Wat is jullie verbruik?

Gestart door Robertjuhh, 30-12-2004 17:29:52

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Citaat van: Rudi op 03-01-2006 17:08:50
Het was vandaag redelijk windstil,dat maakt ook verschil.Deed vanmorgen 100km/u toen reed ik bijna 1 op12 :o bij 120km/u 1op11 beetje wisselend maar toch...

Die getunede R'en lopen echt zuinig

Denk dat ik mijne ook maar eens ga tunen dan, verbruik sinds augustus gemiddel is 1/7,5

Zonder veel gek doen, maar ook weinig autobaan ;)

If it's not blown, it sucks...

thuur

Het zal wel aan het weer liggen, net getankt: 1 op 9,2 en toch veel snelweg gereden :-\

Gr ;)

Eugene

laatste tankbeurt 1/6 :o

Niet veel snelweg, maar ook niet in de stad geweest..... ::)

Dan moet het toc echt aan het weer liggen...

Jan_D.

Hoe de kouder de motor / het weer, des te meer benzine het kost... :(

Oplossing: flinke afstanden rijden en/of emigreren naar land met tropisch klimaat. ;)

Jan

Gmid

Afgelopen week schrok ik ook een beetje... 1 op 6, 1 op 7... zal wel komen door die winterstand op de automaat (serieus, die had ik die afgelopen vrijdag echt nodig... zo glad was het hier), en de vrieskou 's morgens....
Volvo C30 '12

Jimbo

Gemiddeld haal ik volgens de boordcomputer 11L op 100 km.  Maar dat veranderd heel snel als ik de turbo even wil horen want dan zie ik op de meter dat hij 33 liter gaat gebruiken. Zo houdt  bovenstaand gemiddelde niet lang stand.  Maar met niet al te veel plezierige tussensprintjes lukt het om de S70R rond de 1:10 te houden.

Jim..

speedyT5

Citaat van: eugene op 03-01-2006 17:20:21
Het was vandaag redelijk windstil,dat maakt ook verschil.Deed vanmorgen 100km/u toen reed ik bijna 1 op12 :o bij 120km/u 1op11 beetje wisselend maar toch...

Denk dat ik mijne ook maar eens ga tunen dan, verbruik sinds augustus gemiddel is 1/7,5

Nou, met weinig autobaan en heel veel kleine afstandjes kom ik met een getunde T5 automaat ook echt niet zuiniger dan 13,5 op 100km dus dat tunen hoef je niet te doen om er zuiniger mee te rijden.
Maar natuurlijk wel om even leuk iemand bij een stoplichtje even mee op te trekken en dan pas gas te geven... een beetje wielspin dan geeft ook een leuk gevoel...
Maar daar ging het geloof ik niet over. ::)
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

Rudi

Was alleen om aan te geven dat het mogelijk is ;) Mag blij zijn dat ik de 1op8 haal bij mijn rijstijl ::)
Dr.Go-Fast...

Eugene

Citaat van: speedyT5 op 05-01-2006 22:49:26
Citaat van: eugene op 03-01-2006 17:20:21

Nou, met weinig autobaan en heel veel kleine afstandjes kom ik met een getunde T5 automaat ook echt niet zuiniger dan 13,5 op 100km dus dat tunen hoef je niet te doen om er zuiniger mee te rijden.
Maar natuurlijk wel om even leuk iemand bij een stoplichtje even mee op te trekken en dan pas gas te geven... een beetje wielspin dan geeft ook een leuk gevoel...
Maar daar ging het geloof ik niet over. ::)

een automaat werk ook niet positief op het verbruik ;)

GeertG

Hè hè, ben weer beetje gerustgesteld na de tankbeurt van vanochtend.

Haalde de laatste weken geen 1 op 7 meer en vanochtend bleek ik voor 524,5 km zo'n 67,83 liter nodig te hebben. Met andere woorden 1 op 7,732566711 (verder kon ik niet rekenen....). Moet er wel bij zeggen dat er zeker een dikke 300 km van afgelopen zaterdag bij zitten met alleen maar autosnelweg maar dan niet persé zuinig aan (mooi omschreven toch?)......
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

onnaj

ik heb net weer getankt...1:6,8 zoiets....bijna alleen ma korte afstanden op lpg....en daarbij is me lpg systeem nie lekker.

breakman

estate automaat 2.5 10v gemiddeld 12 l/100 km korte afstanden wel op autosnelweg 9-10l/100 km als je op zen staart duwt 14-15l/100 km best wel veel maar voor zo een auto niets!! ;-)

Nicolaaz

Ik heb 'm nog niet zo lang (nog geen twee maanden), maar meer dan 450 km op een tank heb ik er nog niet mee gereden (en meestal tank ik tussen de 60 en 65 liter). Dat komt dus neer op een verbruik van 1 op 7. Dat was in de vakantieperiode, dus vanaf volgende week moet ik weer wat meer snelweg om naar school te komen, dus dan hoop ik het wat beter te krijgen. Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik best vaak wil genieten van mijn roffel's roffel, en dat helpt natuurlijk ook niet hè......
En er zit binnenkort een grote beurt aan te komen, dat zal ook wel iets positiefs kunnen zijn voor het verbruik (hij heeft namelijk geen afleveringsbeurt gekregen, en ik rijd er nu gewoon dagelijks mee, terwijl 'ie toch bijna een half jaar heeft stilgestaan).
Volvo.... for life?

thuur

400 km op 30 liter Super 98 bij zo'n 130 a 140 km/u 8)

Gr ;)

Taranis

Citaat van: thuur op 18-01-2006 16:43:09
400 km op 30 liter Super 98 bij zo'n 130 a 140 km/u 8)

Gr ;)

Heeft het voordelen dan om 98 te tanken terwijl die motor bedoeld is om 95 te tanken ? Rijd je daadwerkelijk zuiniger met 98 ?

In de T4 pleur ik inderdaad 98, maar aangezien volgens het boekje de 850 'maar' 95 hoeft te hebben, leek het me niet zoveel nut hebben om er 98 in te kieperen...

@ Nicolaaz: hoe doe je dat, 1:7? Heb 1x 1:6 gescoord met de GLT maar dat was 100% stadsverkeer waarbij ik nogal haast had...  :P
Als ik langere stukken rij maar toch een beetje zware voet heb scoor ik nog zo rond de 1:9...