Velgen monteren, maakt uit hoe?

Gestart door Mygen, 02-06-2014 20:24:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mygen

Ik vroeg me af of het uitmaakt hoe de columbo velgen zijn gemonteerd. Mijn v70 trilt vanaf 110 km/uur. Na balanceren en uitlijnen verdwijnt dit niet. Misschien kan iemand een foto mailen/laten zien van de juiste montage?

Ik ga zelf natuurlijk meteen een foto plaatsen van de mijne...

Michiel

henry classic v70

 :eusa_think: kan toch maar op 1 manier worden gemonteerd..
Draaien de banden wel in de juiste richting, en zijn ze wel goed rond (hoogteslag)
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

haasje

En zorg dat de contactvlakken (naaf/velg) goed schoon zijn

Mygen

Dit is een foto van rechtsvoor:


henry classic v70

#4
..zijn Perfo's ;)
Klopt dat de schuine vlakken aan de linker- en rechterkant andersom zijn..
Zet je alle 4 de velgen naast elkaar dan staan de schuine vlakken allemaal dezelfde kant op
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Sbv

gare banden dan of banden met hoogte slag ?

Lunadust

Hoe is de bandenspanning?
Het lijkt alsof er op de wang van de band gereden is/ word.
Techneut, geen dichter.

Mygen

aha perfo dus, dank je.

Ik heb nieuwe (juni 2013) banden en ook met de vorige banden trilde de auto. Bandenspanning, 2.6 voor/2.4 achter.




henry classic v70

Dan zou je de oorzaak elders moeten zoeken, misschien één van de velgen waar een slag inzit/krom is :eusa_think:
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

kulk

Ik zet in op een hoogteslag in de band zelf.

Ik heb hetzelfde probleem, je voelt de trilling pas goed vanaf 120 km/u.

Laatst was ik bij Dirk, auto opgekrikt en linkerachterwiel een slinger gegeven, toen zag je echt duidelijk dat er een hoogteslag in de band zat.

In mijn geval nieuwe Uniroyal banden, schijnt vaker voor te komen met nieuwe banden.

Tip die ik kreeg is banden kwartslag (laten) draaien, snoeihard (7bar ofzo) oppompen en dan monteren.

kulk

Het zou ook nog kunnen dat je vorige banden gecupt waren waardoor die ook trilden, dus sowieso een goed idee
om je auto eerst uit te lijnen.

Hoogteslag kun je wel goed zien vaak hoor, zelfs ik zag het  ;).

Kleine moeite om je auto even op te krikken en even naar je band te kijken, weet je in ieder geval meer.

Mygen

ok, goede tip.
dus: op de krik en dan draaien, bij hoogteslag is het wiel dan een 'ei'?

kulk

Ja zoiets, probeer het maar eens, kan niet missen als je een aardige hoogteslag hebt.


Mygen

Nieuwe banden achter en alles laten balanceren. Nu een stuk beter!
Zat inderdaad een hoogteslag in een van de achterbanden, ook een dikke snee waardoor de binnenkant zichtbaar was. Laten vervangen dus.
Dank voor alle tips.