Het grote GSM topic

Gestart door Esveldt, 24-12-2004 15:35:02

Vorige topic - Volgende topic

Snellebaksteen

Net als 850 rijders. Niks mis mee dus!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Taranis

Citaat van: fpede op 29-11-2015 21:44:15
Microsoft is btw bezig met software waardoor ios apps gecompiled kunnen worden voor windows phone  :eusa_whistle:

Blackberry heeft sinds OS10 hetzelfde voor Android software, waardoor er ook een wereld aan apps voor Blackberry open gaat.

UserID6342

Zoals ik al zei, heb ik erg veel schik met de Lumia 930...  Aangezien ik een trouwe Nokia fan ben (heb andere merken geprobeerd, maar is niets voor mij is gebleken) en dat Nokia is overgenomen door Microsoft doet daar verder niets aan af.  De meest 'noodzakelijke' apps zijn ook gewoon verkrijgbaar voor deze telefoons.  Dat de telefoon nu Windows bestuurd is, heeft ook voordelen t.o.v een Android o.i.d.

RoelNL

Citaat van: koen.s op 29-11-2015 20:19:17
Citaat van: scania164 op 29-11-2015 20:13:49
Heb nu na meerdere Samsungs een Sony Xperia 5...
In 1. Woord GEWELDIG.
Wat een top apparaat!!

Daar kom je nog wel op terug  ;D ;D
De laatste goede serie was de Xperia S, de Z serie is drama.
Of de z5 moet veel beter zijn geworden dan de z3.

Zelf heb ik de Z1 en voor zover ik weet nooit een probleem mee gehad, misschien dat ik geluk heb, maar ik vind het echt een fijne telefoon. En om nou te zeggen dat ik er zuinig mee ben, ding is al zovaak gevallen en doet het nog steeds, scherm zit inmiddels weer onder de krassen sinds dat het laatst gerepareerd was. Heb het 1 en ander gelezen over SD-kaarten die stuk gaan maar daar heb ik geen last van, het oplaadt stekkertje gebruik ik niet omdat het ook met de magneet kan en daar dus ook geen probleem mee. Standbytijd is ook prima gaat zo 2 dagen mee met alles aan (bluetooth en wifi etc.).

Zelf mag ik straks ook weer een andere uitzoeken en zeer waarschijnlijk ook de Z5.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

V70geRwin

Citaat van: RoelNL op 30-11-2015 10:19:29
Citaat van: koen.s op 29-11-2015 20:19:17
Citaat van: scania164 op 29-11-2015 20:13:49
Heb nu na meerdere Samsungs een Sony Xperia 5...
In 1. Woord GEWELDIG.
Wat een top apparaat!!

Daar kom je nog wel op terug  ;D ;D
De laatste goede serie was de Xperia S, de Z serie is drama.
Of de z5 moet veel beter zijn geworden dan de z3.

Zelf heb ik de Z1 en voor zover ik weet nooit een probleem mee gehad, misschien dat ik geluk heb, maar ik vind het echt een fijne telefoon. En om nou te zeggen dat ik er zuinig mee ben, ding is al zovaak gevallen en doet het nog steeds, scherm zit inmiddels weer onder de krassen sinds dat het laatst gerepareerd was. Heb het 1 en ander gelezen over SD-kaarten die stuk gaan maar daar heb ik geen last van, het oplaadt stekkertje gebruik ik niet omdat het ook met de magneet kan en daar dus ook geen probleem mee. Standbytijd is ook prima gaat zo 2 dagen mee met alles aan (bluetooth en wifi etc.).

Zelf mag ik straks ook weer een andere uitzoeken en zeer waarschijnlijk ook de Z5.

Op het brekenden glas na prima dingen.
Z is onder garantie gerepareerd.
Z2 al weer een poosje en bevalt nog steeds prima, vooral standby tijd is erg fijn!
En natuurlijk de prachtige foto's.

Wat viel jou zo tegen dan Koen?

koen.s

Scherm kapot, oplaad stekker, slechte foto's, vaak traag opstarten, soms ook traag reageren, batterij gaat net een dag mee.
Dat was het wel volgens mij wel zo'n beetje.
Ga zuinig met de z3 om, maar voor mij geen Sony meer.

Silverarrow

Gisteren kreeg ik een mailtje dat ik kan verlengen, dus dat betekent een nieuw toestel uitzoeken :eusa_dance:.

Probleem is alleen dat ik niet weet wat ???. Op dit moment heb ik een HTC One M7 32GB die de afgelopen 2 jaar perfect beviel: soepel, clean OS en prima performance. Vandaag heb ik in de mediamarkt naar verschillende telefoons gekeken en tot de conclusie gekomen dat het tussen de Galaxy S6 32GB, iPhone 6 64GB en iPhone 6s 64GB gaat. De HTC One M9 heb ik ook overwogen, maar die is op bijna alle fronten minder dan de Galaxy S6. Belangrijkste vind ik dat de telefoon van degelijke materialen is gemaakt, de prijs, een goede camera heeft en er op z'n minst twee jaar tegen aan kan, zonder tegen performance problemen aan te lopen. Ondanks dat laatste hoef ik niet het nieuwste van het nieuwste te hebben.

Echter met alle 3 opties "mankeert" er wel iets. Samsung staat niet echt bekend om z'n fantastisch intuïtieve OS. Nu lees ik dat het bij de S6 wel verbeterd is, maar nog steeds niet echt optimaal. De iPhone 6 is er al sinds 2014 en heeft 1 GB aan RAM. Ik snap dat Apple daar de laatste druppel performance uit perst, maar 't lijkt me toch minder toekomst bestendig. Ik heb liever iets meer buffer dan dat ik nu al aan de limiet zit, wat met de iPhone 6s minder een probleem is, maar die is weer 100 euro duurder...

Miel850

Of toestel waar je zo tevreden over bent houden en aan de sim only?
Of ik getrouwd ben? Nee, mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen.

Silverarrow

Die optie heb ik inderdaad ook overwogen, maar de accu begint de laatste 3 maanden steeds meer af te taaien.

...en ik wil gewoon een nieuwe. ;D

heutink

;)
accu kost toch ook maar 15 euro ??

maar ik overweg ook een SIM-only met de Lumia .......... en ik heb al 5 toestellen in de kast liggen

wat is er nog meer op tegen ?
???
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

UserID25761

Ik heb sinds kort de Iphone 6S en moet toch zeggen dat het een uiterst snel apparaat is hoor, en zeker dat 3D touch (forcetouch)  is erg leuk  ;D

Silverarrow

Citaat van: heutink op 08-01-2016 19:54:06
;)

maar ik overweg ook een SIM-only met de Lumia .......... en ik heb al 5 toestellen in de kast liggen

???

Bij een HTC One kun je niet bij de accu, is nog hermetischer afgesloten dan een iPhone. Plus dat ondanks het OS steengoed is, het nu ook wel begint te vervelen.

Citaat van: NickGR op 08-01-2016 19:58:09
Ik heb sinds kort de Iphone 6S en moet toch zeggen dat het een uiterst snel apparaat is hoor, en zeker dat 3D touch (forcetouch)  is erg leuk  ;D

Volgens mij is die snelheid deels te danken aan het extra RAM. Vooral bij het gebruik van de browser, welke ik best vaak gebruik op m'n mobiel. Heb je de snelheid direct vergeleken met een iPhone 6?

UserID25761

Citaat van: Silverarrow op 08-01-2016 20:14:23
Citaat van: NickGR op 08-01-2016 19:58:09
Ik heb sinds kort de Iphone 6S en moet toch zeggen dat het een uiterst snel apparaat is hoor, en zeker dat 3D touch (forcetouch)  is erg leuk  ;D

Volgens mij is die snelheid deels te danken aan het extra RAM. Vooral bij het gebruik van de browser, welke ik best vaak gebruik op m'n mobiel. Heb je de snelheid direct vergeleken met een iPhone 6?

Nee ik kwam van een 5S  ;D

elmarconi

Citaat van: Silverarrow op 08-01-2016 20:14:23
Bij een HTC One kun je niet bij de accu, is nog hermetischer afgesloten dan een iPhone.

https://nl.ifixit.com/Guide/HTC+One+Mini+Battery+Replacement/32148

Kan niet bestaat niet. Maar het is een hele strijd met kans op complete fubar.
Ik heb ooit een scherm van een 7" Nexus tablet vervangen. Eens maar nooit weer.

On-topic. Z5C en zeer tevreden.
--
Autogas Inside . . .

Snellebaksteen

Citaat van: heutink op 08-01-2016 19:54:06
;)

???

Ik heb ook een sim-only abbo tegenwoordig. De Lumia is nog zo goed als nieuw en ik ben er nog steeds heel tevreden over dus ik had geen enkele reden om een andere telefoon uit te zoeken.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.