RVS ommanteling kabels motorblok

Gestart door Remo1970, 17-06-2014 23:03:25

Vorige topic - Volgende topic

Remo1970

Ik zou graag willen weten of iemand ervaring heeft (hopelijk foto's) met het ommantelen van diverse kabels v/h motorblok met een RVS mantel.

Besef me goed dat je er van moet houden, maar naast de looks zijn de kabels ook beter beschermd.

Voorbeeldje ;)

Martijn_B

welke kabels bedoel je?

Ik zie alleen een RVS mantel olie aanvoer en waterleiding.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

peteRRR

Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

Wout309t

De auto in deze advertentie heeft ze ook.

http://link.marktplaats.nl/m814008732

Vroeger was dat in, maar zo te zien blijft het niet echt mooi. Het monteren lijkt me ook een gepruts.
Of ze nog verkrijgbaar zijn weet ik niet, Autostyle zou weleens kunnen.
2011 V70 2.0T R-Design MT

scania164

volvobug

Ik zie alleen maar voorbeelden van lucht, olie of koelvloeistofleidingen. TS vraag naar kabels? Of bedoelde hij ook leidingen?
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Wout309t

Met die setjes die TS bedoelt kan je voor de sier elke kabel/leiding/slang een omhulsel geven.
Let wel, dit doet niets, het is alleen voor de sier. Ik zou die troep niet willen, maar daar is een ieder vrij in natuurlijk. ;D

peteRRR

Citaat van: Wout309t op 18-06-2014 13:46:30
Let wel, dit doet niets,

Das nie helemaal waar ;D,.....het is een mantel die enige bescherming bied en misschien geeft het ook wel uitdroging,s vemindering
of uitzetting,s vermindering en het beschadigd minder snel als je aan het sleutelen bent evt.
Om het goed te doen met die mantels vergt wel enige oefening want zoals op die MP adv ziet het er niet uit.

Groet.

Martijn_B

Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

leons850

"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Remo1970

Citaat van: Martijn_B op 17-06-2014 23:32:03
welke kabels bedoel je?

Ik zie alleen een RVS mantel olie aanvoer en waterleiding.
Bedoeling is mettertijd zoveel mogelijk rubberen kabels en leidingen netjes weg te werken, op de foto staan idd alleen bovengenoemde als voorbeeld.

Citaat van: peteRRR op 17-06-2014 23:41:00
http://www.hotrod.nl/shop/contents/nl/p3273.html

http://www.biesheuvel.nl/page/20

Je zou eens kunnen informeren bij Van Biesheuvel.

Groet.

Thnx PeteRRR! Dat is precies wat ik zocht!

Citaat van: scania164 op 18-06-2014 10:21:10
Bij dutchpowertrading.nl
Bedankt voor de tip!

Vind het bij de MP advertentie ook niet echt mooi eruit zien. Zou zelf de slangen van de waterkoeling met rust hebben gelaten.
Toch denk ik dat het over het algemeen een goede bescherming kan bieden tegen het uitdrogen van rubberen slangen en (als je ervan houdt) een mooie look geeft.

Wout309t

Het sluit niet luchtdicht af dus qua uitdrogen ga je niet gek veel winnen en beschadigde slangen heb ik ook nog nooit gezien bij normaal gebruik.
Eens in de 15 jaar nieuwe slangen ga je meer lol van hebben denk ik.

In mijn ogen dus totaal nutteloos, maar hey, geld moet rollen.. ;D Ik ga niet zeggen dat het niet mag.. ;)

peteRRR

Setje originele Pegasus onder de auto is ergens ook compleet nutteloos het origineel is gewoon prima
en weerstaat de tand des tijd ook. :eusa_whistle:

Groet. ;)