Trekhaak c70

Gestart door Lakos, 21-05-2014 18:13:29

Vorige topic - Volgende topic

MarioC70

Dezelfde bouten gebruiken zie ik ook geen probleem in.
Anders zouden er veel wielen onderuit gaan,want wielbouten vervangen doet ook niemand..

Robster480

Je neemt dus bewust het risico dat de haak er onderweg afvalt..

Fijn als er een motor achter je rijdt en je fietsdrager of aanhanger gaat er vandoor.

Edit: bouten >> metaalmoeheid?!
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

MarioC70

Ik denk toch dat dat risico zeer klein is,vooral als je net als ik de spulletjes goed in de gaten houd.
Die kliksystemen kunnen daar ook last van krijgen,net wat ik zeg vervang je ook je wielbouten om de paar jaar?

Robster480

Een klein risico is al teveel..
Zouden wielbouten er niet voor gemaakt zijn om te monteren en demonteren? ;)
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

MarioC70

Je wil niet weten welke risico's mensen dagelijks nemen...
Die trekhaakbouten zijn die daar ook niet voor gemaakt,anders zou alles wel aan 1 stuk zijn..

twotone

Nee, trekhaakbouten zijn daar niet voor gemaakt, daarom zijn er speciale afneembare trekhaken op de markt gebracht.. Kopbouten gebruik jij zeker ook opnieuw? Liever jij dan ik ;)
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

GeertM2

Ach, dat valt toch wel mee. Die bouten worden alleen op afschuiving belast. Al zou de moer eraf zou trillen gebeurt er waarschijnlijk nog steeds niks.  

Kopbouten zijn rekbouten dus dat is geen vergelijking.

Vroeger had ik achter mijn Peugeot 205 zo'n demontabele trekhaak (mag blijkbaar geen afneembare trekhaak heten). Die moest je er iedere keer weer afschroeven omdat ie voor de kenteken plaat zat. Die zat ook met 2 bouten vast, maar die bouten werden wel op trek belast, dus eigenlijk een minder fijne constructie dan onder Mario zijn auto. Ik zie het probleem niet.  

knoertS70

Ach, wat maakt het uit. Met een goeie flex zijn ze allemaal afneembaar.  :eusa_whistle:
Weten wat je zegt is vaak verstandiger dan zeggen wat je weet.