lpg tank laten leeglopen

Gestart door christophe23, 04-05-2014 00:07:58

Vorige topic - Volgende topic

christophe23

Hallo, ik heb me vandaag een tweede 850 gekocht om onderdelen af te halen. Nu heeft deze wagen een lpg systeem. Ik heb hier geen ervaring mee en zou graag de tank legen alsook de leidingen. Eventueel ook de hele installatie verwijderen maar dat is niet zo belangrijk. Ik wil gewoon dat er geen gas meer opzit voor de veiligheid.
Kan ik gewoon de leiding aan de tank lossen?

Alvast bedankt!

Vulk

Opgelet, lpg is zwaarder dan lucht.

Blijft dus 'hangen', zeker niet doen rond een riool, in de buurt van een kelder, afdak, ...

NinaPaul

Ook opletten voor brandwonden. (door kou)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

benjy

Even kijken of er nog veel gas in zit dan kan de afsluiter bevriezen waardoor je hem niet meer dicht kunt draaien.
Je kunt het het beste doen door steeds met kleine beetjes gas te laten ontsnappen en dan te kijken of je hoofdkraan niet bevriest.
Pas ook op voor je huid/handen bevriezen.
Werk ze.

glenfiddich1983

Doe zoiets alsjeblieft niet even lekker in de achtertuin of aan de straat, maar een heel eind van de bewoonde wereld.

Je wilt het niet op je geweten hebben als er ongelukken van komen.

Het gas zit, lijkt mij, trouwens het veiligste gewoon ín de tank. Ik weet niet wat voor installatie er precies in zit, maar een Vialle G3 tank kan je gewoon afkoppelen, je kan dan zelfs de pomp er nog uit halen, en het gas blijft er gewoon inzitten. De tank kan je vervolgens gewoon wegbrengen naar een gasboer als je deze liever niet thuis op de plank bewaart... die kan hem innemen of leeghalen.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

peteRRR

Citaat van: glenfiddich1983 op 04-05-2014 11:25:26