tankklep, achterklep en deur vergrendeling van binnen uit werkt niet.

Gestart door leons850, 05-05-2014 00:29:27

Vorige topic - Volgende topic

leons850

Zoals de titel vermeld.
Sinds vanavond werkt mijn tankklep/achterklep schakelaar niet meer.
Tevens wil de auto ook niet meer vergrendelen van binnen uit door de knop in de bestuurders deur.
Ik heb vandaag de tellerbak er uit gehad misschien dat het daar door komt, ik heb geen foutcodes, snap er daarom dus niets van. Misschien iemand in de regio utrecht die kan uitlezen dmv vida gezien ik dat deed met fcr.
Het betreft een S70 2.3 T5 my 98.
Kan iemand me in de goede richting helpen?
Dinsdag ga ik kijken of er spanning op staat.
De sleutel vergrendeling werkt wel gewoon compleet.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

motortje van de klepbediening defect ? wij hebben zoiets bij onze s70 gehad. Vida heeft geen zin, die kan niet met deze auto

Lunadust

Draadbreuk in de A-stijl?
Of stekker los achter het deurpaneel?
If heb je te hard gepoetst en daarmee het Karma beschadigd  :eusa_whistle:
Techneut, geen dichter.

leons850

Citaat van: Sbv op 05-05-2014 07:08:34
motortje van de klepbediening defect ? wij hebben zoiets bij onze s70 gehad. Vida heeft geen zin, die kan niet met deze auto

Alleen het motortje kan het niet zijn lijkt mij?
Ook de achterklep bediening in het portier en de deur vergrendeling doet het niet?

Citaat van: Lunadust op 05-05-2014 08:05:40
Draadbreuk in de A-stijl?
Of stekker los achter het deurpaneel?
If heb je te hard gepoetst en daarmee het Karma beschadigd  :eusa_whistle:

Een draadbreuk lijkt mij inderdaad het meest voor de hand liggend, weet iemand toevallig of deze 3 functies bijvoorbeeld een signaal draad delen dat is makkelijker zoeken?
Deurpaneel is er onderhand al 6x af geweest, daar is het gezeur waarschijnlijk ook door begonnen. Was vergeten te vermelden dat ik gisteren ook de deurpanelen er af heb gehad om de raamrubbers schoon te maken. Er zit dus echt geen stekker los.
Ik denk inderdaad dat het karma van de auto is beschadigd.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

leons850

Kan iemand mij helpen aan een afbeelding van het draadschema van de bestuurders deur?
En hoe maak je die stekker van de deur los?
Kan ik morgen de boel door meten...

volvobug

Citaat van: leons850 op 05-05-2014 10:52:13

Bedoel je die ronde in de stijl? Zit een klein torxje op ter borging, losdraaien. Dan de borgring beetje draaien en stekker los trekken.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

leons850

Citaat van: volvobug op 05-05-2014 11:41:35
Citaat van: leons850 op 05-05-2014 10:52:13

Bedoel je die ronde in de stijl? Zit een klein torxje op ter borging, losdraaien. Dan de borgring beetje draaien en stekker los trekken.

Die ja. Top dankjewel!

Nu ook nog op zoek naar welke zekering er bij hoort, staat niet in het boekje dan wel het kapje.  :eusa_wall:

leons850

Ik ben nu bezig met het downloaden van een draadschmea.  :eusa_shhh:
Vanavond eens even kijken of er wat te zien valt achter de deurkaart, mogelijk dat het ook simpel te vinden is dat bijvoorbeeld de +kabel gebroken is en dat deze in alle functies de zelfde kleur is. dus als het droog blijft dan even met de multimeter aan de slag.
Tips en trucs zijn welkom. 8)

henry classic v70

615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V70 classic

Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

leons850

Citaat van: V70 classic op 06-05-2014 20:01:45
Bedienings unit elec ramen etc.

Wissel die maar eens  :eusa_think:

Had ik al gedaan, heb er 2 en die andere werkt!

Citaat van: henry classic v70 op 06-05-2014 19:42:35
Wil de bestuurdersdeur dicht met de sleutel?

Ja dat wil, maar de rest blijft dan open... ???
Wat zie ik over het hoofd?
Dit wat voorheen niet zo dan ging alles dicht.

leons850

Zojuist nog even door het instructie boekje gegaan voor het zekering schema.
Als ik weer thuis ben toch maar even de volgende zekeringen controleren; 2, 6, 13 en 18.
Heeft allemaal te maken met de vergrendeling van de auto.
Zondag avond ook al alle zekeringen gecontroleerd, maar in het donker zo snel niets kunnen ontdekken.
U hoort van mij.

Edit: alle zekeringen door gepiept, niets kunnen vinden, zijn allemaal heel.

leons850

In hoe verre kan dat blok wat op de tellers ligt voor de cv er mee te maken hebben?
Deze is afgelopen weekend ook er uit geweest ivm monteren R-teller.
Is het zinvol om het dashboard er weer even af te halen en dit ding opnieuw aan te sluiten?

grijzev70tdi

Heb je je eigen teller er nog inzitten of de nieuwe?

BIj de N maakt het wel uit, zonder DIM wil de auto niet centrraal op slot. Maar jouwe is nog geen canbus dacht ik
Grolsch, het klinkt al lekkerder

leons850

Oude teller zit er nog in en ik weet 99% zeker ook die module.
Ik heb inderdaad geen canbus.
Ga hem er vanavond wel even uit halen, als het weer tenminste mee zit.