speaker blow up

Gestart door Schnappi, 02-01-2015 22:08:45

Vorige topic - Volgende topic

Schnappi

vandaag wat boodschapjes en lekker roffelen gedaan, muziek aan en na 30 minuten, het geluid van een platenspeler uit de jaren 60, kortom waarschijnlijk speakers opgeblazen maar weet het niet zeker.

de voorspeakers klinken wel goed, maar als dus het geluid alleen na achteren gezet wordt en er komt wat bass bij..... :-X

heb de aansluitingen al gecontroleerd is niks aan te zien, kan verder niks testen heb geen andere speakers etc etc.

heb ook al geprobeerd om de hoedenplank er uit te krijgen, maar ben bang dat dat allemaal afbreekt, zit aardig vast.

het gekke is dat soms het geluid redelijk goed is en dan in een keer weer slecht.

zijn deze speakers nog aan te komen (9472374)?

radio/versterker zijn dan nog goed of een uitgang is kapot?

iemand een idee?

cornelis-b

Even testen met een andere radio en blijkt het toch dat de speakers de geest hebben gegeven dan heeft Arjen volgens mij nog goedwerkende speakers liggen. Hoedenplank verwijderen bij een S70 moet je in elk geval eerst de zijdelen van de achterbank verwijderen.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Voorlopig is het water nog diep genoeg om te roeien

RoelNL

Haal ff een keer al je contacten los van de speakers en je radio dat kan best een hoop schelen ben ik achter gekomen ivm slechte contacten op de speakers en radio.
V70 2.5 lpg 386dkm my 98 mei  10 tot dec 11 sold
V70R AWD 224dkm my 98 dec 11 tot jan 2022 sold
855 DOP T5R 241dkm (+128XXX) my 95 20-2-2014 Sold 4-2017
Honda VFR 800 Vtec my'14 owner since 2018
Honda VFR 750 my'86 owner since 2019
V70 2.5t summon 145dkm owner since 8-2023

Schnappi

heb zojuist gekeken naar aansluitingen en contacten en alles blijkt goed te zijn, dus speakers defect.

weet iemand de maten en specs van de speakers (volvo nummer 9472374)?

ben toch bang als ik dezelfde speakers koop dat ze na een tijdje ook weer begeven, daarom wil ik eventueel andere speakers monteren is dit dan plug and play of moet men nog aanpassingen doen.

ik vermoed dat de radio die de vorige eigenaar heeft gemonteert teveel vermogen vraagt van de aanwezige speakers.

cornelis-b

Wat zit er voor radio in de auto, ik heb een SC-801 in de R met de originele versterker van 50 Watt en dat gaat allemaal prima.
Voor ABS controller revisie kan je me een PB sturen, twee jaar garantie op een revisie.

Zeg maar Henk tegen mij

Schnappi

zit een Sony X-Plod in, maar moet wel zeggen als men boven 19 volume kwam dan begonnen te speaker al te kraken bij wat bass nummers :P

speakers werken dus goed als het volume laag blijft, alleen als er bass bij komt beginnen ze te kraken, of als volume te hoog wordt.

cornelis-b

De originele speakers zijn daar ook niet echt op berekend, die X-plod heeft een behoorlijke bas van zich zelf, veel meer dan de originele SC radio's.

Zeg maar Henk tegen mij

Schnappi

vandaag twee volvo speakers op de kop kunnen tikken wel andere artikelnummer 9472300, maar geven in ieder geval weer beter geluid, alles ging goed met het verwijderen van hoedeplank, alleen twee plastic delen van gordelhouders braken af, maar gelukkig bij sloop aan kunnen komen, wij kunnen weer genieten  :eusa_dance:

alles duurde ongeveer 30 minuten, het lijkt inderdaad moeilijker dan dat het is.