850 estate LPG-g3

Gestart door rijam56, 04-01-2005 00:30:42

Vorige topic - Volgende topic

rijam56

Wie heeft er ervaring met v.d. Horst uit Boerdonk (Veghel)?
Ben  op zoek naar een Estate op LPG-g3 en daar staat er een. Vraagprijs € 7950,- met 268.000 op de teller. Redelijke prijs? ???

Peertje

Lijkt me erg hoog. Van welk jaar is ie?
Hé? Geen banner meer?

RRRRR_Ramon

Mooie website heeft ie, er is veel keus, maar helaas geen prijzen en kilometerstanden  :-\

Van der Horst's website: http://www.volvostations.nl/index.php

🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

2.0keijzer

Omdat het een G3 is (check het kenteken!) kan het alleen maar een 2.0 10v zijn, de 2.5 versies zijn pas na '97 geschikt (zie andere topics) of er is gesjoemeld.
Voor een 2.0 is de prijs erg hoog, als je minimaal 3 maanden duidelijke garantie krijgt is 6000.- het maximum....
Anders staan er op Marktplaats genoeg rond de 5000.-

ftp

In mijn zoektocht naar een 850 ben ik ook bij Van der Horst in Boerdonk terechtgekomen. Aardige vent en hij maakte op mij een zeer betrouwbare indruk. Ik kon meteen een proefrit maken met twee auto's (nee, niet tegelijk). Ik vond 'm wel wat prijzig (850 zo'n beetje vanaf 8000 euro), desondanks heb ik op 't punt gestaan een witte 240 te kopen - 6800 euro, maar hij heeft mooie 850's en 240's. Hij koopt ze, vertelde hij, rechtstreeks van Volvo.
Uiteindelijk heb ik niets gekocht bij hem, vanwege de prijs en de plaats. En omdat ik niet veel later een mooie 850 voor 5450 tegenkwam.

ed

Citaat van: 2.0keijzer op 04-01-2005 10:37:02
Omdat het een G3 is (check het kenteken!) kan het alleen maar een 2.0 10v zijn, de 2.5 versies zijn pas na '97 geschikt (zie andere topics) of er is gesjoemeld.

Klinklare onzin! 2.5 10v is vanaf 1995 mogelijk, en ik ga het niet nog een keer uitleggen.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

paul-r

Citeer

Klinklare onzin! 2.5 10v is vanaf 1995 mogelijk, en ik ga het niet nog een keer uitleggen.
Citeer

Ed,....... ik durf het bijna niet te vragen.......!, maar toch nog even de vraag (vanochtend iemand gesproken die zoekt naar een 850 op gas) hoe zit het nu precies?

Laat ik beginnen met te zeggen wat ik weet:
Gewoon LPG, met verdamper: G2
LPi: G3
LPi in te bouwen vanaf modeljaar '96 (dus bouwjaar 2de helft '95).

Maar nu: is G3 altijd gekoppeld aan LPi? Is een oudere 850 (dus van voor '96) niet naar G3 "om te bouwen"/af te stellen omdat er een gewone LPG installatie in zit?

Ja, ja ik weet het, er is al vaker over geschreven, maar ik wil er gewoon even zekerheid over i.v.m. advies voor aankoop.

Dus alvast bedankt, groet, Paul

RRRRR_Ramon

Citaat van: Ludo op 04-01-2005 18:21:53
een oudere 850 met verdamper systeem kun je ombouwen naar G3, is niet meer dan de juiste persoon hiervoor te vinden.
als je die vind zet je een GLT '92er nog wel op G3.  ;)

Ludo, wie is dan die man die we allemaal zoeken en wat gaat diezelfde man rekenen voor zo'n grap?  Als ik m'n 2.5 10V van november '93 op G3 kan laten zetten doe ik hem nooit meer weg en laat ik hem een klassieker worden! En geldt dat ook voor Nederland?? Want dat RDW hier........... zucht  ::).

Zoals wanneer er in het heden een Amazone komt aanrijden geroepen wordt: KIJK een Amazone!!, ze dan zullen roepen: KIJK een Roffel!!  Ja dat waren echt goede en mooie auto's 8)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Erik_M.

Citaat van: rijam56 op 04-01-2005 00:30:42
Wie heeft er ervaring met v.d. Horst uit Boerdonk (Veghel)?
Ben  op zoek naar een Estate op LPG-g3 en daar staat er een. Vraagprijs € 7950,- met 268.000 op de teller. Redelijke prijs? ???

Rijam56,

Negen jaar geleden heb ik daar een 244 GLT op LPG gekocht met bijna 3 ton op de klok, waarmee ik in net anderhalf jaar zo'n 80.000 km zonder problemen of grote kosten gereden heb.  Als ik nu de APK gegevens opvraag, zie ik dat 'ie nog steeds met geldige APK rondrijdt.

Het maken van een uitgebreide proefrit was geen enkel probleem en omdat hij aan huis geen brug of smeerkuil heeft zijn we met die auto bij een garagebedrijf langsgeweest om e.e.a. even op de brug te bekijken. Allemaal heel soepel. Feit is echter wel dat hij stevige prijzen vraagt en, iig. 9 jaar geleden, geen gulden korting wilde geven bij geen inruil.
In de advertenties staat nu wel heel dapper dat er grote korting gegeven wordt....., maar of dat in de praktijk nu ook zo is weet ik niet.

Als ik jou was, zou ik toch verder kijken want er zijn veel meer aanbieders op de markt.

Succes,
eRik

rijam56

Citaat van: SnakeByte op 04-01-2005 01:28:08
Lijkt me erg hoog. Van welk jaar is ie?

volgens de gegevens van 12-1996.

mr T

Bij http://www.daniautos.nl/ staat een witte 850 estate op lpg, met airco voor €4450,=. Het is een vrij kale, handbediende voorramen enzo maar wel een hele goede. We hebben alle nota's erbij gegeven dus je kan het makkelijk kontroleren. alleen de voorruit had een beste put waarmee hij niet door de apk komt. Wellicht is hij al vervangen maar je ziet hem direct zitten als je instapt.....
Gr. Marcel