lpg tank laten leeglopen

Gestart door christophe23, 04-05-2014 00:07:58

Vorige topic - Volgende topic

christophe23

Hallo, ik heb me vandaag een tweede 850 gekocht om onderdelen af te halen. Nu heeft deze wagen een lpg systeem. Ik heb hier geen ervaring mee en zou graag de tank legen alsook de leidingen. Eventueel ook de hele installatie verwijderen maar dat is niet zo belangrijk. Ik wil gewoon dat er geen gas meer opzit voor de veiligheid.
Kan ik gewoon de leiding aan de tank lossen?

Alvast bedankt!

Vulk

Opgelet, lpg is zwaarder dan lucht.

Blijft dus 'hangen', zeker niet doen rond een riool, in de buurt van een kelder, afdak, ...

NinaPaul

Ook opletten voor brandwonden. (door kou)
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

benjy

Even kijken of er nog veel gas in zit dan kan de afsluiter bevriezen waardoor je hem niet meer dicht kunt draaien.
Je kunt het het beste doen door steeds met kleine beetjes gas te laten ontsnappen en dan te kijken of je hoofdkraan niet bevriest.
Pas ook op voor je huid/handen bevriezen.
Werk ze.

glenfiddich1983

Doe zoiets alsjeblieft niet even lekker in de achtertuin of aan de straat, maar een heel eind van de bewoonde wereld.

Je wilt het niet op je geweten hebben als er ongelukken van komen.

Het gas zit, lijkt mij, trouwens het veiligste gewoon ín de tank. Ik weet niet wat voor installatie er precies in zit, maar een Vialle G3 tank kan je gewoon afkoppelen, je kan dan zelfs de pomp er nog uit halen, en het gas blijft er gewoon inzitten. De tank kan je vervolgens gewoon wegbrengen naar een gasboer als je deze liever niet thuis op de plank bewaart... die kan hem innemen of leeghalen.
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

peteRRR

Citaat van: glenfiddich1983 op 04-05-2014 11:25:26
. De tank kan je vervolgens gewoon wegbrengen naar een gasboer als je deze liever niet thuis op de plank bewaart... die kan hem innemen of leeghalen.

Of de tank eerst legen bij de gasboer en dan demonteren.

Groet.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

glenfiddich1983

Citaat van: peteRRR op 04-05-2014 12:04:09
Citaat van: glenfiddich1983 op 04-05-2014 11:25:26
. De tank kan je vervolgens gewoon wegbrengen naar een gasboer als je deze liever niet thuis op de plank bewaart... die kan hem innemen of leeghalen.

Of de tank eerst legen bij de gasboer en dan demonteren.

Groet.

Als de auto nog rijdt is dat nog makkelijker inderdaad :)
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Broabander

In principe zit het enige gas dat ontsnapt in de leidingen, kwestie van voorzichtig buiten losdraaien en dan kun je met de tank alles doen wat je wilt.
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.

Ludo

Citaat van: Broabander op 04-05-2014 13:25:01
In principe zit het enige gas dat ontsnapt in de leidingen, kwestie van voorzichtig buiten losdraaien

Met zo'n instelling hoop ik dat je goed verzekerd bent.

Een gastank leeg laten lopen doe je met véél beleid.
Met alle respect, als je hier geen verstand van hebt, laat dat dan doen door iemand die dat wél heeft.
Gas blijft heel lang rond/in je auto hangen tijdens leeglopen, het minste vonkje is genoeg...

The Demon

Er zit toch een uitstroombeveiliging op?
Dus als er teveel gas uitstroomt slaat er een klep dicht of ben ik niet helemaal goed geïnformeerd?

Dus dan zou je alles gewoon los kunnen halen en de tank weg brengen naar een gasboer.

Als de auto nog rijd zou ik gewoon de tank leegrijden en anders eens informeren hoe een sloper ermee omgaat.

Groet,
The Demon.

christophe23

De wagen rijdt helaas niet meer, ik heb enkele foto's genomen zo dat jullie weten wat voor systeem het is.

Zoals ik zei, ik ben er niet happig op dus wil ik het zeker weten voor ik leidingen begin los te maken. Ik heb een grote tuin dus kan het daar eventueel doen.

nieuwe_arjan

Citaat van: Ludo op 04-05-2014 13:35:07
In principe zit het enige gas dat ontsnapt in de leidingen, kwestie van voorzichtig buiten losdraaien

Met alle respect, als je hier geen verstand van hebt, laat dat dan doen door iemand die dat wél heeft.
Gas blijft heel lang rond/in je auto hangen tijdens leeglopen, het minste vonkje is genoeg...

Ludo, wat een onzin reactie, de tank kan niet leeglopen.

De koppelingen van de leidingen een stukje losdraaien en er ontsnapt alleen het gas uit de leidingen.

De dikke zwarte heeft in de tank een kogel met veer zodat het gas er alleen in kan (de vulslang).
De dunne heeft een afsluitklep die zonder spanning dicht is. Dus als je eerst de draden van de klep losmaakt kan er niets meer gebeuren. (roken is wel een slecht idee.....)

De tank met gas blijft jaren goed en dicht.

christophe23

Citaat van: nieuwe_arjan op 05-05-2014 00:05:30
Citaat van: Ludo op 04-05-2014 13:35:07

De koppelingen van de leidingen een stukje losdraaien en er ontsnapt alleen het gas uit de leidingen.

De dikke zwarte heeft in de tank een kogel met veer zodat het gas er alleen in kan (de vulslang).
De dunne heeft een afsluitklep die zonder spanning dicht is. Dus als je eerst de draden van de klep losmaakt kan er niets meer gebeuren. (roken is wel een slecht idee.....)

De tank met gas blijft jaren goed en dicht.

Ok, ik zal het op die manier doen. En mag ik ook alles van het lpg systeem rond de motor verwijderen. Moet ik voor iets speciaal opletten?

Ludo

Citaat van: nieuwe_arjan op 05-05-2014 00:05:30

Nee dat is geen onzin.
Wat jij schrijft is onzin omdat je alle systemen veralgemeend.
Je geeft oncorrecte informatie omdat systemen voor 2002 dat niet hebben.
Weet jij hoeveel mensen er rijden met een G2 systeem, die énkel administratief op G3 gezet zijn?,het mag immers niks kosten om het fatsoenlijk te doen.

Als het mis gaat, ben jij de eerste die wegloopt want als het om kosten gaat ben je niet thuis. (en dat is geen aanname, maar een ervaring!)   ::)

Trouwens een tank als deze (waar nu pas foto's van zichtbaar zijn) laten leeglopen, doe je door met beleid de vlotterhouder los te laten.

christophe23

Bedankt voor de informatie allemaal.
Ik heb de slangen gelost en er kwam inderdaad een beetje gas uit.
Ik zal de tank naar de gasboer brengen.