linker spiegel gescheurd bij 'demontage

Gestart door Wimpelman, 25-06-2014 16:53:30

Vorige topic - Volgende topic

Wimpelman

mannen,

Omdat het binnenwerk van mijn linker buitenspiegel wat lam lijkt, en staat te klapperen wilde ik op inspectie uit gaan.
Ik las dat het spiegeltje eruit is te wippen. Zit echter behoorlijk verlijmd, zit nu in 20 stukkies in de houder.
Ik moet e.e.a. dus vervangen. Hoe pak ik dat het beste aan? Nieuwe'spiegel kopen en geheel vervangen?
Zie niet hoe ik die los moet maken... Of toch een andere aanpak?

Alvast dank voor een reactie.

Wimme

leons850

Naar de sloop gaan en een nieuwe halen.
Deurkaart er uit kapje aan de binnenkant van de deur er uit, 3x torx 25 en de hele spiegel is los.
Spiegelglas wip je er normaal gesproken zo uit wel zo diep mogelijk proberen te pakken met een niet al te kleine platte schroevendraaier bijvoorbeeld.
daar zie je een aantal klemmetjes die voorzichtig er uit drukken en de in kleur gespoten kap is er af.
Het zelfde doen met je eigen spiegel, omwisselen en klaar.
Probeer van te voren wel even of de spiegel warm word en wil bewegen, het is zonde als je alles nog een keer moet doen door een defect.

Ohw en controleer even of de spiegel wil inklappen, niet van binnen is gescheurd en niet heel veel speling heeft voor je hem op de sloop weg haalt.
Succes!
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

Wimpelman

Thanks.

Maar wat is een deurkaart?

Inmiddels eens bij winparts gekeken. Het spiegelglas wordt geleverd met de plastic houder met een soort ring erop.
Kan het zijn dat ik de het spiegeltje zelf van het plastic probeerde te scheiden maar dat ik um eenvoudig had kunnen afklikken?

Ries van de Zilverschuit

Volvo V70 2.5T lpi, 1997, mt, mystic silver
Toyota Previa 2.4 Linea Sol, 2002, mt, grayish blue

Wimpelman

Ik wil weer te snel zie ik. Kijk er net nog eens goed naar. Het glas inclusief plastic achterzijde moet eraf. Zit gewoon met clipjes. Nu zie ik ook waar de breuk in de ophanging zit, Die mc cayver ik wel in elkaar. Helaas wel nieuw spiegelgas bestellen... such is live......

Thanks!

meiro

Toen ik een kapotte spiegel had heb ik gewoon het hele ding vervangen. Toen ik de deurkaart er uit haalde constateerde ik na enig gehannes dat ook 1 van de torx bouten van de speaker er uit moest (ik meen vóór onder) die is langer en moet er uit anders wil de deurkaart niet los. Dan weet je dat.

Wimpelman

Ik heb uiteindelijk alleen een nieuwe spiegel besteld, en met goede lijm het witte plastic palletje, dat was gebroken, gelijmd. Nieuwe spiegel erop gedrukt en klaar!. Deze klus had eigenlijk met gesloten portefeuille gemoeten, maar ok.

Thanks heren

elmarconi

Citaat van: Wimpelman op 25-06-2014 20:06:32
Die mc cayver ik wel in elkaar. Helaas wel nieuw spiegelgas bestellen... such is live......

MacGyver
Spiegelglas
Life

;D ;)
--
Autogas Inside . . .

Wimpelman

Nee, is speciaal soort gas waarmee je spiegels behandelt... Echt waar......