Gestolen: 850 T-5 Estate, donkerblauw, NF-PB-35. Reeshof, Tilburg

Gestart door Marc O., 16-06-2014 08:18:55

Vorige topic - Volgende topic

Sbv

Citaat van: Dirk342 op 03-07-2014 20:36:33
Ja kan gewoon en zijn onderling ook uitwisselbaar, alleen even opletten met een evt. chipsleutel.  Deze even in de buurt van de antennering houden , maar fysiek zijn ze hetzelfde.
zit je alleen met verwijderen van oude slot als slot geforceerd is. Uit mijn hoofd is het sleutel erin en wat draaien en dan palletje indrukken en dan haal je hele slot eruit

UserID6342

Anders met een grote boor (10 mm) slot in het midden uitboren, zodat je de stuurkolom en stuurslot niet beschadigt (maar auto heeft al gereden tijdens de diefstal, dus die zal al ontzet verwijderd zijn en dan gewoon via het contactslotblokje op de achterzijde starten met een schroevendraaier......

Slot eruit trekken met een slagtrekker kan ook...

arjen850

Citaat van: Dirk342 op 03-07-2014 20:54:45
Anders met een grote boor (10 mm) slot in het midden uitboren, zodat je de stuurkolom en stuurslot niet beschadigt (maar auto heeft al gereden tijdens de diefstal, dus die zal al ontzet verwijderd zijn en dan gewoon via het contactslotblokje op de achterzijde starten met een schroevendraaier......

Slot eruit trekken met een slagtrekker kan ook...

Die boef heeft overal al een t-shirt van ;D

arjen850

Marc O.

Wat een lijdensweg leek te zijn om de auto terug te krijgen, lijkt nu toch ineens een heel stuk voorspoediger te gaan zijn.

Zoals al eerder aangegeven is mijn Frans beroerd, evenals het Engels van de Franse dienders en andere mensen uit Frankrijk die ik inmiddels heb gesproken. Thomas (Vulk), die al had aangeboden om de auto mee op te gaan halen en tijdelijk bij hem te stallen (waarvoor diep respect :eusa_clap:) heeft ook een paar keer gebeld, waarna het plan ontstond om zaterdag (morgen dus) de auto te gaan ophalen. De auto staat bij een Citroën garage, dus dat zou geen probleem moeten zijn. Echter, er bestond een mogelijkheid dat we de auto niet zouden kunnen starten. Daarom bood Sander (Sbv) aan om de auto te gaan halen met een ambulance (ook hier weer enorm veel dank! :eusa_clap:).

Echter, na een nieuw telefoontje van Thomas blijkt de garage alleen op werkdagen geopend. Dat gooit dus roet in het eten. Om de auto terug te krijgen zouden meerdere mensen een vrije dag moeten opnemen, en dat kan en wil ik eigenlijk niet van ze vragen. Dan zijn er nog twee alternatieven: 1) Ik ga zaterdag naar Frankrijk om de auto 'administratief' vrij te krijgen en laat de auto daarna naar Nederland komen met een transporteur. 2) Het hele verhaal maar vergeten en de auto in Frankrijk achterlaten voor de sloop.

Sentimentele ouwe zak als ik ben, vind ik het 'not done' om de auto daar dan maar achter te laten en te laten slopen. 'Not on my watch!'. Al zou het het leven een heel stuk makkelijker maken :azn:.

En dan herinner ik me ineens dat iemand me attendeerde op SOS International. Destijds heb ik dat genegeerd omdat de auto niet verzekerd was tegen diefstal en ik er derhalve vanuit ging dat ze niks voor me zouden kunnen doen. Maar ik heb er (een klein uurtje geleden) toch maar een belletje aan gewaagd. Tot mijn grote vreugde kreeg ik een dame aan de lijn die aangaf dat ze wel degelijk iets zouden kunnen betekenen. Ze belde meteen naar de Franse politie om na te gaan of ik persoonlijk naar Frankrijk moet, of dat we de auto met een volmacht vrij kunnen krijgen. Ook het transport naar NL zal gedaan worden, dus ik heb nergens meer omkijken naar  :eusa_dance: Omdat 'Frankrijk' inmiddels weekend aan het vieren was, was hiet niet mogelijk om vandaag al e.e.a. te regelen. Dus dat wordt maandag weer opgepakt. Maar al met al ben ik ervan overtuigd dat dat goed gaat komen.

Wat hebben we geleerd:
1) Er zitten geweldige mensen op dit forum die zonder aarzeling hun hulp aanbieden. eigenlijk wist ik dat al, maar het is nogmaals bevestigd. Ik had jullie al bedankt, maar doe het nogmaals: Dank heren!!
2) Neem tips ter harte, in plaats van 'het zal wel niet' te denken (ik doel hier op de SOS International tip)
...The Nile isn't just a river in Africa...

Sbv

Daar gaat mijn mooie ritje Frankrijk.  ;D

Geen probleem Marc. Belangrijkste is dat de auto weer terug gaat komen. Daar achter laten zou ik zelf ook niet doen eigenlijk.

Marc O.

Citaat van: Sbv op 04-07-2014 19:05:37
Daar gaat mijn mooie ritje Frankrijk.  ;D

Och, dan rijden we toch voor de fun naar Frankrijk? Gewoon omdat het kan ;D

maruska

Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

Marc O.

Ja eehh.... jullie waren uitgenodigd voor de BBQ in Z-Frankrijk hè ;D

elianmars

Ik zag al een foto voorbij komen van de nieuwe eigenaar ;D

Sbv

Citaat van: elianmars op 11-07-2014 20:01:22
die vorige heeft er maar kort van kunnen genieten  ;D 1 ritje frankrijk en er al weer op uitgekeken

Marc O.

Citaat van: Sbv op 11-07-2014 21:40:38
Citaat van: elianmars op 11-07-2014 20:01:22
die vorige heeft er maar kort van kunnen genieten  ;D 1 ritje frankrijk en er al weer op uitgekeken

Ik heb het gevoel dat jouw definitie van 'eigenaar' wat afwijkt van die van mij ;D

elianmars

Marc O.

Bouke

En nu komt ie eind volgende week terug of zo, gelukkig gaat t nog redelijk makkelijk zo. Fransen zijn nou niet de makkelijkste om mee te onderhandelen volgens mij