Afvoer bak cabriodak verstopt (C70 linnendak 2006)

Gestart door Marc V/C70, 14-06-2014 17:01:08

Vorige topic - Volgende topic

Marc V/C70

Wie weet hoe je de afvoer van de bak waarin het dak wordt opgeborgen kan doorspoelen?
sinds een maand na iedere bui regen staat er steeds een water in de bak.

Het betreft de rechterzijde , maar ik denk dat je beide kanten moet onderhouden.

En is het normaal dat het dak lekt of moet ik alle rubbers invetten , zodat ze beter aansluiten?

Alvast bedankt voor de reactie

groeten Marc

robert31

Ik heb een gootsteenontstopper, die ik er dan op zet....

allard1972

Ik heb de achterwielkuipen verwijderd.
Hierachter zit aan de voorzijde de afvoer. Deze doorblazen met een fietspomp helpt vaak. Daarna spoelen met veel water.

Als de kap half openstaat kan je het rooster onder de aandrijving zien. Deze reinigen. De bak heeft totaal 4 afvoeren.
De twee voorste (onder aandrijving) raken vaak verstopt.

Doorprikken lukt niet, omdat er een bocht in de afvoer zit.

succes..
Allard

Marc V/C70

Eindelijk een keer de tijd  genomen om de binnen kuipen achter te verwijderen. Inderdaad een klusje wat zo gedaan is. Kuip zit vast met 4 boutjes ( kunststof 10 mm) en met 3 torx schroeven. 

Met lucht pomp door geblazen, moet nog wel spoelen , maar ik zet de kap liever niet open als de auto scheef staat.

Gelijk ook de afvoer aan de linker voorzijde weer open gemaakt. Dit was lastiger en moest dit vanaf de onderzijde leeghalen. maar uiteindelijk is dit ook weer vrij gemaakt.

Voor de achterste 2 afvoeren van  werkt de ouderwetse gootsteen ontstopper ook er goed.

http://i57.tinypic.com/t6tt2o.jpg

T5-4life

C70 T5 coupe LPI 1998 413 dkm
C70 T5 cabrio 2000 236 dkm
S80 D5 2005 325 dkm