Mogelijk leasehok op komst -> Clio Estate it's gonna be

Gestart door pwberg, 23-06-2014 22:02:53

Vorige topic - Volgende topic

pwberg

Korte situatieschets; Onze briljante inkoper heeft auto's bij 4 verschillende maatschappijen. Na een flinke blikseminslag ging hem een lampje branden dat alles bij 1 leasemij wellicht voordeliger was. Waarschijnlijk wordt mijn Mihito niet overgenomen ivm leeftijd / KM's.

Mooie gelegenheid om eens te babbelen over een leasehok met bijtelling  ;D
Om beslagen ten eis te komen ben ik tusen de voetbal door eens wat rond aan het snuffelen.

Wensen / eisenlijst is niet lang, een station ivm de hond en minimaal 1400 kg trekgewicht incl. de bijbehorende rukpukkel.
Van andere collega's die al privé rijden heb ik gehoord dat het max. leasebedrag op 650 euro allin ligt.
Nu heb ik geen idee (en ook geen inzicht) in het autopark van de nieuwe leasemij (Athlon) met de bijbehorende kosten, maar gebaseerd op wat anderen rijden heb ik feitelijk 2 hokken gevonden.

Bijtelling; tsja, liefst zo laag mogelijk, maar 200-250 moet toch wel te doen zijn.

Renault Megane Estate
Skoda Octavia Station

Iemand die wat meer thuis is in deze materie en wellicht andere opties heeft?
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

rifwachter

Ik zou voor de Skoda gaan , mooie ruime auto met 14% bijtelling.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

The Demon

Kilometervergoeding en met je eigen auto blijven rijden is geen optie?

leons850

Ik zou ook voor de skoda gaan, wel met de 1.6tdi ipv 1.2tsi die laatste vond ik niet fijn rijden.
De 1.6tdi wil wel netjes vooruit.
Succes met de zoektocht.
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Sbv

650 all in ? das weinig, op basis van wat ? 5 jaar 30000 per jaar ? 3 jaar 60000 per jaar ?

Die Eco hokken zijn meestal geen feest om er wat achter te hangen met die kleine motoren.

Een Renault lever ik je overigens graag als je vrije dealer keuze hebt

pwberg

Citaat van: The Demon op 23-06-2014 22:10:29
Kilometervergoeding en met je eigen auto blijven rijden is geen optie?

Woon-werk rij ik al met een leasert, maar dan zonder bijtelling

Citaat van: Sbv op 23-06-2014 22:12:11
650 all in ? das weinig, op basis van wat ? 5 jaar 30000 per jaar ? 3 jaar 60000 per jaar ?

Die Eco hokken zijn meestal geen feest om er wat achter te hangen met die kleine motoren.

Een Renault lever ik je overigens graag als je vrije dealer keuze hebt

Zover ik begrepen heb hanteert Athlon 3 jaar / 120K km.

Vrije dealerkeuze zit er waarschijnlijk niet in, zo wel dan zal ik het in gedachten houden.
(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

BBS

Als ik zo ongeveer 250 euro per maand moest gaan betalen aan de fiscus om in een wagen te mogen sturen, bleef ik lekker in mij eigen wagen rondrijden....
Dan maar een leasert ergens op een parkeerplaats dumpen en uitsluitend gebruiken voor woon- werk verkeer ;)
Ik betaal al meer dan genoeg aan de fiscus :eusa_wall:

Maar ja, ieder zo zijn eigen ding....

Ik zou dan toch denk ik voor de Octavia Combi gaan denk ik.... Succes in ieders geval ;)

Volvoloos....

Sbv

Citaat van: BBS op 24-06-2014 04:26:04
Als ik zo ongeveer 250 euro per maand moest gaan betalen aan de fiscus om in een wagen te mogen sturen, bleef ik lekker in mij eigen wagen rondrijden....
Dan maar een leasert ergens op een parkeerplaats dumpen en uitsluitend gebruiken voor woon- werk verkeer ;)
Ik betaal al meer dan genoeg aan de fiscus :eusa_wall:

Maar ja, ieder zo zijn eigen ding....

Ik zou dan toch denk ik voor de Octavia Combi gaan denk ik.... Succes in ieders geval ;)

Voor dat geld rij je zelf geen nieuwe auto, zeker met verzekering, wegenbelasting onderhoud en brandstof erbij. Dus ja betaal al genoeg.. Ik betaal erg graag veel belasting.
Ik mag het zelf een bedrijfsauto maar heb een andere regeling gemaakt met werkgever en in het kader van Volvo is hobby kan het voor mij uit anders totaal niet

NinaPaul

Dacia duster 4x4 kan dat voor 650 euro?!
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz

Martijn_B

Ik ben bezig met een skoda octavia, dan wel de RS voor de lease. Heb echter test gereden in de 1.4 tsi (wel flink aangekleed) met DSG en dat rijdt gewoon erg goed. Gewoon VAG kwaliteit zonder super design voor een goede prijs.
Volvo 850 T-5R, MT. Mod's: Wiseco zuigers, H-profiel drijfstangen, S60 2001 cilinderkop, 3-angle valve seats, M59H met sper, GTX3071r turbo, 650cc Bosch injectoren, 60mm IC, 3" custom in-en uitlaat, Schutten Software

Walter

En een V60 D4? Heeft 20%, zit je ook rond de 250 eu bijtelling. En je hebt genoeg vermogen om de caravan de Himalaya over te trekken

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Johann

Sbv

Citaat van: Walter op 24-06-2014 11:31:07
En een V60 D4? Heeft 20%, zit je ook rond de 250 eu bijtelling. En je hebt genoeg vermogen om de caravan de Himalaya over te trekken
alleen zal lease bedrag wel wat hoger liggen vermoed ik zo

Walter

daar heb ik helaas weinig kijk op. Weet dat een Hybrid vanaf 899 geleased kan worden.

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

NinaPaul

V40 D4 base zal net op het randje zitten.
"There are also two kinds of truths: truth of reasoning and truths of fact. Truths of reasoning are necessary and their opposite is impossible; those of fact are contingent and their opposite is possible."
-Gottfried Leibniz