wat gaat het kosten ?

Gestart door dennis-d, 23-02-2003 12:08:00

Vorige topic - Volgende topic

dennis-d

Onze 850 heeft een aantal dingen nodig voor het groot onderhoud. Nu zal dit behoorlijk in de pl-EURO'S gaan lopen, en moet ik (i.o.v m'n vrouw) gaan overwegen of het wel zinvol is de auto te behouden, omdat de auto eigenlijk qua vaste lasten al ver boven ons budget ligt.
Het is een GLE 94, 2.5 10V
de volgende dingen moeten gebeuren;
distibutie riem
spanrol
multieriem
schijven+blokken (voor)
4 x banden 205/55/15
luchtfilter
oliefilter

wie heeft ongeveer een schatting wat het totaal gaat kosten, ik kan gelukkig alles zelf doen.

We hebben al proef gereden in een andere auto, maar daar kwam ik al snel van terug , een mazda 323F 1.8-16v lpg-3, 96' full options, ik voelde me als een sardientje in blik.
Nee voor velen misschien een fijne auto , maar als je uit een 850 komt....... [smiley=cwm8.gif]

groeten dennis

ex_beamerman

hallo dennis,
de spanrol,looprol,distributieriem en de multisnaar kosten mij zo'n 275 eurotjes,over de rest kan ik niets zeggen want dat moet nog :(
groet jhonn

willem1954

schijven en banden zou ik eens navragen bij auto Rima in Druten (2e hands volvo onderdelen van complete motoren tot velgen en banden), dat scheelt een slok op een borrel... <kijk op www.autorima.nl>

rogier

CiteerOnze 850 heeft een aantal dingen nodig voor het groot onderhoud. Nu zal dit behoorlijk in de pl-EURO'S gaan lopen, en moet ik (i.o.v m'n vrouw) gaan overwegen of het wel zinvol is de auto te behouden, omdat de auto eigenlijk qua vaste lasten al ver boven ons budget ligt.
Het is een GLE 94, 2.5 10V
de volgende dingen moeten gebeuren;
distibutie riem
spanrol
multieriem
schijven+blokken (voor)
4 x banden 205/55/15
luchtfilter
oliefilter

wie heeft ongeveer een schatting wat het totaal gaat kosten, ik kan gelukkig alles zelf doen.

We hebben al proef gereden in een andere auto, maar daar kwam ik al snel van terug , een mazda 323F 1.8-16v lpg-3, 96' full options, ik voelde me als een sardientje in blik.
Nee voor velen misschien een fijne auto , maar als je uit een 850 komt....... [smiley=cwm8.gif]

groeten dennis

De kosten van de distibutie riem, spanrol en multieriem weet je nu. Een luchtfilter en een oliefilter zijn het geld niet: rond de 50 EURO. Schijven en blokken (voor) kun je misschien wel bij ET kopen. Banden bij Kwikfit of zo? Die zijn niet zo duur.

Roy V70R

Okè hier komt ie,

Distributie set compleet €.200.90
Multiriem                     €.25.23
Blokken                       €.74.90
Schijven set                €.176.00
Luchtfilter                   €.19.11
Oliefilter                     €.9.20

Banden is afhankelijk van merk.
Prijzen liggen tussen de €.90.00 en 150 per stuk.

Deze prijzen zijn allemaal bruto ex prijzen.

groeten roy.
850 GLT - 855 T5 - V70R

s70

Voor de prijs van het onderhoud heb je geen andere wagen en nu weet je welk vlees je in de kuip hebt plus het rijplezier , het is hoe dan ook geen pech maar onderhoud van bepaalde onderdelen die  samenvallen .. mijn keuze zou vlug gemaakt zijn of zie je het kleur niet meer graag ?
hoe veel km????
groetjes daniel

2.520V

helemaal mee eens. 8)
Je moet het zo zien: autorijden blijft een dure hobby, maar als je er zelfs geen plezier meer bij mag hebben, laat dan maar!

Dan maar 2x per jaar op vakantie ipv 4x...
En daarnaast ook nog een Volvo 144 B18 uit 1968!!

Volvo heerst...

Raf

voor een 850 wil ik het wel stellen met 1x per jaar op vakantie :)

Raf
De gustibus non disputandum est!

HaRdCoRe-WeZ

Al ging ik in geen 5 jaar op vakantie, dan nog heb ik het over voor een dikke auto!

2.520V

voor mij ook geen probleem, voor m'n vrouw wordt het al twijfelachtig, maar m'n kinderen zien me al aankomen..  >:(

Volvo heerst...

HaRdCoRe-WeZ

Ha, daar heb ik de komende jaren geen last van  ;D

2.520V

houwe zo   scheelt je een hoop geld  ;D

Volvo heerst...

volvoTon

Zelf als ik hem zou willen wegdoen,(wat uiteraard niet aan de orde is )dan denk ik dat er van de kinderen(mijn dochter speciaal in dit geval)het nodige commentaar op mij af zal komen.
Dus er blijf mij geen andere keus (YES!!!!) het blijft volvo.

volvo Ton

Dreamer

Goed, maandlasten wil ik het niet over hebben, dat is je eigen portemonnee.

Maar bij inruil van je huidige auto zal de garage het reparatiebedrag hoe dan ook inhouden op de inruilwaarde. Of je krijgt een auto met slechts 3 maanden garantie op de nieuwe of je krijgt domweg minder.

• Distributieriem ~300 euro; Gaat 120.000km mee. Boekhoudkundig dus wel ff op deze kilometers afschrijven. Er zijn auto's die slechts 60.000km met een riem doen.
  • Banden; afschrijven op 40.000km. Mischien kun je de aanschaf nog wat rekken?
  • Remmen; kun je ook weer jaren mee vooruit. (dus ff niet met de elandproef meedoen :) )

900 euro is heel veel geld. Maar je kunt er dan ook weer flink wat maanden, mischien jaren mee verder. Het gat tussen je huidge auto en de "nieuwe"zal zeer waarschijnlijk groter zijn. Zeker als je iets vergelijkbaars wilt hebben.
Alle hierboven gedane uitspraken zijn op persoonlijke titel.Gelijkenis met werkelijke personen dood of levend berust op toeval.Eventueel kwetsende uitspraken zijn niet als zodanig bedoeld.

FelixB

DD
(Dus Dennis),

Je wist het al, maar Dreamer hierboven moest het nog even in je oor fluisteren......

Ben blij dat je bij de club blijft, Felix
855R & C70 T5 cabrio automaat