Lampjes dashboard knopjes werken niet, de rest wel? volvo 850

Gestart door Died850, 09-06-2014 16:38:59

Vorige topic - Volgende topic

Died850

Hallo allemaal,

Ik reed gister een rondje met m'n 850 in het donker en het viel me op dat geen een van de lampjes van de schakelaars in het dashboard werkte. De airco unit, tellers en de lichtschakelaar werkte wel gewoon?
Iemand enig idee of er een zekering door is of dat alle lampjes kapot zijn of misschien horen ze het juist niet te doen? Ik kan in ieder geval niet iets erover vinden op het forum.

Alvast bedankt!

twotone

Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

dielie850

Citaat van: twotone op 09-06-2014 22:44:27
Misschien heb je de dimmer uitstaan..? ;D
Dimmer werkt ook op de tellers en die werken wel :eusa_think:

Died850

Dimmer staat uit, het lijkt me dat er een zekering ia gesprongen
ga vanmiddag wel nogeens kijken in die zekeringenkast van me.

henry classic v70

620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

glenfiddich1983

De lampjes kunnen natuurlijk gewoon kapot gaan, dat is niet ongebruikelijk. Bij mij werken ze ook niet allemaal meer. Dat is ook weer zo'n klusje dat "altijd nog moet". Voordat je andere oorzaken gaat zoeken, zou ik eerst de meest voor de hand liggende oorzaak bekijken. Of deden ze het kortgeleden nog wel en nu plotseling allemaal niet meer?

When you hear hoofbeats, think of horses not zebras.
- Theodore Woodward
Hoofdauto: Volvo V70 2.4D (2010, Diesel, 207.000 km)
2e auto: Volvo 940 Turbo (1991, Benzine, 300.000 km)

Died850

Citaat van: glenfiddich1983 op 10-06-2014 09:04:28
De lampjes kunnen natuurlijk gewoon kapot gaan, dat is niet ongebruikelijk. Bij mij werken ze ook niet allemaal meer. Dat is ook weer zo'n klusje dat "altijd nog moet". Voordat je andere oorzaken gaat zoeken, zou ik eerst de meest voor de hand liggende oorzaak bekijken. Of deden ze het kortgeleden nog wel en nu plotseling allemaal niet meer?

When you hear hoofbeats, think of horses not zebras.
- Theodore Woodward

Ja dat kan natuurlijk ook altijd het nog zijn. Alleen het gekke is dat ze dan van alle knoppen kapot zijn en dat zijn er een stuk of 5? Maar het is inderdaad goed mogelijk. Het is me eigenlijk niet heel erg opgevallen hiervoor aangezien de auto sinds oktober geschorst heeft gestaan en ik er toen dus ook niet meer mee in het donker heb gereden.. maar het viel me laatst ineens op. Zag namelijk op het forum een topic langskomen waarin men lampjes van de knoppen aan het wisselen was.

Citaat van: henry classic v70 op 10-06-2014 08:24:06
Doet je richtaanwijzer het wel?

Ja mijn richtingaanwijzer werkt nog.

henry classic v70

Probeer eens na het starten de sleutel een fractie (minimaal) terug te draaien, misschien zit er wat speling op je contactslot. Heb ik ook, dan brandt er helemaal niets meer (koplampen, knippers, dashboard verlichting)
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

Loet

Dat heb ik ook. Als ik na het starten de sleutel iets terugdraai, werkt alles naar behoren.