Forte reiniging

Gestart door tackle, 14-06-2014 17:51:29

Vorige topic - Volgende topic

tackle

Ik heb geen aandelen maar ik wilde dit effe delen. Ik heb een oude Ducato camper, tijdens de apkkeuring kwam ie nipt door de roetmeting heen. De meneer van dieselservice zei dat ie dat wel even zou oplossen. Ik was erg benieuwd want ik heb alles al aan toevoegingen in de tank gegooid. Het helpt altijd even, maar dan roette hij weer onverminderd door. De beste man draaide mijn dieselfilter los, de aanvoer en retourleiding en smeet een half potje "Forte" in het filter. Daarna duwde hij de aanvoer en retour in een bakje vol forte. Hij heeft mijn motor gestart en de diesel ongeveer 15 minuutjes op dat spul laten lopen. Hierna heeft de auto een hele middag staan "weken" zoals hij dat noemde. Hij heeft het resterende spul in mijn tank geknikkerd, alles weer aangesloten. Ongelooflijk verschil zeg! Gewoon starten, geen vette kwalm meer, geen rare roetspetters uit de uitlaat. Naar het schijnt werkt dat spul op je kleppen, je injectornaalden, de openingen en de zuigers. In ieder geval, wat het doet, t zal wel, maar hij loopt echt weer als een trein dat ding.  Nogmaals ik wil de naam wel weghalen, maar ik ben er echt enthousiast over. Binnenkort weer naar Kroatie heen en weer, en dan ff kijken of ie dit volhoudt.

Ries van de Zilverschuit

Welk product van Forte was dat? Er zijn volgens mij wel goede ervaringen hier met dat merk.
Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

tackle

ja echt wel! Het was een flesje injector cleaner. Maar dat Forte is ander spul als wynns oid. Die man van de diesel service reinigt er ook dikke vrachtwagen motoren mee.
De Advanced Diesel Fuel Conditioner was het.

peteRRR

Zal deze wel zijn,.http://www.forte-nwe.nl/NL/Forte-Producten/Auto/Brandstof/Advanced-Diesel-Fuel-Conditioner.html
Heb het ook 2 keer gedaan bij een diesel,..diesel filter vullen en dan stationair laten draaien en moest het een nacht laten staan
en de volgende ochtend herhalen ( kan je wel gelijk mee rijden ) met een fles in de tank,...goed resultaat.

Het forte spul is goed en het is een onderhoud,s middel geen wondermiddel.

Groet.

Edit:had de vorige post niet gelezen,..ook de andere producten zijn prima voor onderhoud.
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

tackle

nou, die man heeft het motortje op de pure forte laten lopen. schijnt iets meer te doen dan onderhoud en is iets definitiever dan het i n je tank gooien. Echt een wereld van verschil