C70 T-5 1998 verlagen

Gestart door christianvanloon, 01-06-2014 20:38:04

Vorige topic - Volgende topic

christianvanloon

Heren goedenavond,

Ik zit er over te denken om mijn C70 T-5 uit 1998 te verlagen.

Ik kwam op een site waarin iemand een meting had gemaakt van een standaard C70 onderstel.

Stock Springs Settled
Front: 26" = 660 mm.
Rear: 26 5/8" = 676 mm

Ik heb dit bij mij zelf nagemeten en het lijkt ongeveer te kloppen; 665 mm. voor en achter 685 mm.

Ik zit te denken aan een verlaging van +/- 30 mm. en vond Weitec veren.
Is dit goed voor mijn C70? Moet ik nog ergens op letten?

Hoort het zo dat de voorkant lager staat dan de achterkant? Dat vind ik namelijk niet zo mooi.
Of is er rekening gehouden met de tankinhoud? Nu zit er niet zoveel in (ongeveer 15 liter), maar daar kan dus nog 60 liter = 60 kg. bijkomen bij een volle tank. Dat scheelt natuurlijk wel.

Wie kan mij adviseren? Het is puur voor de looks en om de wegligging ietsje te verbeteren.

Groeten en dank.

Boeijke

Weitec veren is niks mis mee.

Auto voor iets lager kijk wat sportiever als andersom. En ook ivm met hetgene wat je in je kofferbak gooit en/of eventueel een gastank. Als je auto precies recht staat en je gaat dan achterin gewicht erin brengen lijkt he net of ie gaat opstijgen met zijn neus omhoog. Eventueel nivomats toepassen zou ook nog kunnen. Maar weet niet of die er zijn voor een C.

Om hem echt voor en achter even hoog te krijgen zul je een schroefset oid moeten monteren. Dat lukt je nooit met veren alleen.