ook onredelijk om u aansprakelijk te stellen voor het verwijderen van het terras, de wortels
en het opnieuw leggen van het terras.

8)

Goed nieuws vandaag!
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!