De DOP V70 2.5 10v van Jurgen

Gestart door 10klepper, 23-06-2014 21:39:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

10klepper

Mijn naam is Jurgen en sommigen hier kennen mij al onder de naam 'tienklepper' op het V70 forum, alwaar ik heel actief ben. De naam 'tienklepper' was hier al vergeven, zodoende heb ik er '10klepper' van gemaakt. Hopelijk is dit niet verwarrend.
In de afgelopen periode ben ik regelmatig mensen/ auto's van hier tegengekomen, die laatste met name te herkennen aan de stickert op de auto. Ik woon in Geleen en werk in Maastricht en daar kom ik de meeste dan ook tegen. Nu keek ik hier af en toe al eens op het forum en heb hier ook al heel handige tips vandaan gehaald. De 'te koop' afdeling lijkt soms wel een snoepwinkel. Dus ik dacht nu is het tijd om mij  en mijn V70 eens aan te melden en voor te stellen.

Allereerst een stukje geschiedenis mbt mijn voorliefde voor het merk en met name het model 850/V70Classic. In de 90er jaren plofte er eens een autoweek op de mat waarin een heel verslag stond van een rode 850R met beige interieur, een berkenhouten inleg en antraciete Volans. Ik was verkocht, wat een prachtige auto. Deze werd opgevolgd door een V70R in laserblue en was eveneens adembenemend. Deze auto's zijn mij altijd bijgebleven.

Anderhalf jaar geleden na een relatief korte zoektocht uiteindelijk mijn eigen V70 kunnen bemachtigen. Deze heb ik particulier aangeschaft in Enschede. Het is dop 2.5 10v (maar dat doet mijn nickname al vermoeden) V70classic met destijds ruim265000km ervaring en beige leer/alcantara interieur.  Aanvankelijk wilde ik er niet teveel aan doen, maar na een tijdje gaat het kriebelen. Dan sta je plots oog in oog met een werkelijk prachtige dop S70 op 18" pegs  (ook van een forumlid hier) en het virus slaat toe. Inmiddels is er dus ook al heel wat aan mijn V70 gebeurd, zowel in technisch opzicht als optisch. Een aantal zaken moest gebeuren (oa de ontsteking) en sommige zaken zijn preventief aangepakt zoals bijv de carterontluchting. Optisch is er onder meer nen spoiler op het koffer gekomen, als ook een blokjesgrille, dikke dakrails, 17"comets en als toetje een berkenhouten inleg incl stuur.
De 'to do' lijst is ook nog erg lang en bestaat onder andere uit een set originele heldere koplampen, mistlampen voor en ik wil hem voor 2cm omlaag hebben.

Al met al, stuur ik elke dag met een grijns op mijn gezicht in rond! Dan nu de plaatjes bij de praatjes: :eusa_think: effe zoeken hoe dat werkt ???

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

)()()sT

Welkom!!!
We hebben elkaar idd. laatst gespot, en zoals ik in m'n voorstelronde op het andere forum al meldde: hier ben ik al heel lang lid en actief, op het V70forum log ik af en toe eens in, maar wie weet wordt dat nog vaker.

Foto's zijn meer dan welkom, want je wagen ziet er schitterend uit! 8)

knip

heeyyy welkom hier jurgen.

het wordt tijd voor foto's vriend ;D ;D

maak ze gek hier :eusa_dance: :eusa_dance:

10klepper


'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

knip


)()()sT


hathü


10klepper

)()()st, die van jou mag er ook wezen... erg mooi!

@Knip, van wie zou die DOP S70 toch zijn waarmee ik oog in oog stond...  ;D

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

knip

geen idee  :eusa_whistle: :eusa_whistle:

maar je bent goed bezig jurgen :eusa_clap: :eusa_clap:

verrekte mooie auto heb je.

Bigdog

Hoi Jurgen,

Jij hier ?
Dit is een leuk forum met erg veel kennis.
Veel plezier alhier.
I own a Volvo because I love it.

10klepper

Idd nu ook hier te bewonderen... 8)  en hier is idd ook veel te vinden en leren! 

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

rogerV701998


henry classic v70

Welkom op 't 850 forum,  inderdaad een mooie wagen (de plaatjes zeggen voldoende!!)
...nog een R-bumper in de toekomst?
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

10klepper

Dank je wel voor het welkom! Een R-bumper gaat er niet komen, ik vind de vorm van de standaard bumper (zonder de koplampwissers) mooi passen bij het geheel van de auto en als de mistlampen en de heldere koplamen/knippers er op zitten is het front klaar.

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

HJBiemond

Welkom hier ! Mooie, strakke V70 heb je ! Houden zo zeg ik.
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue Solid - 16" Perfo - 265.000km