Storing ECC (paneel). ventilator slaat op hol

Gestart door Pieter1976, 16-05-2014 16:26:22

Vorige topic - Volgende topic

Pieter1976

Beste roffelaars,

Ik heb sinds afgelopen weekend een probleem met de ventilator/aanjager. Het ECC-paneel werkt niet meer. Ik kan aan de knoppen draaien, de temperatuur blijft constant. Ook werkt de schuif niet meer die de snelheid van de aanjager reguleert. Ook de lampjes bij REC en Airco OFF branden niet meer.

Het probleem is nu dat de aanjager OF wel draait, maar dan draait hij voluit en wordt het erg warm in de auto. OF hij draait niet. Hij is niet meer in te stellen.

Weten jullie een manier om ervoor te zorgen dat de aanjager even niet draait? Dit weekend een flinke rit voor de boeg, en heb geen zin om in een auto te gaan zitten die hete lucht in mijn gezicht uitbraakt.

Is de aanjager tijdelijk, veilig uit te zetten door bijvoorbeeld een zekering te verwijderen? Herkennen jullie dit probleem?
Ik heb al op het forum gezocht, maar vind niet iets wat erop lijkt.

maruska

zekering eruit halen.. nummero 5 en 31. check even de binnenkant van je zekeringenkast, daar staat een overzicht. ECC stand max is positie 5 als het goed is, en 31 voor standen 1-3
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Pieter1976

Dat had ik al gezien inderdaad, dank je! Als ik de zekering eruit trek dan zal dat verder geen consequenties hebben neem ik aan?
Wat zal trouwens de storing hebben veroorzaakt? Kan het een storing in het paneel zelf zijn?

RRRRR_Ramon

Citaat van: Pieter1976 op 16-05-2014 22:00:24
Dat had ik al gezien inderdaad, dank je! Als ik de zekering eruit trek dan zal dat verder geen consequenties hebben neem ik aan?
Wat zal trouwens de storing hebben veroorzaakt? Kan het een storing in het paneel zelf zijn?

Ga daar maar vanuit. Die ECC units gaan nog wel eens kapot. Ik heb het ook gehad, niet dat de lampjes gingen knipperen of uit bleven maar de ventilator ging vreemd doen. Hard, zacht etc.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪