voorstellen basvg

Gestart door basvg, 05-06-2014 22:17:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

basvg

hallo allemaal, mijn naam is bas en ik ben sinds deze week eigenaar van een volvo 850 op lpg. na verschillende autos te hebben gereden vond ik het tijd voor een wat degelijkere auto (ik rij 40k per jaar) en vond de 850 altijd al mooi. na in wat verschillende autos proef te hebben gereden heb ik er een gevonden. en wat rijd dat lekker. ik reed een mercedes 300TD uit 81' maar dit is niet te vergelijken. geen herie van die oude diesel meer en geen gehang in de bochten.

het is er wel een geworden met wat werk. het volgende moet gebeuren:

distributie riem vervangen (geen onderhouds historie en geen sticker oid)
multiriem vervangen
voor remmen vervangen
voor banden vervangen.

nu heb ik wel meteen een vraagje over de distributie riem. ik kom 2 verschillende tegen op internet met 144 tanden van 23 mm breed en van 139 tanden en 21 mm breed. maar welke moet ik hebben (het is een 2.5 10v)?

van de week zal ik even een fototje plaatsen.

rifwachter

Hallo Bas,

Welkom op het forum.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

leons850

Welkom Bas!
Heel veel plezier van je nieuwe roffel.

Om je vraag te beantwoorden is het wel handig om te weten wat voor auto je hebt.
Dus vermeld dan aub wel je motortype (10v, 20v T5 e.d.) en het bouwjaar.
Dan zijn er genoeg die je daar mee kunnen helpen.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Died850

Welkom op het forum bas!
Ben benieuwd naar foto's van je roffel  :D

En om even op leon z'n vraag te reageren, hij heeft staan dat het om een 2.5 10v gaat ;) alleen bouwjaar is inderdaad wel handig erbij.

Citaat van: basvg op 05-06-2014 22:17:47

(het is een 2.5 10v)?


basvg

dank voor je reactie,

was even vergegen dat jaar ook mee speelt. hij komt uit 1996. ik ga hem morgen/overmorgen even wassen en dan zal ik eventjes fotos maken

basvg





hier de eerste fotos van de 850. inmiddels is de distributie set al vervangen.

Died850

Ziet er netjes uit. Die volvo 940 velgen staan er eigenlijk wel leuk onder

dielie850

Ook een mooi 940 kleurtje ;D