SC 900

Gestart door The Saint, 02-01-2005 19:01:54

Vorige topic - Volgende topic

The Saint

De CD speler (een SC 900) voorin de auto, met een lade voor 3 cd's, speelt niet. Als ik op het front op het CD 3 knopje druk, gaat de lade open, je hoort van alles gebeuren, hij gaat weer naar binnen en hij geeft de melding "Error 02".
De wisselaar met 6 CD's achterin werkt prima.

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen ???

NB: type langzaam want ik ben VERSCHRIKKELIJK a-technisch.
(Wat doe ik hier eigenlijk op dit forum, zal ik mijn V70 R maar gewoon naar de garage brengen? ;D)
No shirt no shoes, no pinball

Hen3

Ik.... heb.... geen... idee

(langzaam genoeg??)

...sorry moderators..... dit zal wel verwijderd worden ben ik bang ;-)

--edit--
37498345 postings tot 1 samengevoegd ;)
--edit--

The Saint

L :)L!

Maar ik zit nog wel met mijn vraag...

Sbv

Is de lens van de CD speler niet gewoon smerig ? Ik typ maar even wat, heb er zelf niet echt ervaring mee. Er zijn speciale cleaning cd's. Je kan ook de radio ten dele uit elkaar halen en dan de lens schoonmaken met een wattenstokje voorzien van wat alcohol.

Succes

reneetje

Radio eruit halen, dwz, de 2 lipjes indrukken en er komen twee oogjes tevoorschijn waarmee je de radio naar buiten trekt.
Alle stekkers laat je gewoon zitten , en je schroeft de bovenkant eraf ; nu kun je gewoon in het CD gedeelte kijken.
Wattenstaafje gedrenkt in de alcohol in de aanslag houden en de lade in het apperaat drukken.
Tijdens het wisselen van de cd 's zie je een oogje zitten (wat links achterin), en nu is het de kunst om deze ff aan te dippen met het staafje alcohol.
Kijk eerst eens rustig hoe het werkt, en op welke manier je met het staafje alcohol het oogje kunt reinigen.
Mijn radio/cd had de zelfde kuren, maar heeft naar deze behandeling geen kuren meer , en speelt perfect alles af.

Rene ;)

The Saint

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga dit (met hulp van mijn handige broer) proberen.

Zal wel nog enige weken duren ivm vakantie, en ik durf er zelf niet aan te beginnen!

mr T

Vlgs mij is error 02 een loopwerk/wisselaar wat vastzit. Alles nalopen en zonodig vervangen of rechtbuigen van de uitgelopen delen.
Gr. Marcel

thuur

En een beetje smeren kan ook geen kwaad.

Gr 8)

b0nkolok

Heb ik nu ook. Overigens speelt ie geen kopietjes, de 6 CD wisselaar wel. Schijfje reinigen helpt ook wel eens.
Op de eerstvolgende technische dag wil ik dat ding -onder begeleiding- van Reneetje dus- er wel eens uit halen en reinigen. Help je me?
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Boom

Reinigen heeft hier geen zin meer gehad. Na 3 jaar gezeur met dat ding deed ie uiteindelijk niets meer. Een revisie bij de dealer gehaald en alles werkt weer top! ;)
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...