Nieuwe Volvo gek

Gestart door Rabinder, 27-02-2014 22:13:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rabinder

Citaat van: Boeijke op 28-02-2014 00:57:44
Welkom. En tips staan hier:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,7007.0.html

Dank je wel, hier kan ik wat mee!!
ga het vanavond op mijn gemak even doornemen

Rabinder

Zo gisteren afscheid genomen van de Saab 900 turbo en gemengde gevoelens en vandaag mijn nieuwe aanwinst opgehaald, een 850 sedan 2.5 20 v sportsline. Wat een heerlijke auto en een rust.
Voldoende power en ga nu echt genieten.
Wat wil ik nog doen aan de auto
Echt goed wassen en poetsen zodat de auto er weer top bij staat
Achterklep heeft kleine lichte roestplekjes en ga deze overnieuw laten spuiten
Service lampje blijft branden en deze moet gerest worden
Bij starten van de auto blijft Abs branden en werkt de electronica niet, lampen, spiegels. Als ik de sleutels een millimeter verdraai dan werkt alles naar behoren
Dakstrips bladdert en wil deze overnieuw laten spuiten
Auto radio inbouwen

Foto,s volgen snel




henry classic v70

600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Rabinder


Eric Kubbe

Gefeliciteerd met je aanwinst. Over het contact slot is genoeg geschreven hier is een bekende kwaal, maar als je er mee om kan gaan niets aan de hand. Succes

henry classic v70

Citaat van: Rabinder op 05-05-2014 16:35:46

http://i60.tinypic.com/2eatfev.jpg

Even testen of dit werkt


Op de site van tinypic staat links een blokje waar je verschillende codes...
Je moet de IMG-code voor forums & berichtenforums gebruiken (op gaan staan en met rechtermuisknop aanklikken en plakken in je bericht)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Rabinder

Dank je wel Eric, gaat helemaal goed komen, elke dag genieten als ik instap ga rijden. Ik heb al het elektronische gedeelte besteld bij de dealer en deze van het weekend proberen te vervangen.
Daarnaast autoradio proberen in te bouwen maar de vorige eigenaar heeft een deel van de stekker weggeknipt  :eusa_wall:. Deze ook maar bestellen en dit proberen opnieuw te monteren. Heb al een verloopstekker.radio gaat aan maar geen geluid.

Henry ik heb dit getracht via mijn ipad maar niet gelukt, waarschijnlijk maar via de pc proberen, dank voor je info

Rabinder

#23





Rabinder

Vandaag nieuwe ruitenwissers geplaatst en heb ik de elektronische gedeelte van het contactslot laten vervangen.
Kunnen weer van mijn todo list af.
Wel ben ik op zoek naar een krik en weet iemand of er nu een thuiskomer in moet zitten of een originele velg met band?
Ik heb helaas nu niks in de auto liggen en dat geeft geen lekker gevoel!
Alle reacties zijn welkom

Gr. Rabinder

EdenAli

Ik heb een thuiskomer even de sloop overwandelen en je hebt ze zo te pakken.

mymac

Welkom! Hij ziet er aardig uit op wat kleinigheden na, maar die zullen we vanzelf zien verdwijnen gok ik:) De 170pk met handbak lijkt me rap genoeg, ik heb zelf een automaat met dat blok in een estate. Rijdt prima. Ook het lederen stuur lijk ik te zien (geen overbodige luxe), dat ligt zoveel lekkerder in de hand dan het niet-leder stuur!
Hoe heb je het contactslot opgelost/laten oplossen? Ik zit er ook al sinds aanschaf mee... Zou best zonder willen!
R53 MINI Cooper S Astro Black & zwart/beige | 146.000km | 18" R105 JCW
Volvo 855 2.0 T-5 MT silver sand & bruin/grijs | 334.000 km | 17" Volans | 302mm + Yellow Stuff pads (verkocht)
Volvo 854 2.5-20V GLT MT ruby red | 242.000 km (Verkocht)
Volvo 855 2.5i-20V AT DOP/beige | 408.466 km | 17" Pegasus

Rabinder

Dank je wel mymac,
Doelstelling is om alles in orde te maken.elke maand iets aanpakken en dan moet het goed komen.
Moet wel eerst heel goed gepoetst worden, zal wel met een machine worden.
En 170 pk is erg fijn, een heerlijke machine en zeer comfortabel

Ik heb het elektrische deel van het contactslot besteld bij de dealer en meteen laten inbouwen. Ca 100 euri 56 euri voor het deel en ca 40 euri voor montage