Vraag over aansluitingen op gasklephuis 850 R

Gestart door CorB, 13-05-2014 15:08:16

Vorige topic - Volgende topic

Jeroentjuh

Gewoon afdoppen die aansluiting, of de slang van de BOV weer origineel aansluiten op die plek en de vrijgekomen plek op de vacuümtoren afdoppen....

Piere

Citaat van: Ludo op 13-05-2014 21:41:23
Ja Pierre, die 2 bedoel ik dus ook.

Op de rechter aansluiting zit de (dikke) slang naar de rembekrachtiger.

Die van de rembekrachtiger zit toch op dat elleboogje dat op het spruitstuk zelf zit of herinner ik me dat nu werkelijk zo verkeerd?  :eusa_think:
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

CorB

Ik denk aan het scenario van Jeroentjuh en MrCain. Toen ik de auto kreeg, bleek de BOV slang ergens los te liggen. Ik ben toen terug gegaan naar Marco en hij heeft deze slang op de vacuum toren gezet en daar misschien een bestaand dopje af gehaald. Waarschijnlijk had het slangetje gewoon op het gasklephuis gemoeten. Ik maak het morgen op deze manier in orde en check waar nu de rembekrachtiger zijn vacuum vandaan haalt, maar ik neem aan dat de rembekrachtiger nu gewoon vacuum krijgt anders had ik het vast wel gemerkt.

Bedankt voor het meedenken allemaal.

Cor

Ludo

Je hebt gelijk Pierre.  :-[   :eusa_doh:

Cor, het maakt niet uit of die slang op het spruitstuk zit, of op de vacuumtoren.

CorB

Citaat van: Ludo op 13-05-2014 22:45:42
Je hebt gelijk Pierre.  :-[   :eusa_doh:

Cor, het maakt niet uit of die slang op het spruitstuk zit, of op de vacuumtoren.

Toch opgelost :)
Ik begrijp dat het niet uitmaakt. Ik maak het echter weer zoals het origineel zat, dan kunnen ook vacuum-nitwits zoals mij makkelijker volgen hoe het in elkaar zit als er een storing o.i.d is :)
Wat wel uitmaakt is dat er op één pijpje niks zat aangesloten en dit zal zeker effect hebben op de stationairloop.

Nogmaals dank allen!

Cor

Piere

Citaat van: Ludo op 13-05-2014 22:45:42
Je hebt gelijk Pierre.  :-[   :eusa_doh:

Dat gebeurt niet veel, dat jij míj gelijk moet geven ;D

On topic: mooi dat het uitgevogeld is, het zal inderdaad makkelijker diagnose stellen zijn moest je er es een storing mee hebben ;)
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

UserID6342

Citaat van: CorB op 13-05-2014 17:01:48
Dank voor het meedenken.
Niet om bijdehand te zijn, maar zit er vvis op een 850R?

Cor
Neuh, maar het gasklephuis met die eindjes er aan is van een 20V en niet oorspronkelijk van een turbo model en heeft / had dus VVIS. Want daar zijn de aansluitingen voor bedoelt.  Op je spruitstuk, onder de dikke slang van je rembekrachtiger zit nog een klein tuutje waar de vacuumslang voor je turbo op hoort, de rest allemaal via het kerstboompje afpakken.  Andere optie is om je turbodrukmeter op dat tuutje onder de slang van de rembekrachtiger aan te sluiten en het vacuum van de turbo op het kerstboompje te pakken.  Net wat je wilt, is lood om oud ijzer..

Het dikkere tuutje wat er zit op je spruitstuk is voor je EVAP klep.

CorB

Citaat van: Dirk342 op 14-05-2014 10:01:59
Citaat van: CorB op 13-05-2014 17:01:48
Dank voor het meedenken.
Niet om bijdehand te zijn, maar zit er vvis op een 850R?

Cor
Neuh, maar het gasklephuis met die eindjes er aan is van een 20V en niet oorspronkelijk van een turbo model en heeft / had dus VVIS. Want daar zijn de aansluitingen voor bedoelt.  Op je spruitstuk, onder de dikke slang van je rembekrachtiger zit nog een klein tuutje waar de vacuumslang voor je turbo op hoort, de rest allemaal via het kerstboompje afpakken.  Andere optie is om je turbodrukmeter op dat tuutje onder de slang van de rembekrachtiger aan te sluiten en het vacuum van de turbo op het kerstboompje te pakken.  Net wat je wilt, is lood om oud ijzer..

Ah duidelijk, dank je.
Aangezien er een X70R klokkenwinkel in deze 850 zit heb ik geen turbodrukmeter, maar toch goed om te weten waar deze normaal gesproken aangesloten zit.

Cor

MrCain

Beste kan je je bov op het spruitstuk zetten => vacuum torentje kan soms net niet genoeg vacuum capaciteit hebben voor de bov te bedienen ;)
Volvo 855 T-5: nog bijna origineel ;)

Citaat van: een wijze man
De Engelse auto bouwers waren echte prutsers....
Daarin tegen zijn Italiaanse autobouwers weer ingenieuze prutsers!

CorB

Citaat van: MrCain op 14-05-2014 12:12:14
Beste kan je je bov op het spruitstuk zetten => vacuum torentje kan soms net niet genoeg vacuum capaciteit hebben voor de bov te bedienen ;)

Ik was het al van plan, maar dank voor deze extra reden om het te doen.

Cor