Uitlijnen niet mogelijk op achterwielen?

Gestart door Wimpelman, 24-05-2014 22:09:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: Hengeveld op 24-05-2014 23:22:33
Citaat van: Ludo op 24-05-2014 23:15:07
Om welke reden ga je dan naar kwik-fit. ???

Omdat daar al betaald is, gok ik zo ;D

Ah oke.

4é keer word dan de goeie keer?.  :evil:


Wimpelman

Hee mannen,

idd, dordrecht. En idd. Ik heb al betaald dus de kwikfit mag het oplossen. Ik ben erg bij met de input en ga met de afstelinfo bij de kwikfit langs. Ben bijna geneigd om het met de camera vast te stellen.

Thanks again..

To be continued...

V70geRwin

Meeste universele uitlijners weten het niet hoor.
Het is ook niet echt stellen maar gebruik maken van de ruimte van de gaten waar de bussen vast zitten.

Maar vaak is het net genoeg om de boel goed of beter te laten sporen.

-D©©©L-

Waarom denk je dat er zulke grote gaten met hele dikke grote onderleg schijven gebruikt zijn ? Precies: om te kunnen uitlijnen.  ;D

V70geRwin

Citaat van: -D©©©L- op 25-05-2014 11:08:59
Waarom denk je dat er zulke grote gaten met hele dikke grote onderleg schijven gebruikt zijn ? Precies: om te kunnen uitlijnen.  ;D

Natuurlijk is dit.daarvoor.maar uitlijnen gaat wel.verder dan binnen.de.beperkte ruimte van.de.gaten de sporing stellen. Al bij meerdere 850 gezien dat er niet genoeg gesteld kon worden.

-D©©©L-

Citaat van: V70geRwin op 25-05-2014 11:18:34
Citaat van: -D©©©L- op 25-05-2014 11:08:59
Waarom denk je dat er zulke grote gaten met hele dikke grote onderleg schijven gebruikt zijn ? Precies: om te kunnen uitlijnen.  ;D

Natuurlijk is dit.daarvoor.maar uitlijnen gaat wel.verder dan binnen.de.beperkte ruimte van.de.gaten de sporing stellen. Al bij meerdere 850 gezien dat er niet genoeg gesteld kon worden.

Klopt, dan is de as wat doorgezakt. Zie je vooral bij estates en zwaar beladen sedans.
Oplossing is simpel, en vanuit gaande dat nieuwe rubbers al gezet zijn; de dwarsarmen in het midden even aanwarmen met de inductiewarmer en afkoelen.
Dan is er meer dan voldoende mogelijkheid om te stellen.  
Overigens gaat door de schuine stand van de as de wielvlucht ook automatisch mee. Onvoldoende wielvlucht te stellen ? dan de dwarsarmen boven of onder aanwarmen en afkoelen (naar gelang nodig).


axelvr

Ik heb hetzelfde wel eens meegemaakt bij KwiktFit,

De jongens die daar werken snappen de achteras constructie van een 850 simpelweg niet, wat ook wel te begrijpen is aangezien het geen gangbare achteras is (en de meeste  jongens daar het IQ hebben van een bladluis (no offense;)). En de jongens gaan dan lekker makkelijk uit van het principe: "Wat de boer niet kent...."

henry classic v70

Juist en daarom is het belangrijk om dit goed te laten doen zoals Marco al omschreef!!
Het is wat uit de buurt voor Wimpelman (en meerdere forummers natuurlijk) maar in Zwolle zit een bedrijf die heel veel ervaring heeft met uitlijnen van de 850/x70 > http://www.roessinkrichttechniek.nl/
Ritje erheen kost minder dan nieuwe banden... :eusa_eh: ;)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Citaat van: Hengeveld op 24-05-2014 23:15:24
http://www.familie-verweij.nl/v70/silentblocks.jpg

Bout en moer zijn respectievelijk 8 en 9 (2 per kant) en de silent blocks zijn nummer 6, aan beide kanten.

En zo ziet het eruit als het in elkaar zit:


V70geRwin

Citaat van: -D©©©L- op 25-05-2014 11:21:41
Citaat van: V70geRwin op 25-05-2014 11:18:34
Citaat van: -D©©©L- op 25-05-2014 11:08:59
Waarom denk je dat er zulke grote gaten met hele dikke grote onderleg schijven gebruikt zijn ? Precies: om te kunnen uitlijnen.  ;D

Natuurlijk is dit.daarvoor.maar uitlijnen gaat wel.verder dan binnen.de.beperkte ruimte van.de.gaten de sporing stellen. Al bij meerdere 850 gezien dat er niet genoeg gesteld kon worden.

Klopt, dan is de as wat doorgezakt. Zie je vooral bij estates en zwaar beladen sedans.
Oplossing is simpel, en vanuit gaande dat nieuwe rubbers al gezet zijn; de dwarsarmen in het midden even aanwarmen met de inductiewarmer en afkoelen.
Dan is er meer dan voldoende mogelijkheid om te stellen.  
Overigens gaat door de schuine stand van de as de wielvlucht ook automatisch mee. Onvoldoende wielvlucht te stellen ? dan de dwarsarmen boven of onder aanwarmen en afkoelen (naar gelang nodig).



Cool, en wat doe je dan voornamelijk met verwarmen en afkoelen, buigen of langer/korter maken?
Gewoon aan de wagen?

Kan zeker niet met de gasbrander  ;)

Wimpelman

MAnnen,

Vandaag bij mij vrienden van de kwikfit geweest. Chef vertelde dat afstellen dus WEL mogelijk is, maar dat bouten kunnen afbreken en risico is voor de klant. En achterwielen doen toch weinig, waarschijnlijk zou dat de oorzaak ook niet wezen van het scheef trekken.
Hij stelde voor de voorbanden te wisselen. Dat gedaan, maar nog geen grote weg gezien, Wordt dus weer vervolgd.

Leuk he

Jans Duiven

Citaat van: Wimpelman op 27-05-2014 21:25:50
MAnnen,

Vandaag bij mij vrienden van de kwikfit geweest. Chef vertelde dat afstellen dus WEL mogelijk is, maar dat bouten kunnen afbreken en risico is voor de klant. En achterwielen doen toch weinig, waarschijnlijk zou dat de oorzaak ook niet wezen van het scheef trekken.
Hij stelde voor de voorbanden te wisselen. Dat gedaan, maar nog geen grote weg gezien, Wordt dus weer vervolgd.

Leuk he

Ik stel voor om je geld terug te eisen en daar nooit, maar dan ook nooit, weer te komen!

Wat een cocomalloto..

V70geRwin

Citaat van: Wimpelman op 27-05-2014 21:25:50
MAnnen,

Vandaag bij mij vrienden van de kwikfit geweest. Chef vertelde dat afstellen dus WEL mogelijk is, maar dat bouten kunnen afbreken en risico is voor de klant. En achterwielen doen toch weinig, waarschijnlijk zou dat de oorzaak ook niet wezen van het scheef trekken.
Hij stelde voor de voorbanden te wisselen. Dat gedaan, maar nog geen grote weg gezien, Wordt dus weer vervolgd.

Leuk he

Hij heeft natuurlijk niet helemaal ongelijk als het al 16 jaar zo onder de auto vast zit maar kwikshit kennende is het meer bangmakerij en hebben ze weer makkelijk geld gepakt op je banden.

Als het niet uitmaakte zou Volvo ze niet stelbaar hebben gemaakt.

Broabander

Goed inspuiten met WD40 van tevoren en normaal losdraaien, die bout knapt heus niet zomaar. Inderdaad bangmakerij.

5% afwijking lijkt mij toch zeker wel bijdragen aan een minder goede sporing...
EX: 1995 Volvo 854 2.5 10V LPG

Eindstand (07-03-2013): 650.000

Nu: '04 VW Polo 1.4 Aut.