Trekhaak c70

Gestart door Lakos, 21-05-2014 18:13:29

Vorige topic - Volgende topic

Lakos

Hallo,
Past een trekhaak van een c70 coupe ook onder een c70 cabrio?
Passen er nog meer modellen die op de cabrio passen?

Heeft er nog iemand 1 te koop?

Alvast bedankt LAkos

Hengeveld

Ja, het past wel OP een cabrio, (maar naar mijn mening niet BIJ een cabrio, tenzij het een onzichtbare afneembare trekhaak is).

MarioC70

Ik heb zo een afneembare met 2 bouten maar die zie je niet als je die eraf haalt.

NinaPaul

Met bouten is dus NIET AFNEEMBAAR!
Fabrikant stelt dat je elke keer nieuwe bouten moet gebruiken en na 1000km (belast) moet natrekken.

Afneembare trekhaken zijn trekhaken waarmee je zonder bouten, moeren, momentsleutels etc. de haak onder de auto kan wegnemen.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

mehn

Citaat van: NinaPaul op 26-05-2014 13:07:14
Afneembare trekhaken zijn trekhaken waarmee je zonder bouten, moeren, momentsleutels etc. de haak onder de auto kan wegnemen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Hengeveld

Je stekkerdoos heb je mooi draaibaar weggewerkt.

MarioC70

Ik heb heb hem binnen 5 minuten erop of eraf dus de kogel is snel genoeg afneembaar.

NinaPaul

Wat jij vind of doet is niet van belang voor de benaming (definitie).

Wanneer jij een deken gebruikt om af te drogen, maakt dat van het deken nog geen theedoek.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Volvoalst

Citaat van: NinaPaul op 27-05-2014 15:05:56
Wanneer jij een deken gebruikt om af te drogen, maakt dat van het deken nog geen theedoek.

Haha.. Vind ik leuk!
Gr. Bob

Volvo C70 2.4T, Automaat (2001) - 192.000km

pwberg

Citaat van: NinaPaul op 26-05-2014 13:07:14
Met bouten is dus NIET AFNEEMBAAR!
Fabrikant stelt dat je elke keer nieuwe bouten moet gebruiken en na 1000km (belast) moet natrekken.

Citaat van: NinaPaul op 27-05-2014 15:05:56
Wat jij vind of doet is niet van belang voor de benaming (definitie).

Dju, ben ik het zowaar 2 keer op rij met je eens  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

MarioC70

De kogel is afneembaar,of je hek klikt of los moet draaien...
Ik snap dat sommige de makkelijke manier willen.
Het zal mijn een zorg zijn,ik ben zeer tevreden met mijn oplossing.

Robster480

Citaat van: MarioC70 op 27-05-2014 20:18:58

Ik denk dat NinaPaul doelt op veiligheid.... Als de bouten niet goed vastzitten / lostrillen als er 1000+ kg aan hangt ben je het haasje.
Daarom zijn er afneembare trekhaken met een kliksysteem / zonder bouten/moeren die je vast moet draaien.
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

pwberg

Citaat van: Robster480 op 27-05-2014 21:21:03
Citaat van: MarioC70 op 27-05-2014 20:18:58

Ik denk dat NinaPaul doelt op veiligheid.... Als de bouten niet goed vastzitten / lostrillen als er 1000+ kg aan hangt ben je het haasje.
Daarom zijn er afneembare trekhaken met een kliksysteem / zonder bouten/moeren die je vast moet draaien.

En terecht.  :eusa_clap:

Als je de kogel van een vaste haak te pas en te onpas, bij voorkeur met steeds dezelfde bouten, (de)monteert ben je m.i. een potentieel gevaar met zelfs maar een fietsendrager op de knop (al komen er dan natuurlijk hele andere krachten op als bij een 1000kg+ aanhanger / sleurhut).

Vast is vast en afneembaar is afneembaar, punt.

Just my 50 cents.........  :eusa_whistle:
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

MarioC70

Ik snap wel wat ee bedoeld word.
Je kan zo een sleutel gewoon meenemen.
Die kliksystemen zijn ook niet geweldig hoor.
Heb al 2 keer zoiets gehad en de mechanisme's moeten vervangen.
Ook een keer gehad dat hij er totaal biet meer van af wilde.
En het waren gewoon brink(tegenwoordig thule) systemen.

pwberg

Citaat van: MarioC70 op 27-05-2014 21:38:34
Ik snap wel wat ee bedoeld word.
Je kan zo een sleutel gewoon meenemen.
Die kliksystemen zijn ook niet geweldig hoor.
Heb al 2 keer zoiets gehad en de mechanisme's moeten vervangen.
Ook een keer gehad dat hij er totaal biet meer van af wilde.
En het waren gewoon brink(tegenwoordig thule) systemen.

Ook helemaal mee eens..

Vandaar dat ik gewoon een vaste haak wil, tevens als extra stevigheid mocht er iemand achterin komen jagen ....  :eusa_whistle:
(\_/)
(O.o)