motortoerental

Gestart door leonsonnenschein, 29-12-2004 21:58:33

Vorige topic - Volgende topic

leonsonnenschein

weet misschien iemand hoe het kan dat mijn motor toerental op en neer schommelt bij de dealer hebben ze hem uitgelezen maar vonden niks alleen zou de airco leeg zijn maar bleek dat de verdamper kapot was nu alles gemaakt is blijft hij nog steeds schommelen

het is trouwens een c 70 t5 bwj 98 245pk

groet leon uit heerlen

Peth©oni

slangetjes gechecked..... (vacuum) anders stappenmotor....

leonsonnenschein

ik heb alle slangen nagekeken wat kan ik aan die stappenmotor doen

Peth©oni

Citaat van: leon red volvo c70 op 29-12-2004 22:21:58
ik heb alle slangen nagekeken wat kan ik aan die stappenmotor doen

Ten eerste schoonmaken, als dat niet werkt, dan een wisselen met een andere om te zien of dat het probleem geeft.....

leonsonnenschein

ik zal het uitproberen hier vind je alleen bijna nergens een sloop die volvo onderlen heeft

Jeroentjuh

Stappen motor en gasklep ff reinigen (met remmenreiniger en een klein kwastje ofzow), en ff kijken of alles slangen er nog aan zitten.....

Reitse

Citaat van: leon red volvo c70 op 29-12-2004 22:27:58
ik zal het uitproberen hier vind je alleen bijna nergens een sloop die volvo onderlen heeft
waar is "hier"?

toycar

Hallo Leon,
Misschien dat onderstaande link je verder kan helpen.
http://www.problemcar.nl/index.php?topic=436

Probleem met lambda-sonde en aarding heb ik vaker gelezen, gelukkig nog niet zelf meegemaakt.

mehn

Citaat van: Reitse op 30-12-2004 10:22:03
waar is "hier"?

Bij mij om de hoek  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

reneetje

Bij een vervuilde stappenmotor zal je stationair toerental  eerder aan de hoge kant blijven en juist niet schommelen.
Het is dus een onstekingskwestie: vervang je bougies maar es, dat zal hoogstwaarschijnlijk de boosdoener zijn, mocht dit niet afdoende zijn kijk dan naar je kabels en/of rotor.

Rene  

BenC70ES

K zou ook de gasklep schoonmaken zoals Jeroentje zegt... je hebt nog de gewone mechanische gasklep veronderstel ik... of is het al een model '99?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

thuur

Citaat van: mehn op 30-12-2004 11:44:09
Citaat van: Reitse op 30-12-2004 10:22:03
waar is "hier"?

Bij mij om de hoek  ;)

De koffie staat altijd klaar hier hoor.. ;D

Gr 8)

PS: Ik ga ook voor een slangetje, gasklep of stationairregelaar..

thuur

Citaat van: BenC70ES op 30-12-2004 20:02:58
K zou ook de gasklep schoonmaken zoals Jeroentje zegt... je hebt nog de gewone mechanische gasklep veronderstel ik... of is het al een model '99?

Gisteravond heb ik naar de auto van Leon gekeken. Het luchtinlaatsysteem is echter anders dan ik had verwacht. De auto is van eind 98, dus het kan best MY99 zijn. Ook in VADIS kon ik deze motor niet terugvinden ??? Ik heb hem wel bij mijn 850je laten zien wat er schoongemaakt moet worden en hij zou nog bij een vriend langsgaan, die heeft een brug.

Wel heb ik de luchtinlaat tot aan de turbo losgekregen en daar kwam ik al oliesporen tegen. Het was meer dan gewoon vettig. De auto heeft nog geen 140dkm gelopen.

De verdamper is vervangen (omdat de dealer dacht dat daar de schommelingen vandaan kwamen: snel aan en uit schakelen van  de airco). Je hoort dat de motor het goed oppakt op het moment dat de airco aanslaat. Het toerental wordt dan lichtelijk verhoogd. Het probleem is echter dat het toerental zakt naar zo'n 600 om vervolgens weer terug te keren naar 900. Dit gebeurt iedere 3 tot 5 seconden, maar het treedt niet altijd op. Als de motor koud is b.v. dan schommelt het geheel niet (Leon: correct me if I'm wrong).

Ook heeft de dealer een keerring vervangen, maar de reden wat de dealer opgaf was dat hij deze per ongeluk kapot had getrokken??. Vooralsnog lijkt het me noodzaak de carterontluchting te (laten) controleren.

Iemand nog idee-en over de oorzaak van de schommelingen?

Gr 8)

PS: onderdelen zijn niet om de hoek te halen hier, dat klopt. Ben vandaag zelfs op Vinkenslag gaan proberen, maar helaas..... :-\

reneetje

Al naar de bougies gekeken hoelang die er in zitten? Ach, ik treed in herhaling :'(

Rene :-X

mehn

Citaat van: thuur op 08-01-2005 17:44:09
Ben vandaag zelfs op Vinkenslag gaan proberen, maar helaas..... :-\

Deardevil  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: