Wat is jullie verbruik?

Gestart door Robertjuhh, 30-12-2004 17:29:52

Vorige topic - Volgende topic

Eric

Tja normaal zit ik tussen de 1 op 9 en 1 op 10.

ff wat anders........
Kan het zo zijn dat nadat de auto zonder stroom heeft gestaan de auto meer verbruikt?  ???
Ja ik weet het.. klinkt maf maar het is zo.

Vanwaar de vraag...
Lichtschakelaar van leaseauto is naar links draaien om licht uit te doen. Zonder bij na te denken heb ik dat ook gedaan bij de R. Dat is dan de stadslicht stand. Kom ik 2 dagen later bij de auto en alle stroom dus weg.
Startkabels er aan (dan toch makkelijk zo'n lease auto) en alles weer ok.
Tot ik ritje autoweg richting hengelo ga. bij 140 veel hoger verbruik dan voorheen. Gemiddelde liep ook echt op.
Hoe kan dit ineens??
245GL 1980 => 850 T5 1994 => V70R 1998 => Ford Mondeo 1.6Tdci Titanium Econetic Lease

Misha

Citaat van: E.Asbroek op 07-07-2008 10:25:17
Tja normaal zit ik tussen de 1 op 9 en 1 op 10.

ff wat anders........
Kan het zo zijn dat nadat de auto zonder stroom heeft gestaan de auto meer verbruikt?  ???
Ja ik weet het.. klinkt maf maar het is zo.

Vanwaar de vraag...
Lichtschakelaar van leaseauto is naar links draaien om licht uit te doen. Zonder bij na te denken heb ik dat ook gedaan bij de R. Dat is dan de stadslicht stand. Kom ik 2 dagen later bij de auto en alle stroom dus weg.
Startkabels er aan (dan toch makkelijk zo'n lease auto) en alles weer ok.
Tot ik ritje autoweg richting hengelo ga. bij 140 veel hoger verbruik dan voorheen. Gemiddelde liep ook echt op.
Hoe kan dit ineens??

Computer wordt gereset, en heeft een paar dagen nodig om weer te leren wat normaal is.
Probeer over een week nog maar eens te meten
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Christian Rodenburg

met mn 2.5 20v zit k telkens op de 1:10...  veel zuiniger lukt m niet..  (A) maarjah.. rij veel snelweg in de nacht.. vaartje van 140+ duz
Wat er ook is.. Bel Criz

wepster

Citaat van: Christian Rodenburg op 12-07-2008 11:56:49
met mn 2.5 20v zit k telkens op de 1:10...  veel zuiniger lukt m niet..  (A) maarjah.. rij veel snelweg in de nacht.. vaartje van 140+ duz
laat die snelheid maar eens zakken tot 110 a 120 je weet niet wat het verschil is maar aan het einde van de week bij het aftanken lach je je een krul in je (jeweetwel)

UserID6342

Afgelopen weekend eerst van Nijmegen naar Veenendaal, daarna met drie man erin naar Assen en viceversa, continue boven de 160 (op de teller en GPS) gem. verbruik 1: 9,4 dus jullie horen mij niet klagen :) Dit zonder boordcomputer ofzo, maar simpel de aantal gereden kilometers delen door de getankte litertjes

Kali-Integrali

Gisteren gemeten:
V70 2.5 10V       

61 ltr op 538 km

1: 8,82

Volgend tank hoop ik de 1:9 in te duiken :P

Vulk

Op de vakantie een gemiddeld verbruik van 12,1liter/100km. Voor één tank ben ik er in geslaagd om het verbruik op 9.8liter/100 km te krijgen, maar dat is dan wel enorm traag.

850 T-5 handbak op lpi.

michiel

Boordcomputer zegt nu 11,5 / 100 km, dus dat isseh........1 op 8,7. Voor min bezoek aan Moergestel was dat zomaar 13 - 14 / 100 km, oftewel 1 op 7 - 7,5.
Dus: als je benzine wilt besparen, voer 'm op!
Logica erachter lijkt te zijn dat je meer vermogen bij lagere toeren beschikbaar hebt, dus je trekt 'm minder door, en dus gebruik je minder benzine.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Emiel

Jammer joh...die boordcomputer is geen benchmark meer voor het verbruik....

Of je moet een manier zien dat je de boordcomputer kan tunen naar je andere injectoren.

michiel

En bedankt.  >:(

Wie kan er boordcomputers tunen?  ;D
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

jrkalf

Ik rij op dit moment met mijn auto meer dan 1:11 .....
Mijn sedannetje tankt standaard Shell Euro 95. (nee, niet die dure langs de snelweg. Maar bij een Shell Express ergens achteraf :D)

Mijn auto heeft geen boordcomputer. Ik bereken het door over een langere periode elke keer m'n kilometer standen bij te houden en het aantal liter wat ik tank.
shRek is verkocht!
---
Als het niet met een hamer te maken is, dan is het vast een elektrisch probleem.

thuur

Citaat van: Emiel op 15-07-2008 16:46:48

Of je moet een manier zien dat je de boordcomputer kan tunen naar je andere injectoren.

Ik heb mijn witte injectoren vervangen door blauwe: verbruik is van 1 op 9,5 naar 1 op 10 gegaan (bij dezelfde rijstijl) maar de BC geeft juist een hoger verbruik dan voorheen.

Gr :eusa_think:

b0nkolok

Citaat van: thuur op 17-07-2008 23:20:02

Ik heb mijn witte injectoren vervangen door blauwe: verbruik is van 1 op 9,5 naar 1 op 10 gegaan (bij dezelfde rijstijl) maar de BC geeft juist een hoger verbruik dan voorheen.

Grappig, ik tufte een weekend naar midden Frankrijk op zo-ochtend en 'raakte' op de E17 (ri.Reims) soms 220 met de groene. Geen geflits. Tot slot met OEM injectoren, 460.000 tor en rev. turbo  gedraaid met 1 op 11, best aardig, ook voor de knip.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

barrel

V70 xc 2.5T AT 4 adapt.
Ik kom niet boven de 1:8. Ik heb geen zware rechter voet en kom dan ook niet boven de 3000 toeren. Gemeten is bij gemiddeld rijafstanden; half stad en half (buitenweg) randstad.
Goede vrienden zie je niet, zij staan achter je...

Eugene

Citaat van: thuur op 17-07-2008 23:20:02

Wit en blauw zijn beide 350cc bij 3.0 bar, maar de blauwe hebben wel een betere "verneveling"

If it's not blown, it sucks...