Jankend geluid bij wegrijden

Gestart door t2.0, 30-06-2014 00:31:18

Vorige topic - Volgende topic

t2.0

Als ik 's morgens wegrijd heb ik een jankend geluid (bijna als een cirkelzaag) dat binnen een km rijden verdwenen is.
Wie heeft een suggestie wat dit zou kunnen zijn?
(2.0T, schakel, 1997, 335dKM, ....)

-D©©©L-

Heb je je zoon of dochter dan ook bij je ?

volvobug

Spanrollen, meelooprollen, stuurpomp, dynamo, slippende multiriem.

Is de spanner van de multiriem nog goed, om een slippende riem uit te sluiten? Start en rij eens koud zonder multiriem, of het geluid er dan nog is.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

)()()sT

Citaat van: -D©©©L- op 30-06-2014 00:41:08
Heb je je zoon of dochter dan ook bij je ?

Kijk, dat zal idd de oplossing zijn!  :eusa_eh:

T5turbo

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

dielie850

Denk de spanrol van je multiriem.
Spuit die es in met WD 40 ;)

t2.0

zoon mag 's morgens niet mee: ochtend humeur!
 :-[
WD40, er in/bij gespoten, het lijkt iets minder te zijn geworden. Het geluid lijkt wel uit deze hoek te komen.

Is het vervangen van deze rol geen standaard bij het vervangen van de multiriem?

blastaway

Bij mij was het de multiriemspanner die gewoon stuk was. Ik hoorde hem ook vaker met stationair toerental. Toen een keer de kap open gedaan en wat druk uitgeoefend met een hand op de spanner en het geluid was weg.

Mvg

Sven
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

t2.0

Kom er net achter dat er waarschijnlijk speling op de aircopomp zit, aangezien de airco ook problemen heeft: stopt er meestel na 10 minuten mee.
Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

twotone

Als de spanner minder herrie maakt als je er WD40 in spuit, dan is de kans zéér groot dat je het daarin moet zoeken ;)
Het oneindige alter 1 project, wie begint daar nou toch aan.. :P

volvobug

Zie dat je in Oosterbeek (gld) woont, kom eens langs in Arnhem (noord), Ff de Schelmseweg af en je bent bijna bij me  ;D

Kijken we samen even.

volvobug

Geschrokken van mijn aanbod  :eusa_shifty: of is het geluid weg  ???