hij doet het wel, hij doet het niet ????

Gestart door groen V70, 02-05-2014 17:39:07

Vorige topic - Volgende topic

groen V70

Mijn V70 AT4 1997 LPI heeft denk ik last van een slecht contact ergens , wat is het probleem,
Soms start hij niet (startmotor gaat niet draaien) je hoort van alles klikken en pompen maar geen startmotor.
Wat heb ik al geprobeerd, draatje op startmotor naar accu, gelijk starten dus denk ik dat startmotor goed is.
Het is denk ik ook niet de pnp schakelaar, pook heen en weer halen helpt niet.
Als ik onder de motorkap aan de bedrading zit van de injectors dan wil hij ineens wel weer starten, alleen zie ik het verband niet, er zou nog ergens een relais moeten zitten maar waar is dat?
Wie kan me ff de goede richting op helpen, is toch wat lastig.

Alvast bedankt
I have my Dream

)()()sT

Bij mij hielp de pook op en neer halen ook niet, en toch stond ik vaker voor joker na bv. tanken.
Na vervanging van de pnp was het euvel over ;)
Ook ik had een extra draadje op de stekker van de startmotor om zo te kunnen starten.

groen V70

Net nog eens alle fout codes uitgelezen maar "helaas" geen fouten in automaat ecu, alarm systeem, immobiliser, nog motor ecu.
blijf het een vreemde zaak vinden.

auto rijd ook helemaal geweldig schakelt soepel.

relais 103 heeft niet met de startmotor te maken zover ik kan zien in haynes boek.

wie heeft nog een idee?
I have my Dream

Jeroentjuh

Ook vaak het kleine stekkertje op de startmotor, als deze geoxideerd of niet lekker is kun je ook deze klachten krijgen....

groen V70

Citaat van: Jeroentjuh op 02-05-2014 21:49:55
Ook vaak het kleine stekkertje op de startmotor, als deze geoxideerd of niet lekker is kun je ook deze klachten krijgen....

Ja dat heb ik als eerste gecontroleerd, had dat ook gelezen hier op het forum, maar die was mooi schoon.

gr
I have my Dream

bee

Meten is weten.
Komt er wel 12V op het startrelais tijdens starten?
Zal iets lager zijn ivm de grote startstroom.
Heb dit probleem ook aan de hand gehad.
Bij mij was de spanning op het relais te laag.
Bleek een slechte connector van het achteraf ingebouwd alarm.

Succes Arjen.