Wat is jullie verbruik?

Gestart door Robertjuhh, 30-12-2004 17:29:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Eugene

Citaat van: Rayman op 03-10-2006 11:19:44
Volgens mij wordt het tijd dat jullie een diesel kopen mensen!
1 op 14 met een T-5...Stelletje ouwe wijven...

Valt wel mee hoor ;D

De boordcomputer wijkt een beetje af met 440cc injectors ;)

Zat idd meer in de buurt van de 1 op 6.9, want hij liep een beetje rijk.

If it's not blown, it sucks...

Vertigo

Citaat van: Racingbrick op 03-10-2006 10:02:22
Binnenkort naar de ex DDR, ik ben benieuwd wat hij op hele lange ritten doet...

Ik ken wel LPG stations langs die route (anthans, Oldenzaal -> Berlijn). Is volledig op LPG te doen.

Ik reed toen trouwens wel 1:5 a 1:5,5 ( + 180km/u ) en moest dus om de 200km tanken.

BasV70

Gisteravond eens gerekend. Over de laatste 2,5 jaar (!!) een verbruik van 1:15.5.  :eusa_clap: :eusa_dance:
Vind dat niet slecht voor een auto van formaat waarmee toch regelmatig doorgereden wordt, een fiets op het dak staat en zo nu en dan een boottrailer achter hangt.

-D©©©L-

Citaat van: Vertigo op 03-10-2006 11:36:37
Ik ken wel LPG stations langs die route (anthans, Oldenzaal -> Berlijn). Is volledig op LPG te doen.

Ik reed toen trouwens wel 1:5 a 1:5,5 ( + 180km/u ) en moest dus om de 200km tanken.

Misschien is het een leuk idee om een overzicht van LPG stations bij te houden in een topic.
Of citeren we dan alleen het anwb boekje ?

thuur

Citaat van: DCCCL op 03-10-2006 12:09:31
Citaat van: Vertigo op 03-10-2006 11:36:37
Ik ken wel LPG stations langs die route (anthans, Oldenzaal -> Berlijn). Is volledig op LPG te doen.

Ik reed toen trouwens wel 1:5 a 1:5,5 ( + 180km/u ) en moest dus om de 200km tanken.

Misschien is het een leuk idee om een overzicht van LPG stations bij te houden in een topic.
Of citeren we dan alleen het anwb boekje ?

Nee alsjeblieft niet, er staan al zoveel verwijzingen naar LPG stations in het buitenland :P


Gr :-\

Edit: maar voel je vrij om ze te verzamelen in 1 topic ;D

Hen3

#470
Citaat van: BasV70 op 03-10-2006 11:46:04
Gisteravond eens gerekend. Over de laatste 2,5 jaar (!!) een verbruik van 1:15.5.  :eusa_clap: :eusa_dance:
Vind dat niet slecht voor een auto van formaat waarmee toch regelmatig doorgereden wordt, een fiets op het dak staat en zo nu en dan een boottrailer achter hangt.

Heb jij over 2,5 jaar bijgehouden wat je aan brandstof getankt hebt?!?!  :eusa_shifty:

Heb je een handbak? Ik haal met mijn automaat geen 1:15.5... ik zit ongeveer op de 1:14. Nu moet ik wel zeggen dat lang niet altijd snelwegkilometers zijn.

mehn

Citaat van: Hen3 op 03-10-2006 14:26:47
Citaat van: BasV70 op 03-10-2006 11:46:04
Gisteravond eens gerekend. Over de laatste 2,5 jaar (!!) een verbruik van 1:15.5. :eusa_clap: :eusa_dance:
Vind dat niet slecht voor een auto van formaat waarmee toch regelmatig doorgereden wordt, een fiets op het dak staat en zo nu en dan een boottrailer achter hangt.
heb jij over 2,5 jaar bijgehouden wat je aan brandstof getankt hebt?!?! :eusa_shifty:

Ik iig wel ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Hen3

Citaat van: mehn op 03-10-2006 14:34:34
Citaat van: Hen3 op 03-10-2006 14:26:47
heb jij over 2,5 jaar bijgehouden wat je aan brandstof getankt hebt?!?! :eusa_shifty:

Ik iig wel ;)

Zo gestructureerd ben ik niet echt.....  :eusa_think:

BasV70

Heb het inderdaad consequent bij gehouden. Doe ik al 6 jaar. Maar voor de Volvo dus pas 2,5 jaar.
Kleine moeite om even de km-standen achter op het tankbonnetje te noteren. Maandelijks de Excelstaat bijwerken en je krijgt een mooi overzicht.   :eusa_think:

Laatst alle nota's van onderhoud, onderdelen, bekeuringen, belastingen, etc. in Excel geprutst. Levert best aardige grafiekjes op.

Wel even een wegtrekkertje als je ziet wat 2,5 jaar Volvo-rijden alles bij elkaar gekost heeft. Maar om met Ivo te spreken "Per maand valt het mee" ;D ;D.
Ik rijd mijn Volvo voor 18 ct/km. Da's leuk om te weten, maar het boeit me verder weinig.

Gr.

Hen3

Citaat van: BasV70 op 03-10-2006 15:16:59
Wel even een wegtrekkertje als je ziet wat 2,5 jaar Volvo-rijden alles bij elkaar gekost heeft.

Dat wil ik denk ik niet eens weten... de grote beurt van laatst (waterpomp+distrubutie vervangen) is slecht voor de km prijs....

-D©©©L-

Citaat van: BasV70 op 03-10-2006 15:16:59
...

Wel even een wegtrekkertje als je ziet wat 2,5 jaar Volvo-rijden alles bij elkaar gekost heeft. Maar om met Ivo te spreken "Per maand valt het mee" ;D ;D ...


uit het alieke topic:
Citaat van: DCCCL op 28-09-2006 21:44:15
...

Ik wil echt niet te belerend klinken, maar je toch het volgende meegeven:

Een R rijden is nou eenmaal geen goedkope hobby, al was het alleen al door het aanzienlijke gewicht(belasting) en het verbruik. (ook op LPG telt het lekker door) Hoe je het ook doet, als je het over een aantal jaren bekijkt, wordt menig (Turbo rijdend) forum lid hier toch een beetje stil als je vraagt wat het nou ècht gekost heeft. :-[
Verkijk je niet op de leeftijds cq. kilometerstand gebonden onderhouds kosten van een dergelijke auto, die kunnen naast de kosten van het reguliere onderhoud, behoorlijk oplopen als je pech hebt.
(turbo-€800, automaat -€3500, draagarmen €500, airco-€700 tot €1100 enz enz.) dat kan met het arbeidsloon erbij heel makkelijk oplopen tot een veelvoud van de kosten van ombouw naar LPG.
Omdat je over de kosten van ombouw naar LPG al wat bedenking had, wilde ik je bovenstaande toch even op het hart drukken.
...

:eusa_whistle:

Hen3

Citaat van: DCCCL op 03-10-2006 15:51:54
Ik wil echt niet te belerend klinken, maar je toch het volgende meegeven:

Party pooper!!  :eusa_eh:


Taranis

Citaat van: Hen3 op 03-10-2006 14:26:47
Heb je een handbak? Ik haal met mijn automaat geen 1:15.5... ik zit ongeveer op de 1:14. Nu moet ik wel zeggen dat lang niet altijd snelwegkilometers zijn.

Over ruim 350.000 km met een '99 V70 2.5D automaat reden wij ook 1:14 en een beetje... veel snelweg kilometers maar ook veel autobahn-kilometers (= groot deel volgas)...

Basbb

#478
Vandaag gastank precies leeg gereden toen ik bij de pomp stond te wachten dat ik gas kon gaan bijvullen. 1 op 7,7 gecombineerd. Erg moeilijk te zeggen of het goed of slecht is. Zit ook 1,5 uur file rijden(stilstaan-kruipen-stilstaan) bij, stadsverkeer, stadsverkeer met extreem veel regen(5 cm water op de straat geeft behoorlijk hoger verbruik).

Heel af en toe hapert de motor, misschien dat het allemaal stuk beter gaat als ik is nieuwe bougies en luchtfilter laat monteren, zou me niks verbazen als niham dat niet uitgevoerd heeft ook al staat het op de bon van de vorige eigenaar. Als ik zaterdag bijtijds wakker ben misschien eff ergens laten doen.

edit: Er gaat bij mijn auto dus 43,5 liter in wanneer de tank echt leeg is(motor niet meer op 5 cylinders draait)
s70 2.5 20v aut

-D©©©L-

vandaag 290 km op 42 liter, zal wel weer een slangetje los zitten, wel veel stadsverkeer (stop-go) gehad. dus, tja. gasprijs € 0.462  :)