ben ik aansprakelijk ??

Gestart door heutink, 30-04-2014 18:12:17

Vorige topic - Volgende topic

NinaPaul

Citaat van: heutink op 26-06-2014 17:45:37
>:(
aanprakelijkheidsstelling aangetekend binnengekregen..........de buurman claimt 2370 euro.

wie heeft er een goed idee ??

uiteraard ben ik WA verzekerd en heb ook een rechtsbijstandverzekering

wat te doen ?

???

Rechtsbijstand verzekering aanspreken en naar een advocaat.

"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

coyote1980

Om te beginnen kun je bij de buurman aankloppen en aangeven dat je zijn schrijven ontvangen hebt maar hiervoor niet aansprakelijkbent. Hij had zelf de wortels moeten verwijderen en zorgen dat de wortels niet zover zouden doorgroeien dat zijn tuin verpest wordt. Dat heeft hij nagelaten.

Als hij voet bij stuk blijft houden geef je aan dat je het wel aan je rechtsbijstandsverzekering overdraagt en doe dat dan ook.

Hij zit met schade, dus een beetje begrip tonen dat hij het wil verhalen scheelt al een hoop. Als je dan ook nog duidelijk weet te maken dat er geen aansprakelijkheid bij jou ligt voor de schade dan is dat alleen maar winst - de rechtsbijstand hoeft dan niets meer te doen. Wel even samen vastleggen dat hij de aansprakelijkheidsstelling intrekt (dat lijkt mij wel handig mocht hij later toch door willen gaan en ontkennen dat jullie elkaar gesproken hebben).
Mocht hij wel door willen gaan met de aansprakelijkheidsstelling dan kun je aangeven dat dat prima is en dat je het overdraagt en dat 'de geleerden er maar over moeten beslissen', ben je ook niet de uiteindelijke boeman ;)

De populieren staan er volgens mij inderdaad lang genoeg om te mogen blijven staan, als je ze ook kwijt wilt kun je aangeven dat je ze zelf wilt laten staan, maar als ze de kosten willen dragen dat er dan best over te praten valt.
1995 Volvo 850 T-5R Cream Yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection#12 Dark Green Metallic

konniekip

Volgens mij is hier wel jurisprudentie over te vinden. Regelt je wa verzekering dit niet gewoon?

glenfiddich1983

Als je een rechts bijstands verzekering hebt: niet zelf mee bemoeien maar aan hun doorsturen. Daar zijn ze voor. Kan je ook niet van hun het verwijt krijgen dat je de zaak/hun werk belemmerd hebt door zelf de verkeerde dingen te doen.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

-D©©©L-

Citaat van: heutink op 26-06-2014 17:45:37
>:(
aanprakelijkheidsstelling aangetekend binnengekregen..........de buurman claimt 2370 euro.

wie heeft er een goed idee ??

uiteraard ben ik WA verzekerd en heb ook een rechtsbijstandverzekering

wat te doen ?

???

Wat is de motivatie in deze aansprakelijkstelling ?
Ik zou hem ook 1:1 naar de rechtsbijstand doorzetten. Wel een aardige zaak om te volgen.

WYD

Waar ben je dan precies voor aansprakelijk gesteld? Beetje vreemd verhaal en volgens mij heeft hij geen poot om op te staan.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

heutink

het weer op order brengen van zijn tuin.........het uitgraven en verwijderen van de wortels, eventueel ook de riolering vervangen plus het terras  weer opnieuw aanleggen, want dat is omhoog gekomen doordat de wortels naar  boven zijn gegroeid
???
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

GeertG

Los van aansprakelijkheid.......heeft de buurman al schade en deze laten herstellen?
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

heutink

jaa, wat heet schade, zijn tuin is niet meer egaal............ en hij wacht met herstellen totdat hij geld van mij heeft
8)

peteRRR

Wel je bomen in de gaten houden ( heeft dan waarschijnlijk alle wortels laten verdwijnen ) en als tie dat niet heeft gedaan
met een cunet van 30 cm straatzand er overheen wat over 4 jaar weer hetzelfde probleem gaat geven.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Walter

Citaat van: heutink op 26-06-2014 22:16:59
het weer op order brengen van zijn tuin.........het uitgraven en verwijderen van de wortels, eventueel ook de riolering vervangen plus het terras  weer opnieuw aanleggen, want dat is omhoog gekomen doordat de wortels naar  boven zijn gegroeid
???

Als de wortels uitgegraven worden, zorg je dan wel dat dit door een deskundige gedaan wordt? Niet dat bij de eerste de beste windvlaag van kracht 5 of hoger de bomen op jouw huis liggen....

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

heutink

:)
vandaag het verhaal maar bij mijn assurantiekantoor ( WA + rechtsbijstand ) neergelegd.........
zij gaan het bekijken........advies: zelf niet reageren.
8)

Spin!

Mocht de uitspraak tegen jouw voordeel uitkomen, probeer dan wel de portefeuille te beheren die garant staat voor de herstelwerkzaamheden. Niet dat jij 2500 euro moet dokken terwijl hij er maar 700 voor kwijt is en de rest in eigen zak steekt. Prima dat hij een hovenier inhuurt, maar jij betaald dan.

www.vm-parts.nl

cornelis-b

Citaat van: Spin! op 27-06-2014 21:41:19
Mocht de uitspraak tegen jouw voordeel uitkomen, probeer dan wel de portefeuille te beheren die garant staat voor de herstelwerkzaamheden. Niet dat jij 2500 euro moet dokken terwijl hij er maar 700 voor kwijt is en de rest in eigen zak steekt. Prima dat hij een hovenier inhuurt, maar jij betaald dan.

Niet prima dat hij in het ergste geval een hovenier inhuurt, hij kan daar prijsafspraken mee maken. Indien een uitspraak in jou nadeel uitkomt zelf de hovenier contacten en regelen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

Spin!

Citaat van: cornelis-b op 27-06-2014 23:21:00
Citaat van: Spin! op 27-06-2014 21:41:19

Niet prima dat hij in het ergste geval een hovenier inhuurt, hij kan daar prijsafspraken mee maken. Indien een uitspraak in jou nadeel uitkomt zelf de hovenier contacten en regelen.

Ik formuleerde het anders, maar bedoel eigenlijk wel hetzelfde  :angel:

www.vm-parts.nl