Zaza stelt zich voor: Bewogen start tweede leven van een Roffel.

Gestart door Zaza, 01-06-2014 21:07:47

Vorige topic - Volgende topic

Zaza

Dag allemaal,

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een '96 Volvo 850.

Mijn vorige wagen was een Zafira, maar die viel flink tegen qua binnenruimte. We verwachten een derde in november dus toch maar besloten om deze te gaan verkopen. Het was een zuipende 'naft' ( ik ben een Hollander die in Belgisch Limburg woont), die moeilijk hier te verkopen zijn en ging op zoek met beperkt budget naar iets beters/grotere. Alle sites en mogelijkheden bekeken en nooit echt stilgestaan bij een 'oude' Volvo. Maar toen ik eenmaal die op het oog kwam was ik (niet mijn vrouw) zeker van mijn zaak. Het moest een hoekje 850 of v70 classic worden! Maar met een beperkt budget was het lastig een goede te vinden.
Uiteindelijk een oudje aan de kust gevonden. 1250 euro maar volgens keuring redelijk in orde.

Gekocht, maar door mijn blinde enthousiasme, gebrek aan technisch inzicht en goed vertrouwen in de mens toch een beetje beduveld. Hij zou voorlopig kunnen doorlopen maar niks bleek minder waar. Als er vraag naar is zal ik opsommen wat ik afgelopen maand heb laten doen. Maar eindconclusie: voor minder dan 3000 euro heb ik nu een wagen waar ik hopelijk tot 2024 goed mee kan doorrijden:-)

Vlaamse groet :-)

benjy

Welkom zaza op het forum en ik hoop na alle reparaties aan de roffel dat hij het idd vol houdt tot 2024.
Er zijn hier op het forum mensen die gek zijn op foto's.

Ludo

Welkom.

Citaat van: Zaza op 01-06-2014 21:07:47
( ik ben een Hollander die in Belgisch Limburg woont),

Nog niet ingeburgerd dus!.

Vlaamse groet :-)

:o  ;D

FGG

Citaat van: Ludo op 01-06-2014 22:42:50
( ik ben een Hollander die in Belgisch Limburg woont),

Nog niet ingeburgerd dus!.

Is ook een behoorlijke afstand, minimaal 200km, die verhuizing. Dus even tijd geven, Ludo.

Welkom op 't Forum, Zaza.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

V70geRwin

Ai, welkom.
Voordeel is dat de volvo goed onderhoud beloont met maar door te rijden.  ;)

Zaza

Hehe, wel, het inburgeren kost wat tijd, maar m'n kinderen zijn echte vlaminkjes :-)

Ok, hier wat foto's, ik zal snel eens een opsomming maken wat ik gedaan heb aan de Roffel. En bedankt voor de verwelkoming.

Zaza

En nog wat meer info die ik nog niet vermeld had,

Het is een TDI (wat een beest), ik denk ongeveer 280000 km (toen ik hem kocht stond teller stil, mechaniek bleek kapotgedraaid te zijn). Sinds aankoop moeten vervangen: remleidingen, veren achter, kilometertellerunit, banden rondom, gasklepveren, aandrijfassen links/rechts. Distributieriem laat ik snel doen door twijfel km stand. Voordeel is wel dat 'ie van boven tot onder gecheckt is en verder in orde:-).  Deze zomer dus met de sleurhut op vakantie :-)

En wat inburgering betreft: deze 'sjieke' uhhh... spiegelvlaggetjes van m'n kinderen gekregen :-)

djkain

Oei, oei,
trek die dingen van je spiegel.

dit hoort niet op een Volvo.  :eusa_pray: :eusa_pray: ;D ;D

henry classic v70

Citaat van: djkain op 05-06-2014 20:24:37
Oei, oei,
trek die dingen van je spiegel.

dit hoort niet op een Volvo.  :eusa_pray: :eusa_pray: ;D ;D

... gebeurt wel na de eerste wedstrijd :evil:
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Vulk

Bah die spiegelkappen, daar rijdt gans het dorp hier al mee rond. Brrr!

Verder wel een mooie 850 zo op het eerste zicht.