Uitlijnen niet mogelijk op achterwielen?

Gestart door Wimpelman, 24-05-2014 22:09:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Wimpelman

De Kwik F heeft mijn 850 R 2x uitgelijnd. De 2e keer constasteerde hij dat de eerste keer blijkbaar voor iets over het hoofd was gezien. Dus voorwielen 2e keer wel goed gezet. Maar er zit een afwijking van 5% rechts achter. Dat kan hij niet corrigeren, want die mogelijkheid zit er op deze wagen niet op. Toch zie ik elders op dit forum een opmerking over het stellen van de achteras. Weet niet of dat dezelfde wagen is.

Concreet: kunnen de achterwielen van de 850 1995 gesteld worden?

Thanks..

Wimme

rpakuypers

Bij een V70 Classic zelfs, maar daarvoor moet je niet bij KwikShit wezen ..........

Groet,
Roger

Wimpelman

Thanks Roger,

Belachelijk dat ze dat niet weten zeg...
Maar waar kan ik dan wel terecht?

Wil overigens wel verhaal halen dan.. Wel betalen niet leveren..........


Jeroentjuh

De dealer, kan jouw auto perfect uitlijnen....

rpakuypers

Citaat van: Wimpelman op 24-05-2014 22:38:09
Thanks Roger,

Belachelijk dat ze dat niet weten zeg...
Maar waar kan ik dan wel terecht?

Wil overigens wel verhaal halen dan.. Wel betalen niet leveren..........

Bij de dealer zeker, maar ik heb ook goede ervaring met Euromaster want die lijnen mijn 850 perfect uit, beter dan de de bandenboer hier in mijn dorp.

Groet,
Roger

Hengeveld

De Kwikfit kan het ook, als je het maar uitlegt hoe ze dat moeten doen...

Wimpelman

De vraag is vooral: weten die mannen ook dat de achteras/wielen uitgelijnd kunnen worden?  Normaal mankeert daar volgens mij weinig aan en beperkt het uitlijnen zich dus tot de voorwielen...

Ik ga volgende week eens gezellig op de koffie bij de kwit f^ . De dealer zal het best kunnen en wellicht zelfs de euromaster. Maar de mijne wordt uitgelijnd voor het bedrag dat ik al heb neergelegd. Links om of rechts om... Zei hij stellig.......

Wimpelman

ja.. mooi is dat.  Maar als dat al zo is. Hoe leg IK dat dan uit? Ik heb geen idee.
Ben weer wel goed in dameskapsels. Dat dan weer wel.....

Hengeveld

De twee moeren per kant, onderaan de silent blocks aan weerszijden van de achteras moeten losgedraaid worden, om de toespoor van de achteras te stellen. Deze silent blocks zitten aan het uiteinde van beide armen van de achteras en kunnen naar voren en naar achteren gesteld worden.
Succes!

Wimpelman

Kijk. Da's praat..

Ik kan bijna niet wachten..

Keep you posted!

Lekker weekend.....

Ludo

Citaat van: Wimpelman op 24-05-2014 23:01:57
De dealer zal het best kunnen en wellicht zelfs de euromaster.

Om welke reden ga je dan naar kwik-fit. ???

Hengeveld



Bout en moer zijn respectievelijk 8 en 9 (2 per kant) en de silent blocks zijn nummer 6, aan beide kanten.

Sbv

Ik weet niet welke regio je woont, maar ik ga zelf naar Reedijk in Strijen en ook in Sliedrecht zit een prima uitlijner

Hengeveld

Citaat van: Ludo op 24-05-2014 23:15:07
Om welke reden ga je dan naar kwik-fit. ???

Omdat daar al betaald is, gok ik zo ;D

Jans Duiven

Citaat van: Sbv op 24-05-2014 23:17:41
Ik weet niet welke regio je woont, maar ik ga zelf naar Reedijk in Strijen en ook in Sliedrecht zit een prima uitlijner

Ik denk richting Dordrecht