caravanners: welke spiegels gebruik jij?

Gestart door ruspek, 02-06-2014 21:25:19

Vorige topic - Volgende topic

ruspek

Hoi allemaal.

Een heel simpele vraag: welke caravanspiegels gebruik je en bevallen ze je?
Ikzelf heb het probleem nl. Dat de opzetspiegel op de bestuurdersdeur de hele spiegel meeneemt en inklapt als er een vrachtauto passeert.
Wie heeft de oplossing?
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

pwberg

No-brainer; EMUK-spiegels zijn simpelweg de beste die je kunt krijgen. Zijn voor onze doelgroep (850 / V70 Classic) niet meer leverbaar, dus je zult de 2dehands markt op moeten

Voorbeeldje

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

)()()sT

Die heb ik sinds kort ook, prima dingen! Alleen had ik ze niet vast genoeg laatst zodat ze iets zakten.

Ff inzoomen:

hertogjan6

Citaat van: pwberg op 02-06-2014 21:33:33
No-brainer; EMUK-spiegels zijn simpelweg de beste die je kunt krijgen. Zijn voor onze doelgroep (850 / V70 Classic) niet meer leverbaar, dus je zult de 2dehands markt op moeten

Voorbeeldje

http://www.campingmeile.de/shop/images/60000.jpg
die laatst aangeboden werden facebook toevallig  ::)  :eusa_think:
~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

widebody

Ik heb spiegels die op het voorspatbord worden geklemd. Juist gedaan om voornoemde problemen voor te zijn.

Je kan een zuignap met een lint/touwtje aken van je voorspatbord naar je spiegel. Kan ie nieteer inklappen.

ruspek

Ik heb nl. beide geprobeerd: de opzetspiegels en de spatbordspiegels. Met de opzet trillen en inklappen bij tegemoetrijdende vrachtauto. De spatbordspiegels kan ik niet lekker afstellen: de voorruitstijl zit dan in de weg. ( of stel ik m dan niet goed af?)
Groet Ruben

V70 classic 140 pk benzine, mj 2000

Domaso

Zoals al eerder vermeld zijn ook in mijn ogen Emuk de beste caravanspiegels. Echter toen ik ze vorig jaar nodig had waren ze niet te krijgen voor mijn S80. Noodgedwongen op zoek naar een ander merk. Uitgekomen bij Milenco Aero. Zeer aangenaam verrast! Geweldige spiegels en veel goedkoper dan Emuk's.

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

verron

Helemaal mee eens  :eusa_clap: Erg fijne spiegels met een redelijk trillingsvrij  beeld.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

verron

Citaat van: ruspek op 02-06-2014 21:25:19
Hoi allemaal.

Een heel simpele vraag: welke caravanspiegels gebruik je en bevallen ze je?
Ikzelf heb het probleem nl. Dat de opzetspiegel op de bestuurdersdeur de hele spiegel meeneemt en inklapt als er een vrachtauto passeert.
Wie heeft de oplossing?

Hier zijn trouwens oplossingen voor.................. middels een band die je enerzijds aan de spiegel bevestigd en met de andere kant middels een zuignap op je spatbord bevestigd. Ze zijn te krijgen bij elke goede caravan handel.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

UserID6342

Zowel de spatbordspiegels als klemspiegels die ik hier heb zijn al vele jaren oud.  Voordeel van de spatbordspiegels, groot beeld en absoluut trillingsvrij, maar zeer lomp (zo oud, deze heeft Hitler nog op de tanks gehad :evil: ;D), degene die je op de spiegels klemt zijn absoluut niet trillingsvrij, maar voldoen ruimschoots...

Het is ook maar net waar je de klemtonen op legt en hoe je het persoonlijk ervaart.  De EMUK's zijn wel heel erg goed !

widebody

Citaat van: Dirk342 op 03-06-2014 08:26:42
Zowel de spatbordspiegels als klemspiegels die ik hier heb zijn al vele jaren oud.  Voordeel van de spatbordspiegels, groot beeld en absoluut trillingsvrij, maar zeer lomp (zo oud, deze heeft Hitler nog op de tanks gehad :evil: ;D), degene die je op de spiegels klemt zijn absoluut niet trillingsvrij, maar voldoen ruimschoots...

Het is ook maar net waar je de klemtonen op legt en hoe je het persoonlijk ervaart.  De EMUK's zijn wel heel erg goed !

"vind ik leuk" ;D

T5turbo

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

blastaway

Ik heb ook de Milenco Aero.
Super!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

RRRRR_Ramon

Citaat van: )()()sT op 02-06-2014 22:35:27
Die heb ik sinds kort ook, prima dingen! Alleen had ik ze niet vast genoeg laatst zodat ze iets zakten.

Ff inzoomen:
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2014/diverse/BD945C35-FCB0-4C2A-914B-3D03D6F017C6_zps09ug6qwp.jpg

Ik heb ze ook al jaren. Er staat VOLVO 850 op, het zit ingegoten in het aluminium. Superfijne spiegels die hetzelfde beeld geven als de autospiegels. Ze verkleinen of vergroten dus niet. Ik heb eens spiegels gehad die heel erg verkleinden, bij inhalen leken voertuigen kilometers ver weg terwijl ze al heel dichtbij waren. Heel lastig op vooral de Duitse autobahn waar hard gereden wordt.

En wat helemaal super is dat ze ook op de V40 passen! Toen ik de V40 hier had heb ik meteen de spiegels uit de caravan gepakt en gepast. Ik moet ze alleen wat breder zetten, de 40 is iets smaller dan de 850 en 70. Er is nog staaflengte over.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪